Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-23@14:10:50 GMT

کاهش ارزش سهام بورس لندن

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۷۷۰۰

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از لندن؛ جنگ تجاري اروپا با امريکا بر ارزش سهام اغلب بورس ها تاثير گذاشته است.
بورس لندن امروز بيش از 600 واحد افت کرد و در مجموع يک و 53 صدم درصد از ارزش سهام بورس لندن کاست. در پي انتشار اين خبر وال استريت نيز دچار 3 درصد افت شد.
بنابر اعلام برخي کارشناسان اقدام تعرفه اي امريکا بر ضد چين ممکن است تا 60 ميليارد دلار زيان به شرکت هاي فعال در چين وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصميم مقابله اي اروپا عليه امريکا در برابر افزايش تعرفه واردات فولاد و آلومينيوم ميزان تاثير گذاري اين تصميم را آشکارتر خواهد کرد.

­

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس از منطقه امن

بورس تهران در روز گذشته با افزایش ارتفاع نماگر‌ها همراه شد. در هفته‌های گذشته با توجه به تحولات منطقه‌ای، تقاضا به‌طور کامل از بازار سهام رخت بربسته بود؛ اما در روز ابتدای هفته، با تعدیل انتظارات منفی و بازگشت دامنه نوسان به روال قبلی، بازار با استقبال سرمایه‌گذاران همراه شد.

به گزارش دنیای اقتصاد، در جریان دادوستد‌های روز گذشته بورس تهران، شاخص کل این بازار رشد ۷۷ هزار واحدی را ثبت کرد و به سطح ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید. رشد روزانه شاخص در روز گذشته معادل ۳.۵۲ درصد بود که بیشترین مقدار در یک‌سال اخیر محسوب می‌شود. آخرین باری که نماگر اصلی بازار سهام توانسته بود مقادیر کنونی را تجربه کند، به ۱۷ خرداد سال گذشته بازمی‌گردد. در اولین روز هفته، حقیقی‌ها ۷۶۳ میلیارد تومان وارد گردونه معاملات سهام و حق تقدم کردند که این مقدار از ورود پول به صحنه معاملات سهام و حق تقدم از ۲۷ تیر سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

زدوده شدن نسبی ابهامات از فضای بازار سهام، موجبات عملکرد درخشان بازار سهام را در روز گذشته فراهم کرد. از آغازین دقایق معاملات دیروز، در تابلوی معاملات اکثر سهام موجود در بازار، تقاضای زایدالوصفی وجود داشت و مشخص بود که یکی از بهترین روز‌های بازار در ماه‌های اخیر رقم خواهد خورد. با توجه به وقایعی که اخیرا در سپهر سیاسی کشور به‌وقوع پیوسته بود، تقاضا به‌طور کامل از بازار سهام رخت بربسته بود و تعدیل انتظارات منفی در اذهان سرمایه‌گذاران، سبب شد تا در اولین روز بازگشت به روال سابق در موضوع دامنه‌نوسان، بازار با استقبال از سوی سرمایه‌گذاران همراه شود.

با گذر از اوضاع حسـاس بـورس تهران، مجددا به نقش بی بدیل سازمان بورس در روز‌های اخیر به سامان‌دادن اوضاع بورس اشاره می‌شود که توانست به‌خوبی با کاهش دامنه‌نوسان، بازار را از بیش واکنشی و هیجان کاذب معامله‌گران مصون نگه‌دارد و به‌نوعی توانست گام بلندی در احیای اعتماد در بازار بردارد.

بازار از دریچه آمار

در جریان دادوستد‌های روز گذشته بورس تهران، شاخص‌کل این بازار با رشد ۷۷‌هزار‌واحدی همراه شد و به سطح ۲‌میلیون و ۲۸۵‌هزار واحد رسید. گفتنی است که آخرین‌باری که نماگر اصلی بازار سهام توانسته بود مقادیر کنونی را تجربه کند، به ۱۷ خرداد سال‌گذشته بازمی‌گردد.

همچنین رشد ۳.۵۲‌درصدی شاخص‌کل در نخستین روز هفته، از ۲۷ اسفند سال‌۱۴۰۱ تجربه نشده‌بود. شاخص هموزن نیز در روز گذشته ۲.۹۷‌درصد افزایش ارتفاع داشت و شاخص مذکور نیز بیشترین رشد روزانه خود را از ۲۶ فروردین سال‌گذشته تجربه کرد. در فرابورس نیز شاخص‌کل این بازار رشد ۲.۴۰‌درصدی را ثبت کرد.

آشتی حقیقی‌ها با بورس؟

در اولین روز هفته، حقیقی‌ها ۷۶۳‌میلیارد‌تومان وارد گردونه معاملات سهام و حق‌تقدم کردند که این مقدار از ورود پول به صحنه معاملات سهام و حق‌تقدم از ۲۷ تیر سال‌گذشته بی‌سابقه بوده‌است. ارزش معاملات خرد بازار (سهام و حق تقدم) نیز رقم ۴‌هزار و ۸۰۲‌میلیارد‌تومان را ثبت کرد که تفاوت فاحشی با روز معاملاتی قبلی داشت. در چهار روز معاملاتی هفته گذشته که سیاست دامنه‌نوسان محدود اعمال شد، با توجه به قفل شدن سهام مختلف بازار در صف خرید یا فروش، ارزش معاملات بالایی به‌ثبت نمی‌رسید، اما در روز شنبه که نخستین روز بازگشت دامنه‌نوسان به حالت سابق بود، بازار با توجه به فراغ‌بال سهم‌ها و صندوق‌های بازار در نوسان بیشتر، ارزش معاملات با رشد قابل‌توجهی همراه شد.

وضعیت صندوق‌های اهرمی

صندوق‌های اهرمی در روز گذشته با استقبال فوق العاده‌ای از سوی خریداران همراه شدند و هر پنج صندوق اهرمی حاضر در بازار، از حوالی ساعت ۱۲ به صف خرید نشستند و تا آخرین دقایق نیز معاملات این صندوق‌ها در سقف قیمتی روزانه پیگیری شد. گفتنی است که در هر پنج صندوق اهرمی، حقیقی‌ها خالص تغییر مالکیت مثبت را به‌ثبت رساندند. همچنین در روز گذشته، هزار و ۳۶۷‌ میلیارد‌ تومان از واحد‌های صندوق‌های اهرمی میان خریداران و فروشندگان دست به‌دست شد که دومین روز برتر در تاریخ معاملات این صندوق‌ها به لحاظ ثبت ارزش معاملات روزانه بوده‌است. رکورد ارزش معاملات روزانه صندوق‌های اهرمی، در دوازدهم اسفند ماه سال‌گذشته به‌ثبت رسیده‌است که در آن روز، هزار و ۴۳۳‌میلیارد‌ تومان از واحد‌های صندوق‌های اهرمی معامله‌شد. همچنین در روز گذشته، سرمایه‌گذاران حقیقی، خالص تغییر مالکیت ۱۸۴‌ میلیارد‌ تومانی را ثبت کردند.

شیفت سرمایه‌ها به سمت بورس؟

دلار در روز گذشته وارد کانال ۶۵‌ هزار‌ تومان شد و این موضوع موجبات افت قیمتی قابل توجه در صندوق‌های طلا را فراهم کرد. در روز گذشته هر ۱۳ صندوق طلای حاضر در بازار با افت نسبت به‌روز معاملاتی قبل همراه‌شدند.

با توجه به اینکه صندوق‌های طلا از ابتدای اسفند سال‌گذشته، بازدهی قابل‌توجهی را ثبت کرده‌بودند و همچنین فشاری که از ناحیه دلار در جریان معاملات دیروز به جریان دادوستد‌های صندوق‌های طلا وارد شد، این صندوق‌ها در روز گذشته با فشار فروش قابل‌توجهی همراه شدند و می‌توان گفت که برخی از سرمایه‌گذاران ترجیح داده‌اند که فعلا نظاره گر معاملات باشند و برخی نیز با توجه به سکون بورس در ماه‌های اخیر، بورس را بازار برنده و پیشروی روز‌های آتی تشخیص داده و به سمت ابزار‌های سهام روانه شده‌اند.

صندوق‌های بخشی خودرو

همچنین در روز گذشته، صندوق‌های بخشی صنعت خودرو و ساخت قطعات نیز با استقبال قابل‌توجهی از سوی سرمایه‌گذاران همراه شدند. هر ۳ صندوق بخشی حاضر در این صنعت، در حوالی سقف قیمتی روزانه، معاملات دیروز را به اتمام رساندند. گفتنی است که مجموع پول تزریق شده از سوی حقیقی‌ها به صندوق‌های بخشی‌خودرو در روز گذشته، ۳۹‌ میلیارد‌ تومان بود که دلیل آن نیز به وضعیت مناسب معاملاتی نماد‌های این گروه در روز گذشته بازمی‌گردد. شاخص صنعت خودرو و ساخت قطعات در روز گذشته، ۵.۵۷‌ درصد رشد کرد و جزو شاخص‌های پیشرو در روز گذشته بود و به همین دلیل صندوق‌های بخشی این صنعت با افزایش قابل‌توجهی همراه شدند.

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • ببینید | تاثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن
  • فیلم/ اعلام ارزش سهام استقلال و پرسپولیس
  • تحلیل سهام وغدیر ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورس به مدار برگشت؟
  • صعود شاخص بورس به بالای دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد
  • رشد شاخص کل بورس
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تغییر زمین بورس بازان
  • صعود بورس از منطقه امن