Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@03:29:00 GMT

انزجار کرملین از تشبیه روسیه به آلمان نازی

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۶۹۱۴

رویداد۲۴-کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه از تشبیه این کشور به آلمان نازی ازسوی وزیر امورخارجه انگلیس ابراز انزجار کرد. «دیمیتری پسکوف» روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهارات «بوریس جانسون» وزیر امورخارجه انگلیس که جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه را به بازی های المپیک سال 1936 در آلمان تشبیه کرده بود، ناپسند خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی راشاتودی به نقل از پسکوف نوشت: این اظهارات بوریس جانسون منزجر کننده است، چنین سخنانی شایسته یک وزیر امورخارجه نیست و توهین آمیز و غیرقابل قبول است.
بوریس جانسون در نشست کمیته امور بین المللی پارلمان انگلیس، اظهارات یک نماینده مجلس به نام یان «اوستین» که جام جهانی فوتبال روسیه را با بازی های المپیک سال 1936 آلمان تشبیه کرده بود تایید و تکرار کرد.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز این تشبیه را غیرقابل قبول خواند و افزود: روسیه برای مبارزه با نازیسم میلیون ها نفر از اتباع خود را از دست داد.
وی افزود: اگر در مساله مسمومیت اسکریپال به دلیل خودداری دولت انگلیس از ارایه اطلاعات وضعیت مبهم است اما در مورد بوریس جانسون وضعیت فرق می کند و وی با سم نفرت و خشم مسموم شده است.
سرگئی اسکریپال جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بیهوش بر روی نیمکت مقابل مرکز خریدی در شهر سالزبوری در شمال این کشور پیدا شد.
براساس گزارش رسانه های انگلیسی، حال هر دو وخیم است و مامور پلیسی که اولین بار آنها را پیدا کرد نیز در بیمارستان بستری شده است. اسکریپال 66 ساله در سال 2010 در جریان تبادل جاسوسان میان آمریکا و روسیه، به انگلیس پناهنده شد. در آن معامله، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی که پیشتر مامور اطلاعاتی روسیه بود، در سال 2006 به اتهام جاسوسی برای دولت انگلیس و قرار دادن هویت جاسوسان روس در اروپا در اختیار سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 انگلیس، به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. لندن می گوید که عوامل مسکو، وی را مسموم کرده اند.
در پی اوج گیری تنش میان روسیه و انگلیس، هر یک 23 دیپلمات طرف دیگر را اخراج کرده اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • تمرین روس ها برای رژه روز پیروزی در میدان سرخ | ویدئو
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم
  • کامرون: اوکراین حق دارد به قلمرو روسیه حمله کند!
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد