Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@08:01:59 GMT

برگزاری جشن نوروز با حضور سفیران 10 کشور در دوحه

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۶۹۵۰

رویداد۲۴-جشن سال نو شمسی روز پنجشنبه با حضور 10 تن از سفرای کشورهای حوزه نوروز در دوحه پایتخت قطر و به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در این مراسم علاوه بر ایرانیان و روسای نهادی ایرانی مقیم قطر، سفیران کشورهای جمهوری آذربایجان، افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، لبنان، هند، گرجستان، قرقیزستان، کاردار عراق و مستشار سیاسی سفارت روسیه در قطر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم با خوشامدگویی به میهمانان، گفت: نوروز هم اکنون با سابقه سه هزار ساله، به یک روز جهانی تبدیل شده است. روزی که در آن ندای زندگی، صلح، آرامش و عشق را با خود به ارمغان آورده است.
سفیر ایران با اشاره به استقبال به عمل آمده از مراسم امسال ، پیشنهاد کرد با مشارکت همه سفرای حوزه نوروز ، سال آینده این مراسم در مکان بزرگ تری در دوحه برگزار شود تا نوروز بهتر و بیشتر به مردم قطر و افراد مقیم این کشور معرفی شود.
در این مراسم همچنین فیض الله کاکر سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در دوحه طی سخنان کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جشن، شعری در وصف نوروز و صلح که خود سروده بود برای حاضران خواند.
خسرو صاحب زاده سفیر تاجیکستان نیز دیگر سخنران این مراسم بود . او در سخنانی که با یک غزل به مناسبت بهار و نوروز آغاز شد، گفت: در کشورهای عرب زبان، نوروز به نام مادر مزین شده است . مادر که تجسم بهار و بخشنده حیات و زندگی است .
وی افزود: در تاجیکستان به ابتکار دولت، مراسم نوروز با حضور ده ها نفر از میهمانان خارجی به مدت 10 روز با شعار « تاجیکستان میهن نوروز» برگزار می شود. به گزارش ایرنا، در این ویژه برنامه علاوه بر نمایش کلیپ هایی با مضمون معرفی نوروز ، هنرمندان ایرانی قطعاتی از موسیقی کشورمان را برای حاضران اجرا کردند.
در حاشیه این مراسم ، شرکت کنندگان افغان علاوه بر نمایش کالاهای فرهنگی این کشور ، « قابولی پلو» و «هفت میوه» ،خوارکی های ویژه این کشور را که برای نوروز تهیه می شود، به حاضران معرفی کردند.
هفت میوه که به هفت سین افغان هم معروف است از هفت مغز ؛ بادام ، آلو ، گردو ، فندق ، سنجد ، کشمش و پسته تشکیل شده است . قابولی پلو یا کابلی پلو هم از برنج ، کشمش ، گوشت ، هویج ، خلال بادام و پسته تهیه می شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۶۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، امیر سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این دوره گفت: یکی از ایام خاص و مورد احترامی که ما پشت سر گذاشتیم، روز ملی خلیج فارس بود، خلیجی که خودش و نامش بسیار برای ما مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: انگلیس‌ها در طول تاریخ برای اینکه ما قدرتمند نشویم، با از بین بردن بنادر و دریا‌ها قدرت را از ما گرفتند و ما را از دریا دور کردند.

او ادامه داد: آنها در راه تزریق فرهنگ استکباری دریا ستیزی تلاش کردند که این خود یک سیاست خبیثانه بود، تفکری که مسیر ما، دریا و پیشرفت را از هم جدا می‌کند.

امیر سیاری گفت: سرمایه انسانی این روز‌ها در دنیا اهمیت زیادی دارد، سرمایه به معنی چیزی است که نه تنها تمام نشده بلکه مدام باید به آن افزوده شود.

او ادامه داد: سرمایه انسانی مهم‌ترین دارایی یک سازمان و یک سیستم است، نیرویی که به طور مستقیم می‌تواند یک سازمان را در عرصه رقابت رشد داده و یا زمین بزند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: مربیان و اساتید باید بدانند که چه کسانی و چه سرمایه مهمی را تربیت می‌کنند. باید بدانند که این سرمایه چه نقش مهمی دارد و در امر پیشرفت چقدر تاثیرگذار است.

او افزود: نقش ما به عنوان کسانی که مسئولین تربیت و تعلیم آموزش سرمایه‌های انسانی هستیم بسیار مهم است، جایگاه ما بسیار حساس بوده و می‌تواند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

او ادامه داد: امروزه دشمن تمام توانش را می‌گذارد برای استعمار، هرچه تلاش میکند، هزینه میکند و خود را به آب و آتش می‌زند برای استعمارگری است.

امیر سیاری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما ۳ نوع استعمار داریم که اولین آن استعمار کهن است، استعمار کهن یعنی لشکرکشی و تصاحب یک منطقه و بردن منابع آن منطقه است.

او گفت: دیگر مورد استعمار نو است، استعماری که با نیروی نظامی بیگانه است، در این استعمار یک دست نشانده از استعمارگر در کشور مستعمره بر مسند قدرت مینشیند؛ که مثال بارز آن رضا خان پهلوی است.

او در پایان افزود: آخرین مورد استعمار فرانو است، استعماری که کشور‌های دیگر در آن مستعمره فرهنگ کشور استعمارگر می‌شوند. قوی‌ترین جنگی که در این نوع استعمار رخ می‌دهد جنگ نرم است.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران