Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی توافق نهایی «عطا محمد نور»، والی برکنار شده بلخ با ارگ ریاست جمهوری افغانستان، والی جدید این ولایت رسما معرفی شد.

امروز (پنجشنبه 2 حمل) طی مراسمی با حضور عطا محمد نور و عبدالسلام رحیمی، رئیس دفتر رییس جمهور افغانستان، «محمد اسحاق رهگذر»، به عنوان والی جدید بلخ و «اکرام سامع» به عنوان فرمانده‌ جدید امنیه این ولایت معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطامحمد نور، والی پیشین بلخ در سخنانی در این مراسم گفت که تمام جنجال‌ها به خاطر حقوق مردم بوده و اکنون اکثر خواسته های جمعیت اسلامی پذیرفته شده است.

محمد اسحاق رهگذر، یکی از مقامات بلندپایه حزب جمعیت اسلامی افغانستان است که پس از سقوط طالبان به عنوان والی بلخ و رئیس دانشگاه بلخ فعالیت داشته و در دور پانزدهم و شانزدهم شورای ملی افغانستان نیز نماینده مردم بلخ در مجلس بوده است.

قابل یادآوری است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان در ۲۷ ماه قوس/ آذر ۱۳۹۶ اعلام کرد که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان استعفای عطا محمد نور را پذیرفته و به جای او محمد داوود را گماشته است.

این اعلامیه با واکنش تند عطا محمد نور مواجه شد و او این تصمیم را نپذیرفت. والی پیشین بلخ با حمایت وسیع هوادارانش در نتیجه کارزاری که بیش از دو ماه را در بر گرفت، در اواسط ماه حوت/ اسفند سال گذشته خورشیدی، با ارگ درباره معرفی والی جدید بلخ به توافق رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عطا محمد نور ولایت بلخ محمد اسحاق رهگذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۶۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج انصراف‌ها از تیم ملی؛ کناره‌گیری سه بازیکن فولادسیرجان

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که اردوی تیم ملی والیبال ایران از ۱۸ فروردین ماه زیر نظر پیمان اکبری آغاز شد و بامداد امشب هم «موریس موتا پائز» به ایران می‌آید تا تمرینات تیم ملی زیر نظر او پیگیری شود، موجی از استعفای ملی‌پوشان از حضور در تیم ملی به راه افتاده است.

محمد فلاح سرعتی‌زن تیم ملی اولین بازیکنی بود که از تیم ملی ایران کناره‌گیری کرد، او در صفحه شخصی خود دلیل کناره‌گیری‌اش را مصدومیت اعلام کرده بود. بعد از آن نوبت به مهدی مرندی لیبروی تیم ملی و بازیکن فولادسیرجان ایرانیان رسید که صبح امروز از حضور در تیم ملی کناره‌گیری کرد. او هم دلیل انصرافش از حضور در تیم ملی را آسیب دیدگی اعلام کرد و به این ترتیب این بازیکن باسابقه تیم ملی ایران را برای کسب سومین سهمیه حضور در المپیک همراهی نخواهد کرد.

بحث عدم حضور موسوی و امیر غفور هم این روزها مطرح است که البته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. با توجه به موج انصرافی‌ها از حضور در تیم ملی به نظر می‌رسد کار برای حضور در لیگ ملت‌ها سخت‌تر از قبل خواهد شد. تاکنون سه بازیکن تیم فولادسیرجان ایرانیان که هدایت آن در فصل گذشته برعهده بهروز عطایی بود از حضور در تیم ملی انصراف دادند.

پیش از این نیمکت تیم ملی در اختیار بهروز عطایی بود که او نتوانست با تیم موفقیتی به دست بیاورد، تیم ملی در لیگ ملت‌ها در دوره مربیگری عطایی ضعیف‌ترین نتیجه را به دست آورد، در مسابقات انتخابی هم نمایش دور از انتظاری از بلندقامتان ایران دیدیم که در نهایت منجر به سقوط ایران در رنکینگ جهانی شد.

کد خبر 6086312 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • اعلام لیست ۳۰ نفره تیم ملی والیبال ایران؛ موسوی و غفور از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ جاماندند
  • لیست ۳۰ نفره والیبال ایران در لیگ ملت‌ها؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد: با هم‌قوی‌تریم
  • شوک بزرگ به تیم ملی؛ موسوی و غفور قید تیم ملی را زدند
  • موج انصراف‌ها از تیم ملی؛ کناره‌گیری سه بازیکن فولادسیرجان
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور : گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود