Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عبدالهاشم حسن‌نیا در حاشیه بازدید از پایانه‌های مسافربری جنوب و غرب تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخش حمل و نقل مسافری جاد‌ه‌ای توسط بخش خصوصی اداراه می‌شود و تأمین ناوگان با سرمایه‌گذاری سنگین بخش خصوصی انجام شده است.

حسن‌نیا ادامه داد:در حال حاضر 120 هزار راننده حرفه‌ای و 15 هزار دستگاه اتوبوس عملیات جابه‌جایی مسافران نوروزی را انجام می‌دهند و امکان جابه‌جایی 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون نفر در روز توسط ناوگان عمومی جاده‌ای وجود دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران با توجه به گستردگی مناطق زیاد گردشگری و زیارتی که دارد پتانسیل استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی جاده‌ای برای استفاده از این اماکن گردشگری و زیارتی نیز بسیار بالا است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه 90 درصد حمل و نقل کشور جاده‌ای است، گفت: سالانه در تصادفات رانندگی 15 هزار نفر جان می‌بازند و 300هزار نفر مصدوم می‌شوند که 20  درصد آنها معلول دائمی هستند.

وی با تأکید بر اینکه استقبال از حمل و نقل شخصی افزایش یافته است‌، گفت: باید مشوق‌هایی برایجذب مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای ایجاد کرد، ذائقه مردم یک بخش است اما سیاست‌گذاری دولت هم در این حوزه مهم است. ما پیش‌بینی می‌کنیم تا چند سال آینده ذائقه مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق یابد.

حسن‌نیا ادامه داد: در سال 1.4 میلیون وسیله نقلیه شخصی وارد ناوگان کشور می‌شود که در سال‌های اولیه خرید خودرو التهاب سفر با خودروی شخصی بالاست اما به تدریج کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بخش اتوبوس بین‌شهری کشور باید برای افق 1400  برنامه داشته باشد تا کاهش سفرها جبران شود.

وی ادامه داد: در سال 96 نسبت به سال 95 حمل و نقل عمومی 22 درصد ایمن‌تر شده است و این نشان می‌دهد مجموعه حمل و نقل مسافری عمومی از اصول مهندسی و ایمنی بیشتری برخوردار است.

حسن‌نیا با بیان اینکه طرح نوروزی امسال از 23 اسفندماه آغاز شد و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون 2 میلیون و 160 هزار نفر توسط ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای جابه‌جا شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: امسال نیز با توجه به کاهش استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای شرکت‌های مسافری تصمیم گرفتند قیمت بلیت‌ها را افزایش ندهند و نرخ‌ها از شهریور 95 تا کنون افزایش نیافته است.

وی اظهار داشت: اگر مسافران با قیمت‌های بیشتر یا نرخ‌های متفرقه مواجه شدند‌، به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه‌ها مراجعه کنند و اعتراضات و شکایات خود را مطرح کنند.

حسن‌نیا اظهار داشت: نوروز سال قبل 8 میلیون و 200 هزار نفر از حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کردند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال نیز همین حدود مسافر از ناوگان عمومی جاده‌ای برای سفرهای نوروزی استفاده کنند.

امروز رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از پایانه‌های مسافربری جنوب و غرب در تهران بازدید کردند تا از نزدیک در جریان خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی قرار گیرند.

بنابر این گزارش در ادامه این مراسم رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری نیز اظهار داشت: تهیه بلیت اینترنتی اتوبوس بین مردم جا افتاده است و همین امر موجب شده است که ازدحام در پایانه‌ها کاهش یابد.

احمدرضا عامری به مشکلات اقتصادی مردم در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: بحران اقتصادی موجب فقر شده است و در سبد هزینه مردم،‌هزینه‌ای بابت حمل و نقل جایی ندارد؛ حمل و نقل ارتباط مستقیم با رونق اقتصادی و جیب مردم دارد.

وی ادامه داد: امسال نرخ بلیت اتوبوس را افزایش ندادیم اما باز تقاضای سفر از سوی مردم افزایش نیافت زیرا تمایل به حمل و نقل شخصی بیشتر است.

عامری تأکید کرد: در راستای حمایت از ناوگان عمومی  جاده‌ای و سرمایه‌گذاران این بخش ضرورت دارد معافیت گمرکی برای ورود ناوگان اجرایی شود.

وی بیان کرد: روزانه 3.5 میلیون صندلی ناوگان عمومی جاده‌ای در اختیار مسافران است که می‌توانند از این ظرفیت برای سفرهای نوروزی استفاده کنند.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب در شورای اداری دزفول که دیشب در سالن همایش‌های فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در خوزستان پذیرفتنی نیست و باتوجه به اینکه برخی جاده‌های استان به جاده مرگ شهرت یافته است، باید ایمن سازی این مسیر‌ها به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد.


وی بر توسعه زیرساخت‌های خوزستان تاکید کرد و افزود: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه همه زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود، ادامه داد: همه دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

لزوم پرهیز دستگاه‌های خوزستان از کار‌های تشریفاتی

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد، گفت: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم، اضافه کرد: مسئولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

حسینی محراب می‌گوید: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

وی مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و گفت: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

ساماندهی باغ ویلا‌های اجاره‌ای در خوزستان

استاندار خوزستان با تاکید بر حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ استان، گفت: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی بر لزوم ساماندهی باغ ویلا‌های اجاره‌ای در خوزستان تاکید کرد و افزود: ضابطه‌مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلا‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حل مشکل اشتغال با تقویت مهارت آموزی و خوداشتغالی

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

افزایش ۷۳ درصدی اعتبار امسال خوزستان


علی اکبر حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهر‌های خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

حسینی محراب، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ گر من از سرزنش مدعیان اندیشم...