Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@12:48:28 GMT

شاخص به ارتفاع ۸۱ هزار واحدی صعود کرد

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۶۵۵۶

شاخص به ارتفاع ۸۱ هزار واحدی صعود کرد

خبرگزاری میزان- شاخص بورس در پایان اردیبهشت ۹۶ در مقایسه با فروردین ۹۵ به میزان ۲۵۴۳ واحد برابر با ۲.۳ درصد افزایش یافت و از ۷۸۶۵۱ واحد به ۸۱۱۹۴ واحد رسید. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، طی ۲۱ روزکاری اردیبهشت ۹۶، ارزش معاملات در مقایسه با فروردین ۹۶،۱۲۱ درصدافزایش یافت و از ۳۷۵۳۸ میلیارد ریال به ۸۳۰۱۲ میلیارد ریال رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۶۴۵۰ میلیون سهم به ۳۲۴۶۳ میلیون سهم معادل ۹۷ %افزایش یافت.   از ابتدای سال تا کنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازار اول و دوم به ترتیب برابر با ۱۲۶۱ میلیون سهم و ۲۸۵۴ میلیارد ریال بوده است.   در اردیبهشت ۹۶، دفعات معاملات سهام برابر با ۱۴ درصد در مقایسه با فروردین ۹۶ افزایش یافت و از ۱۲۷۲۴۹۷ هزار دفعه به ۱۴۴۶۴۸۴ هزار دفعه رسید.   شاخص بورس در پایان اردیبهشت ۹۶ در مقایسه با فروردین ۹۶ به میزان ۲۵۴۳ واحد برابر با ۲.۳ درصد افزایش یافت و از ۷۸۶۵۱ واحد به ۸۱۱۹۴ واحد رسید.   ارزش بازار در پایان اردیبهشت ۹۶ در مقایسه با فروردین ۹۶ به میزان ۷۶۰۴۰ میلیارد ریال برابربا ۲ درصد افزایش یافت و از ۳۲۸۳۴۱۰ میلیارد ریال به ۳۳۵۹۴۵۰ میلیارد ریال رسید.   براساس معاملات خرد و بلوک، در این ماه ارزش سهام خریداری شده‌ی اشخاص حقوقی درحدود ۲۳۲۷۹ میلیارد ریال و معادل ۴۷ درصد از کل خرید‌ها بود، در حالی که ارزش سهام فروخته شده‌ی آن‌ها ۲۲۰۱۶ میلیارد ریال و در حدود ۴۵ درصد از کل فروش‌ها بود. بر این اساس در این ماه سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان ۱۲۶۳ میلیارد ریال شد.   درعین حال میزان خرید و فروش سهام اشخاص حقیقی به ترتیب ۵۲ و ۵۴ درصد از ارزش خرید وفروش بود.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۴۶  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۵۸ هزار و ۷۷۷ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • کاهش ۴۴۶ واحدی شاخص کل بورس