Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@23:46:11 GMT

جنگ تجاری با آمریکا روی میز نشست سران اروپا

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۷۸۱۲

جنگ تجاری با آمریکا روی میز نشست سران اروپا

نشست سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا دقایقی پیش در بروکسل پایتخت بلژیک و مقر این اتحادیه آغاز شد.این نشست دو روز پس از نشست شورای روابط خارجی اروپا تشکیل می شود و تا عصر فردا ادامه دارد.مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال و به ویژه همفکری برای مقابله با جنگ تجاری با آمریکا در اثر افزایش تعرفه های گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم از سوی این کشور از جمله مهمترین دستورهای کار نشست رهبران اروپایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز دوم سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا "نشست منطقه یورو" را به منظور اصلاحات اقتصادی در این منطقه برگزار می کنند هر چند دو دستگی شدیدی میان اعضای فقیر و غنی اتحادیه اروپا درباره این اصلاحات دیده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، بررسی روابط خارجی از جمله بحران بالکان پس از انتخاب دوباره ولادیمیر پوتین در روسیه ، روابط با ترکیه و برگزیت از دیگر مسائل غیراقتصادی است که سران اروپا در نشست خود در بروکسل بحث خواهند کرد.

اما موضوع مهمی که این روزها بر مسائل و گرفتاریهای اصلی کشورهای اروپایی سایه افکنده اختلافات شدید مسکو و لندن بخاطر مرگ جاسوس دو جانبه در انگلیس می باشد.با توجه به اختلافات شدید اعضای اتحادیه اروپا در خصوص تحریم های جدید غیرهسته ای علیه ایران به منظور باقی ماندن آمریکا در قرارداد بین المللی برجام، احتمال می رود سران تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) رایزنی هایی نیز خارج از دستور نشست با دیگر اعضا داشته باشند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آمریکا تجارت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است