Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@17:44:53 GMT

اسکان بیش از ۱۵۳ هزار مسافر نوروزی در قم

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۹۱۵۵

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز اقامتی قم اظهار داشت: این تعداد مسافران نوروزی در واحدهای تاسیسات گردشگری، مدارس، کمپ‌ها، مهمانسراهای نهادها و سایر مراکز اقامتی استان قم اسکان یافتند.

وی افزود: از این تعداد ۴۷ هزار و ۹۸۹ مسافر نوروزی از خدمات اسکان واحدهای اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه واحدهای اقامتی قم ظرفیت ۱۲ هزار تخت دارند گفت: ۲۸۷ واحد اقامتی شامل ۳۵ واحد هتل، ۲۸ واحد هتل آپارتمان، ۵۸ واحد مهمانپذیر، ۱۶۶ واحد خانه مسافر و ۱۰۰ مجتمع بین راهی و پذیرایی در استان فعال است.

وی ادامه داد: مدارس اداره کل آموزش و پرورش قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است در همین راستا از ۲۵ اسفندماه سال۹۶ تا یکم فرودین ماه سال جاری، ۴۰هزار و ۲۶۳ نفر در کلاس‌های مدارس اسکان یافتند.

رضایی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی در این استان از خدمات سایر مراکز اقامتی از جمله مهمان سراهای نهادها، زائرسرای اداره کل اوقاف و امور خیریه، خوابگاه‌های دانشجوی، مجتمع فرهنگی یاوران مهدی، منتظران موعود و نیمه شعبان، کمپ‌ها و چادرها نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی به فعالیت ۲۰ پایگاه اطلاع رسانی و اسکان در سطح شهر اشاره کرد و گفت: این پایگاه ها در مبادی ورودی سطح شهر و نقاط پرتردد مسافران نوروزی فعال شده اند تا بسته های فرهنگی، نقشه استان و اماکن گردشگری، تاریخی و زیارتی را معرفی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: دستگاه‌های مربوطه برنامه ریزی های لازم را برای خدمات رسانی مناسب جهت پذیرایی از زائران انجام داده اند تا رضایت مسافران نوروزی در استان قم جلب شود.

وی با بیان این که روزانه نظارت از مراکز اقامتی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی قم صورت می گیرد گفت: مسافران نوروزی می‌توانند انتقاد و پیشنهادهای خویش نسبت به تاسیسات گردشگری را با نصب سامانه نظارتی www.app.ichto.ir در گوشی های اندروید و IOS اعلام کنند.

رضایی خاطر نشان کرد: کارشناسان گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی به شکایات‌ها رسیدگی می‌کنند تا خللی در خدمات رسانی صورت نگیرد.

قم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۹۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین

سیامک پزشکی فر رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ارزش ریالی جرایم متخلفین معادل ۳۶ میلیارد ریال بوده که از این مبلغ ۱۲ میلیارد ریال وصول شده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین معضلات حوزه مسکن، سوداگری مشاوران املاک است و این افراد در گرانفروشی مسکن و اجاره‌بها نقش اساسی دارند و از این رو باید نسبت به ساماندهی فعالیت‌های آنها اقدام شود.

پزشکی فر اضافه کرد: به منظور تنظیم و کنترل املاک و مستغلات، گشت‌هایی در استان قزوین از سال گذشته آغاز شده و تاکنون از بین ۲ هزار و ۶۴۶ بازدید در سطح استان ۷۴۳ مورد تخلف ثبت شده است.

وی، نداشتن پروانه کسب، نرخنامه، نداشتن کد رهگیری، صادر نکردن فیش رسید کمیسیون وجوه دریافتی و گران فروشی در بحث اخذ کمیسیون‌های مصوب استان را عمده تخلفات محرز در بنگاه‌های املاک برشمرد.

رییس اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: گشت‌های مشترک نظارتی با همراهی دستگاه‌های حاضر تا ساماندهی بازار مسکن و زمین ادامه دارد و اجازه تخلف به مشاورین املاک نخواهیم داد و با متخلفان به صورت جدی برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر