Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@11:59:46 GMT

علت روغن سوزی خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۸۷۸۴

علت روغن سوزی خودرو چیست؟

خبرگزاری میزان- اگر روغنی که باید صرف کاهش اصطکاک، خنک‌کاری و بهبود کار قطعات موتور شود، به دلایلی وارد اتاق احتراق یا‌‌ همان محفظه بالای پیستون شود و همراه با مخلوط سوخت و هوا حین جرقه زدن شمع بسوزد، به اصطلاح می‌گویند خودرو به روغن‌سوزی افتاده است. به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اگر روغنی که باید صرف کاهش اصطکاک، خنک‌کاری و بهبود کار قطعات موتور شود، به دلایلی وارد اتاق احتراق یا همان محفظه بالای پیستون شود و همراه با مخلوط سوخت و هوا حین جرقه زدن شمع بسوزد، به اصطلاح می‌گویند خودرو به روغن‌سوزی افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  دلایل ایجاد روغن‌سوزی:

شکستن یک یا چند رینگ پیستون
خوردگی یا ساییدگی جداره سیلندر یا پیستون
خرابی واشر سرسیلندر
خرابی لاستیک گیت
خرابی کاسه نمد
خرابی یاتاقان‌ها
خرابی شاتون‌ها
اصطکاک شدید گیت سوپاپ و عواملی مانند آن

راه‌های تشخیص روغن‌سوزی:

خارج شدن مستمر دودی متمایل به رنگ آبی از لوله اگزوز
کم شدن دائم روغن
وجود علائم نشت روغن در یک یا چند ردیف دهانه شمع (در اصطلاح مکانیک‌ها: شمع‌ها خیس شده)
چربی سر شمع
چرب و روغنی شدن دستمال یا انگشت کشیده شده به درون لوله اگزوز
بوی سوختن روغن در محفظه موتور و...
نکته: مکانیک‌ها و تعمیرگاه‌های معتبر با وسایل دقیق‌تری، چون کمپرس‌سنج و مانند آن به روغن‌سوزی خودرو پی می‌برند و با این وسایل قادرند تشخیص دهند که همه یا یکی از محفظه‌های پیستون و به‌طور مشخص کدام محفظه دچار آسیب شده یا علت روغن‌سوزی ناشی از چیست.   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند

مدیرکل امور عشایری لرستان از تولید سالانه ۱۷تن روغن حیوانی توسط عشایر این استان خبر داد. - اخبار استانها -

هوشنگ نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به وجود یک میلیون و 500 واحد دامی در لرستان، گفت: عشایر 25درصد پروتئین این استان را تولید می‌کنند.

او با بیان اینکه 14هزار خانوار عشایر با جمعیت 83هزار نفر در لرستان زیست می‌کنند، اضافه کرد: عشایر این استان دارای 13 ایل و 15 طایفه هستند.

مدیرکل امور عشایری لرستان اعلام کرد: عشایر این استان هر سال 1000تن پشم، 150 تن عسل و 17 تن روغن حیوانی را تولید و روانۀ بازار مصرف می‌کنند.

تولید سالانه 16هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

نورمحمدی با بیان تولید سالانه 12هزار تن گوشت و 29هزار تن فراورده‌های لبنی توسط عشایر لرستان، بیان کرد: عشایر این استان در حوزه‌های فرش، گلیم‌بافی، جاجیم، سیاه‌چادر، گبه، حصیر و نمد فعال هستند.

او با اشاره به کوچ عشایر لرستان، یادآور شد: عشایر در فصل سرما در جنوب این استان، شمال خوزستان و شرق ایلام زمستان‌گذرانی می‌کنند و در ییلاق نیز در مناطق شمالی لرستان اتراق می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری لرستان متذکّر شد: ایل‌های بالاگریوه، چگنی، دلفان، بیرانوند، پاپی، حسنوند، سادات، بختیاری و دریکوند مهم‌ترین طوایف عشایری در این استان هستند.

نورمحمدی با اعلام فعالیت عشایر لرستان در بخش گردشگری گفت: عشایر با ایجاد نوروزگاه‌های عشایری و بوم‌گردی نوع زندگی، معیشت، فرهنگ و هنر عشایر این استان را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل 
  • آتش سوزی مجتمع مسکونی در منطقه پردیسان قم
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • شیوه درست کردن نیمروی بدون روغن + فیلم
  • خواص روغن اسطوخودوس (فیلم)