Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@02:40:11 GMT

وزیر قطری: به ایران افتخار می کنیم

تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۷۹۶۶

«محمد بن عبدالله الرمیحی» وزیر شهرداری و محیط زیست قطر در حاشیه نمایشگاه بین المللی کشاورزی که در دوحه برگزار شد، با «علی اکبر مهر فرد» معاون وزیر کشاورزی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

الرمیحی در جریان این دیدار تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با توجه به مسئولیتهای بین المللی خود موضع روشنی در خصوص محاصره اقتصادی علیه قطر اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد که ایران به خاطر مواضعش نسبت به محاصره قطر تحت فشار قرار گرفت، ولی «ملت ایران قدرت را خود را ثابت کرده است، ولی برخی از کشورهای عربی منطقه از فهم اهمیت این موضوع ناتوان هستند».

شبکه خبری العالم به نقل از این مسئول قطری گزارش داد که ایران یک قدرت منطقه‌ای است.

این وزیر قطری با بیان اینکه برای ایجاد موازنه منطقه‌ای نیازمند ایران هستند، تأکید کرد که «بیشتر کشورهای عربی منطقه نیازمند تجربه سیاسی هستند و با وجود اینکه بیش از 40 یا 50 سال پیش به استقلال رسیده‌اند، ولی همچنان از مقابله با دیگران عاجز هستند. ما به ایران و قدرتش افتخار میکنیم».

الرمیحی با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف، از سرمایه داران و صاحبان صنایع ایرانی خواست که به قطر بروند و «ما از آنان استقبال می‌کنیم».

وی ضمن قدردانی از مواضع تهران در خصوص محاصره تحمیلی علیه قطر، تأکید کرد که تهران سه یا چهار بندر خود به صادرات کالا به قطر اختصاص داد؛ به گونه ای کالا به ترکیه و پاکستان فرستاده می‌شد و از آنجا به ایران، به ویژه بندرهای بوشهر و بندر عباس و از آنجا بدون هیچ مشکلی وارد قطر می‌شد.

وزیر شهرداری و محیط زیست قطر ضمن اعلام نارضایتی از میران تبادل تجاری بین تهران و دوحه، خاطر نشان کرد که سهم ایران از صادرات سبزیجات به قطر یک میلیارد دلار خواهد بود.

الرمیحی به اشاره به اینکه با توجه به میزبانی جام جهانی 2022 از سوی قطر، ایران میتواند در عملیاتهای ایرانی به قطر کمک کند، تصریح کرد که فاصله ترکیه با قطر 4 هزار کیلومتر و فاصله ایران با قطر فقط 180 کیلومتر است که این مسئله می‌تواند در تحکیم هر چه بیشتر همکاری میان دو کشور مؤثر باشد.

مهر فرد نیز ضمن قدردانی از کمکهای قطر به ایران برای شرکت در نمایشگاه بین المللی کشاورزی دوحه، توضیحات وافری در خصوص کشاورزی و دامپروری ارائه و اعلام کرد که تهران آماده سرمایه گذاری در قطر است.

عربستان، مصر، امارات و بحرین از اواسط خرداد 96 با ادعای حمایت قطر از تروریسم و ارتباط با ایران، روابط خود را با این کشور قطع کرده اند؛ موضوعی که دوحه همواره آن را تکذیب کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: یست نمایشگاه بین المللی معاون وزیر جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی قطر ایران کشورهای عربی استقلال اسلامی ایران سرمایه ترکیه پاکستان سبزیجات دلار جام جهانی کشاورزی سرمایه گذاری بحرین تروریسم ایران افتخار وزیر قطری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلر پرسپولیس اردوی تیم ملی جوانان را از دست داد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در یکی از تمرینات اخیر پرسپولیس بعد از پایان تمرین عبدالکریم حسن بازیکن قطری سرخپوشان اقدام به تمرین در زدن ضربه پنالتی می کند که محمد گندمی درون دروازه قرار می گیرد اما ضرب شوت بازیکن قطری به قدری سنگین بوده که دو مچ دروازه بان جوان پرسپولیس برمی گردد و دچار شکستگی می شود.

این بازیکن به مدت 12 هفته از میادین باید دور باشد و با این مصدومیت اردوی تیم ملی جوانان را هم از دست می دهد. او به تازگی به این اردو دعوت شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • اسم عبدالکریم حسن عوض شد؛ من را کیمو صدا کنید!
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • گلر پرسپولیس اردوی تیم ملی جوانان را از دست داد
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان