Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، جهانگیری امروز ( پنج شنبه ) حضور خود در گلزار شهدای شهرستان سیرجان را به منظور پاسداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: امیدوارم سال جاری سال پر خیر و برکتی برای امت ایران و همه ایرانیان سراسر جهان باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سال 1397 بهتر از سال 96 و سال‌های قبل از آن سپری کنیم، تصریح کرد: در سال 1396 تلخی‌ها و سختی‌های زیادی در کشور تجربه کردیم که نمونه آن کشتی سانچی، زلزله کرمانشاه و کرمان، سقوط هواپیمای آسمان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌باشند.

معاون اول رییس جمهور با بیان این مطلب که حسن نوین در این است که همه چیز از ابتدا شروع می‌شود و تدبیر، امید و نشاط جدید در جامعه به وجود می‌آید، اظهار کرد: در سال 1396 کارها و اتفاقات زیادی در کشور شاهد بودیم که نمونه بارز آن در سفر رییس جهمور به استان کرمان که در اواخر سال 1396 می توان اشاره کرد که در آن سفر 10 هزار میلیارد تومان طرح در استان افتتاح و همچنین آغاز اجرای 10 هزار میلیارد تومان طرح جدید رقم خورد که کم و بیش چنین اتفاقاتی در سایر استان‌های کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که مردم ایران مسایل جدی و چالش‌های مهمی را در بخش‌های مختلف در پیش رو دارند، عنوان کرد: اقتصاد، معیشت مردم، بیکاری جوانان، توسعه کشور، عقب نیفتادن از گردنه توسعه، مسایل و آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و ... باید به صورت جدی در سال جاری به آنها پرداخت.

جهانگیری به مسایل منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ایران کانون توجه دنیا و یکی از کشورهای با ثبات منطقه است، نباید بگذاریم منطقه به سمت تلاطم پیش رود و یکی از مسایلی دیگر نیز باید مراقب مرزهای خود بوده و از حقوق ملت دفاع کنیم.

وی با اشاره به سخنان ترامپ و موضع آمریکا نسبت به ایران، گفت: رییس جمهور آمریکا حرف‌های خطرناکی نسبت به ایران می‌زند و باید با دقت و تدبیر نسبت به مسایل منطقه و جهان روبرو شویم و باید با چاره اندیشی و تدبیر بتوانیم از این مسایل عبور کنیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر آنکه باید به سمت وحدت و انسجام در مسایل سیاسی داخلی حرکت کنیم، اظهار کرد: مسایل اقتصادی، سیاسی، منطقه و بین‌المللی قابل حل است و این قابل حل بودن نیز در صحبت‌های مقام معظم رهبری در روزهای اخیر و همچنین در سخنرانی اخیر ایشان در مشهد مقدس نیز وجود داشت که می‌توانیم با قاطعیت و تکیه بر فرصت های طلایی مسایل خود را حل کنیم، زیرا ایران کشوری استثنایی و پر از نعمت و امکانات و استعدادهای فنی بالاست و می توانیم از این فرصت‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

وی با تاکید بر آنکه حل مسایل ایران در گروی حل مسایل سیاسی است نه تکنیکی و فنی اظهار کرد: باید از چندگانگی و تفرقه پرهیز کنیم و سال 1397 را به سال وحدت و همدلی تبدیل کرده و در سایه چنین وحدت و انسجامی می‌توان به نحو مطلوب مسایل کشور را حل کرد.

جهانگیری ادامه داد: اگر نیروها و جناح‌های سیاسی بخواهند به جای خدمات به مردم در اصطکاک با یکدیگر باشند قطعا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کنیم و این مشکلات همچون گذشته بر روی زمین باقی خواهند ماند، این کشور حجم زیادی از شغل را دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها، بخش خصوصی و با میدان آمدن مردم مشکلات بیکاری را حل کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان « حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: هیچ کشوری به توسعه نرسیده مگر آنکه مردم آن کشور مصمم شدند که از کالاهای تولیدی کشور خود استفاده کنند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشرفت کشور ژاپن طی چندین سال گذشته بیان کرد: مردم باید پای تولیدات داخلی ایستاده و تولیدکنندگان باید کالاهای رقابتی و با کیفیت به جامعه تحویل دهند ضمن آنکه تولید کنندگان نباید از این موضوع سوء استفاده کرده و ایرانیان نیز باید عرق ملی نسبت به کالاهای داخلی داشته باشند.

وی با تاکید برآنکه هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از محل بودجه دولتی کالاهای مشابه خارجی را استفاده کند، تصریح کرد: این قانون را به صورت مصوبه دولتی در روزهای آینده به سایر دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهیم کرد و با این فرهنگ می‌توانیم کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم.

انتهای پیام

منبع: نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت در آیین سوگواری مهاجران افغانستانی مقیم مشهد به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) در حسینیه هراتی‌های گفت:  ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع جدید را ندارد، قبلا فردی به عنوان پناهنده و در شرایط خاص به ایران می‌آمد، اما این که امروز هرکسی غیرقانونی از مرز‌ها عبور کند و بیاید ایران، قابل قبول نیست.

اصغر بلوکیان افزود: ورود انبوه اتباع غیرمجاز افغانستانی به ایران تبعاتی برای سایر اتباع مجاز دارد و طبیعی است حجم خدمات برای اتباع قانونی مقیم ایران کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: کمبود فضای آموزشی برای اتباع مجاز یکی از مشکلاتی است که در پی ورود اتباع غیرقانونی به ایران ایجاد می‌شود، چون تعداد اتباع مجاز و ظرفیت مدرسه‌ها برای این اتباع، محدود و از پیش تعیین شده است و حضور اتباع جدید خدمت رسانی برای این افراد را با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت با اشاره به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی مقیم ایران افزود: تقریبا هفته‌ای ۳۰۰ پرونده از استان‌ها برای دریافت مجوز ارائه خدمات به بیماری‌های خاص اتباع خارجی به سازمان ملی مهاجرت ارسال می‌شود، اما وقتی انبوه اتباع غیرمجاز وارد ایران شوند نمی‌توانیم این گونه خدمات خاص را به همه اتباع بدهیم و این موضوع برای اشتغال، دانشگاه، بیمه و سایر موارد نیز صدق می‌کند.

بلوکیان با بیان اینکه حاکمیت کنونی افغانستان باید زمینه‌های امنیتی و معیشتی بازگشت مهاجران مقیم این کشور در ایران را فراهم کند گفت: این طور نمی‌شود که حاکمیت افغانستان خودش را از مسوولیت مهاجران و مردم این کشور سبک دوش کند و تازه گاهی اوقات پارازیت هم بدهد بلکه باید زمینه بازگشت همه اتباع افغانستانی را نیز فراهم کند.

وی گفت: ظرفیت‌های علمی، اقتصادی و سرمایه گذاری افغانستان باید به کشورشان بازگردند و حاکمیت کنونی افغانستان باید از این افراد برای آبادانی کشورش استفاده کند، چرا افغانستان باید همین طور خرابه و بدون فناوری بماند و بقیه کشور‌ها پیشرفت کنند؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سازمان ملی مهاجرت افزود: جامعه افغانستان در همه حوزه‌ها نخبه دارد، چرا فرزند مسلمان و نخبه افغانستانی تلاش کند خود را به اروپا، کانادا و استرالیا برساند و جایی و برای کسانی کار کند که آنها عامل ایجاد مشکلات در افغانستان هستند، حتی گاهی سفارتخانه‌های خارجی و برخی در پوشش سازمان‌های مردم نهاد برای جذب نخبه‌های افغانستانی در دیگر کشور‌ها فراخوان می‌دهند.

دیگر خبرها

  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا