Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:08:33 GMT

ایلام با شعار«گردشگری ارزان» مهیای نوروز ۹۷ شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۸۹۸۹

ایلام با شعار«گردشگری ارزان» مهیای نوروز ۹۷ شد

ایلام-استان ایلام با جاذبه های متعدد در غرب ایران و با شعار «گردشگری ارزان» در حالی مهیای نوروز شده که بررسی ها نشان می دهد هر ساله بر تعداد گردشگران و مسافران این استان افزوده می شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: یکی از مهمترین مولفه های اقتصادی در سطح جهان صنعت گردشگری است که به عنوان سومین صنعت حائز اهمیت به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط کشور ما هم شرایط ویژه ای را در بحث گردشگری دارد و از همه مهمتر استان ایلام به عنوان یکی از استان های چهار فصل است که از لحاظ جاذبه های تاریخی و طبیعی آثار متعددی دارد.

 از لحاظ جاذبه های طبیعی ایلام یکی از زیباترین استان های کشور به شمار می رود، از لحاظ مذهبی علاوه بر امامزاده ها، این استان نزدیک ترین مرز را با اماکن مذهبی کشور عراق  و عتبات دارد.

استان ایلام در غربی ترین قسمت ایران قرار گرفته که بهاری زیبا، تابستانی دلچسب و پاییزی هزار رنگ و زمستانی سپید دارد و با توجه به این که در آستانه نوروز و فصل مسافرت هستیم، استان ایلام نیز در همین راستا همانند بسیاری از استان های کشور آماده پذیرایی از گردشگران و مسافرین نوروزی است.

پیک سفر به استان ایلام

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار داشت: در طول سال به جز ایام تابستان دو ایام خاص را داریم که به عنوان پیک سفر محسوب می شوند. این ایام شامل نوروز و ایام اربعین در استان است.

وی افزود: پیک سفر در ایام اربعین بیشتر شامل مسافرانی است که به عنوان معبر از استان عبور می کنند، اما بحث اصلی در حوزه گردشگری ایام پیک سفر در نوروز است که به عنوان یک فرصت بسیار خوب و استثنایی برای معرفی استان و نیز جهت توسعه گردشگری به شمار می رود.

 اقامت ۴۳۹ هزار نفر مسافر در واحدهای گردشگری طی ایام نوروز در استان 

شنبه زاده اضافه کرد: بر اساس دستور العملی که وجود دارد آماری که برای اقامت گردشگران ثبت می شود مربوط به واحدهای گردشگری است، یعنی مسافرینی که شب را در کمپ ها، خانه مسافرها، هتل ها، هتل آپارتمان ها، مدارس، مهمان سراها و مکان هایی که در این جهت در استان ثبت شده اقامت می کنند، در سال ۹۵ آمار این مسافران ۴۳۹ هزار نفر به استان بود که در مقایسه با جمعیت استان  یک آمار بسیار خوبی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ۲۴ دستگاه در استان عضو ستاد خدمات سفر هستند که تاکنون جلسات متعددی در  زمینه برنامه ریزی برای نوروز ۹۷ برگزار شده و همه دستگاه های عضو فعالیت های خود را تشریح کردند.

وی تصریح کرد: عمده ترین حوزه ای که بر روی آن تاکید فراوان بوده حوزه اسکان است، در این خصوص با اعلام آمادگی آموزش و پرورش مدارس استان تجهیز شده، همچنین ۸ کمپ خود سازمان میراث فرهنگی در نقاط مختلف مانند بخش سیوان، کلم، آبدانان، دره شهر، مهران که جزو کمپ های اقامتی در استان هستند و سعی بر این شده که این کمپ ها در مناطق طبیعی برپا شوند، مسافران می توانند از آنها استفاده کنند. 

۱۸ هتل و هتل آپارتمان در نقاط مختلف استان جهت اسکان مسافران

شنبه زاده در ادامه گفت: ۱۸ هتل و هتل آپارتمان در نقاط مختلف استان برای مسافران نوروزی آماده و مهیا شده است، در خصوص وضعیت هتل های استان تا سال گذشته مشکلاتی در بحث کیفیت این هتل ها وجود داشت که کمبود هتل ۴ و ۵ ستاره در استان کاملا نمود خود را دارد.

وی افزود: در خصوص هتل ۴ ستاره در استان نیز زمین احداث این هتل واگذار شده و سرمایه گذار در حال انجام کارهای آن است، اجرای طرح مقداری زمان بر است که نیازمند کمک برخی از دستگاه ها اجرایی دیگر هستیم.

شنبه زاده افزود: بر اساس درجه بندی هتل ها که سال گذشته توسط شرکت استاندارد سازی انجام شد، بازرسی و ارزیابی لازم انجام گرفت و یک فرصت ۶ ماهه به صاحبان این هتل ها داده شد که مسائل و مشکلات هتل ها را برطرف کنند و استاندارد شوند، بسیاری از این واحدها این اقدامات را انجام دادند.

وی بیان داشت: هم اکنون در استان یک هتل سه ستاره وجود دارد و امکانات آن بسیار خوب است. تغییرات خوبی در تجهیزات این هتل انجام شده است، یک هتل دیگر نیز هم اکنون  ۲ ستاره گرفته در حالی که این هتل قبلا یک ستاره بود ولی الان تجهیزات و امکانات زیادی به این هتل اضافه شده است.

شنبه زاده تصریح کرد: در خصوص اقامتگاه های بوم گردی اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است، حدود ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در ایام  نوروز آماده شده و ۲۰ اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز برای نوروز در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: در این اقامتگاه های بوم گردی عمدتا سعی بر این شده که در روستاهایی که قابلیت گردشگر پذیری دارند مانند خوران ایوان، زنجیره چرداول، حیدرآباد، کلم، میرغلام هاشمی در دره شهر و پشت قلعه آبدانان احداث شوند.

برپایی نوروزگاه امسال در قلعه والی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: نوروزگاه اصلی و نمایشگاه صنایع دستی استان ایلام طی ایام نوروز ۹۷ در قلعه والی برپا می شود.

شنبه زاده تصریح کرد:  همچنین سعی ما بر این است که در ایام لحظه تحویل سال نیز در قلعه والی برنامه خاصی را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام به برنامه مسئولان برای گردشگران در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در قلعه والی و شهرستان‌ها، اجرای آیین‌های سنتی در محل جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌ها و قلعه والی، برپایی چادرهای عشایری در مسیرهای گردشگری با ارائه خدمات به‌رسم سنتی به مسافران از برنامه‌های استان برای گردشگران است.

عوامل موثر در معرفی جاذبه های گردشگری استان

نورالدین محسنی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ایلام هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مهمترین ابزارهایی که می توان از طریق آن جاذبه های گردشگری استان را معرفی کرد صدا و سیما و رسانه ها هستند.

وی افزود: دیگر ابزارهایی که برای معرفی جاذبه های گردشگری استان انجام گرفته کتاب، بروشور و نمایشگاه ها است، جاذبه های گردشگری استان را در آن نمایشگاه ها در معرض دید عموم قرار می دهیم.

محسنی افزود: همچنین فیلم های مستندی که از طریق صداو سیما پخش می شود، سازمان های فرهنگی نیز می توانند در این زمینه به میراث فرهنگی کمک شایانی کنند، دانشگاه ها و مراکز علمی نیز بسیار موثر و کمک کننده هستند.

معاون صنایع دستی افزود: متاسفانه مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که در خود استان بسیاری از مردم جاذبه های دیدنی و گردشگری استان را ندیده اند، ما هم باید در همه ابعاد برای معرفی استان باید تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: شعار ما «گردشگری ارزان به ایلام» است که در حال فراهم ساختن زیرساخت های آن هستیم یعنی اینکه شخص گردشگر که به استان سفر می کند با کمترین هزینه بیشترین استفاده را از طبیعت زیبای ایلام، اماکن تاریخی و مذهبی و دیگر جاذبه های استان داشته باشد.

اقدامات انجام گرفته در بحث گردشگری ارزان

محسنی اضافه کرد: گردشگری که وارد استان می شود اول از همه به اسکان نیاز دارد، در این زمینه تلاش شده قیمت اماکن از جمله هتل ها، رستوران ها پایین آورده شود.

وی افزود: برای اسکان گردشگران از  مهمانسرای ادارات نیز استفاده می شود که اسکان گردشگران را به حداقل برسانیم و هزینه آنها را پایین آوریم.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: در بحث غذا نیز صحبت ها و کارهای بسیاری خوبی انجام گرفته و اقداماتی در دست اجرا داریم که هزینه غذا را تا حد امکان پایین آوریم.

کوه‌های سربه فلک کشیده استان، طبیعت بکر خدادادی، چهارفصل بودن استان در هر فصل از سال، درختان کهن‌سال بلوط و ارژن و کیکم و غیره، غار زینه گان، غار طبیعی مژاره، غار طبیعی خفاش، چشمه‌های آب گرم دهلران، مناظر طبیعی سراب آبدانان، دریاچه دوقلوی آبدانان، تنگ بهرام چوبینِ، آبشار ماربره و ملکشاهی، دره ییلاقی کلم بدره، طبیعت بی‌نظیر سیروان و چرداول، تفرجگاه‌های جنگلی کنارسر مهران، شکارگاه شرازول ایوان و طبیعت کنار آن و .... از جلوه‌ها و مناطق طبیعی استان ایلام هستند که نمونه‌های آن‌ها کمتر می‌توان در کشور دید.

تپه باستانی علی کش با قدمت ۹ هزارساله، آثار خرابه‌های شهر سیمره، شهر باستانی سیروان، غار کول کنی ماژین، آتشکده چهارطاقی، قلعه جهانگیر آباد، آثار قلعه تاریخی و آتشکده سام، ۱۶۰ تپه و آثار باستانی هلیلان، آتشکده سه پا، غار طلسم، طاق شیرین و فرهاد، آتشکده سیاهکل و... از آثار تاریخی و باستانی استان ایلام هستند که جلوه‌های زیبایی به این دیار بخشیده است.

ایلام یا همان سرزمین رنگ‌ها به دلیل داشتن طبیعت زیبای خدادادی و وجود کوه‌های سربه فلک کشیده قلارنگ، مانشت، سیوان، مله گون، کبیرکوه، ششکلان، قلاقیران و تعداد کثیری دیگر، آوازه مردان و زنان سخت کوش و حماسه‌ساز آن در بزم ورزم که از دهل و سرنا شنیده می‌شود، به‌عنوان استانی مهمان‌نواز پذیرای گردشگران و دوستداران زیبایی، فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن است.

از دریاچه دوقلوی سیاه گاو تا طاق شیرین و فرهاد

قلعه والی، کاخ فلاحتی، سنگ‌نوشته قوچ علی، تنگه ارغوان، تنگ دالاهو، تفرجگاه تجریان، کوه قلاقیران، امامزاده‌ها، تپه قلا در چوار، پارک تفریحی چغاء سبز و.... از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان ایلام هستند.

پشت قلعه، آثار تاریخی قلعه هزارانی، غار طبیعی مژاره، دریاچه دوقلو سیاه گاو، مناظر طبیعی سراب آبدانان، مناظر طبیعی کوه اناران و مناظر طبیعی کبیرکوه، امامزاده‌ها و... از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام هستند.

آتشکده سیاهگل، طاق شیرین و فرهاد، آثار تاریخی روستای سرتنگ، شهر تاریخی جوی زر، تفرجگاه ییلاقی خوران، تفرجگاه جنگلی منطقه سراب ایوان، غار طلسم، شکارگاه شیره زول، دره زیبا و طبیعی دانوک، چشمه سفید در کوه‌های مانشت و... از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان ایوان از توابع استان ایلام هستند.

از مهم‌ترین آثار شهرستان دره شهر نیز می‌توان به آثار خرابه‌های شهر تاریخی سیمره، آسیاب آبی و قلعه شیخ ماخو ، قلعه میرغلام، تنگه بهرام چوبی، قلعه هاشمی ،بنای چهار طاقی، پل تاریخی گاومیشان ، آثار پل تاریخی چم نشت، آبشار ماربره، امامزاده های منطقه و... اشاره کرد.

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالمالک شنبه زاده گردشگری ایلام میراث فرهنگی ایلام مجله ایران مهر بوشهر نوروز حوادث چهارشنبه سوری نوروز 97 گردشگری شهرکرد گرگان کرمانشاه مسافران نوروزی مشهد خرم آباد اردوهای راهیان نور شیراز سقوط هواپیمای ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۸۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد که جزو مقاصد گردشگری محبوب میان مردم ایران و دیگر کشور‌های جهان به حساب می‌آید. جاذبه‌های تاریخی، بنا‌های مذهبی و سواحل جذاب و دیدنی با آب‌های شفاف سبب شده تا این کشور گردشگران زیادی را به خود جذب کند. در این مطلب همراه ما باشید تا با محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی این کشور و شرایط اخذ ویزای تایلند برای بازدید از این جاذبه‌ها آشنا می‌شوید.

بانکوک و دیدنی‌های آن

می‌توان یک سال در بانکوک، پایتخت تایلند وقت گذراند و هنوز هم تمامی جا‌های گردشگری این شهر را ندید. شهر تاریخی آیوتایا، پایتخت سابق تایلند در ۸۹ کیلومتری شمال بانکوک قرار دارد که معماری بی‌نظیر آن با الهام گرفتن از معماری کامبوج، در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شده است. موزه ملی بانکوک مکانی مهم برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این کشور به حساب می‌آید که معماری آن به قرن هجدهم بر می‌گردد.

کاخ بزرگ مشتمل بر چند ساختمان بزرگ سلطنتی، از مکان‌های دیدنی بانکوک به شمار می‌رود که متعلق به قرن هفدهم است. این کاخ، محل اقامت رسمی پادشاهان تایلند بود که در فضای حدود ۵۰۰ هزار متری آن سازه‌های باشکوهی قرار دارد. قایق سواری در بازار‌های شناور، کانال‌های آبی، بازار چاتوچاک، کاخ سوان پاکاد، معبد وات آرون و... از دیگر جا‌های دیدنی بانکوک هستند.

پوکت و خلیج کارت پستالی

عکس‌های بسیاری از سواحل کشور تایلند وجود دارند که بسیاری از آن‌ها متعلق به خلیج فانگ نگا هستند. این منطقه یکی از شگفت‌انگیزترین و رویایی‌ترین مکان‌های دیدنی تایلند به شمار می‌رود که مناسب سفر‌های رمانتیک و عاشقانه است. جزیره جیمز باند، جزیره ماک و کوه پانی از جمله مکان‌های دیدنی در این خلیج به حساب می‌آیند که بازدید صخره‌های آهکی خالص آن‌ها می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

 

 

کوتائو تایلند

جزیره کوتائو که به دلیل شباهت ظاهری‌اش به لاکپشت به این نام شناخته می‌شود، مکانی فوق‌العاده برای غواصی و شیرجه زدن در آب به حساب می‌آید. سواحل منحصربه‌فرد کو نانگ یوان در این منطقه برای غواصی و قایق سواری میان گردشگران بسیار محبوب شده است. وجود کافه‌ها و رستوران، تفریحات شبانه در این منطقه را ارتقا داده تا به مکانی فوق‌العاده برای داشتن یک شب عالی تبدیل شود.

چیانگ مای

چیانگ مای یکی از شهر‌های تاریخی در شمال کشور تایلند است که تاکنون به خوبی توانست بافت تاریخی خود را در برابر تغییرات مدرن شهری حفظ کند. معابد قدیمی، رستوران‌های منحصربه‌فرد، دوره‌های آشپزی و صنایع دستی تایلند این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری برای تعطیلات تبدیل کرده است.

دیوار‌ها و خندق بازسازی شده چیانگ مای، بارز‌ترین مکان تاریخی و یادگاری از پادشاهی لانا به حساب می‌آیند. دیدن آبشار‌های بواتانگ، موزه آرت این پارادایز، بازار واروروت، فیل سواری، زیپ لاینینگ سواری و جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند از جاذبه‌ها و سرگرمی‌های این شهر هستند.

کرابی

کرابی اقامتگاهی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان ورزش‌های آبی از جمله غواصی و قایقرانی است که نقطه شروع مناسبی برای کاوش در جزایر نمادین تایلند همچون فی فی به حساب می‌آید. در صورت بازدید از این شهر می‌توانید سواحل کم‌تر شناخته شده پودا، کوه دنگ و گاروس را ببینید. در این شهر می‌توانید به کایاک سواری رفته و برای دیدن نقاشی‌های غار ارواح تا آن جا پارو بزنید.

بنای فانوم رانگ

فانوم رانگ که یکی از جاذبه‌های دیدنی تایلند به شمار می‌رود، بنایی روی یک آتشفشان خاموش است. این بنا معبدی بوده که هندو‌ها آن را تاسیس کردند. اما به عنوان بخشی از تاریخچه تایلند شناخته می‌شود. مجموعه مورد نظر رو به شرق قرار دارد که چهار بار در سال خورشید از هر ۱۵ درگاه مقدس می‌تابد و در طول این رویداد مردم محلی جشن فانوم رانگ را با مراسم باستانی برهمن و نمایش‌های مدرن جشن می‌گیرند.

جزایر کو یائو نوی و کو یائو یای تایلند

جزایر کو یائو نوی و کو یائو یای در مرکز خلیج فانگ نا و در فاصله برابر از دو شهر پوکت و کرابی قرار گرفته‌اند. تفریحات سرگرم‌کننده‌ای همچون ماهیگیری، شنا، غواصی و پیاده روی را می‌توانید در این جزایر زیبا تجربه کنید. خانه‌های چوبی، بوفالو‌ها، درختانی سر درآورده از آب و ساحل صاف و شفاف لحظات آرامش بخشی را برای گردشگران رقم می‌زنند.

 

 

کو چانگ

کو چانگ دومین جزیره بزرگ تایلند در سواحل جنوب شرقی آن است که تعطیلات استوایی فوق‌العاده‌ای را برای گردشگران رقم می‌زند. سواحل طولانی شنی تا جنگل‌های بارانی دست نخورده و انواع تفریحات لوکس و هیجان‌انگیز مانند کایاک سواری و غواصی را می‌توان در این جزیره تجربه کرد. ساحل شن سفید که در شمال غربی جزیره قرار دارد یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی کو چانگ است.

اخذ ویزای تایلند برای بازدید از جا‌های دیدنی آن

برای بازدید از جا‌های دیدنی تایلند، نیاز به اخذ ویزا دارید که فرآیند انجام این کار بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد. برای انجام امور اداری ویزای تایلند نیاز است که به سفارت این کشور مراجعه کرده و مدارک مورد نیاز از جمله پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار، مدارک شناسایی، مدارک تمکن مالی که حداقل ۵۰ میلیون تومان بوده و چند قطعه عکس را تحویل دهید. شما می‌توانید برای دریافت ویزای تایلند در سایت علی بابا درخواست دهید و در همین سایت هتل مورد نظرتان را رزرو کنید و بلیط هواپیما به مقصد تایلند را بخرید.

سفر به کشور تایلند با وجود جاذبه‌های گردشگری و دیدنی آن می‌تواند یکی از لذت بخش‌ترین و جذاب‌ترین سفر‌های زندگی شما را رقم بزند؛ زیرا یکی از توریستی‌ترین کشور‌های جهان به حساب می‌آید. این کشور در کنار جاذبه‌های ذکر شده، امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران دارد. از آن جایی که آب و هوای تایلند غیر قابل پیش‌بینی بوده، بهترین زمان سفر به این کشور اواسط آبان تا اواسط اسفند است. از چند روز قبل از سفر به سایت علی بابا مراجعه کنید تا ویزای تایلند و بلیط هواپیما را بگیرید و رزرو هتل تایلند را برای اقامت در این کشور انجام دهید. شما می‌توانید با مطالعه مجله گردشگری علی بابا، اطلاعات زیادی درباره رستوران ها و جاهای دیدنی تایلند به دست آورید.

 

*** این مطلب در سرویس گزارش آگهی منتشر شده و تبلیغاتی می باشد؛ لذا جماران هیچ توصیه در رابطه با انجام فعالیت فوق ندارد.

دیگر خبرها

  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • بازگشت «تهرانگرد» به شبکه تهران
  • بازگشت تهرانگرد به قاب شبکه تهران
  • تلاش ۸ تیم برای صعود به جام‌جهانی فوتسال / ایران مهیای غلبه‌ بر قرقیزستان
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • در تایلند به کجا‌ها سر بزنیم؟
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران