Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان گلستان ؛ عباس مجیدی سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری اظهار کرد : یک درصد اعتبارات هزینه ای که در استان وجود دارد به جز فصل ۱ و ۶ باید صرف اعتبارات و اقدامات پژوهشی دستگاه های اجرایی بشود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجیدی افزود : در همین راستا در سال جاری یعنی سال ۹۶ مبلغ ۶۲۷ میلیون تومان به عنوان اعتبار پژوهشی دستگاه های اجرایی استان تصویب کردیم و آن را در اعتبار هر دستگاه آوردیم تا خودش هزینه کند .

وی تصریح کرد : از مبلغ ۶۲۷ میلیون تومانی طرح های پژوهشی دستگاه های اجرایی استان مبلغ ۵۸۲ میلیون تومان در کارگروه آموزش و پژوهش تصویب شد که توسط خود دستگاه عملیاتی بشود .

عملیاتی شدن ۵۸۲ میلیون تومان بودجه پژوهشی دستگاه های دولتی

سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطرنشان کرد : این مبلغ ۵۸۲ میلیون تومان رقمی است که باید عملیاتی بشود اما در فرآیند انجام کار دستگاه هایی که برای آنها پروژه تعریف شده باید بروند در سامانه طرح ها ثبت نام کنند.

مجیدی اضافه کرد : بعد از ثبت نام و گرفتن کد رهگیری به محض اینکه کد رهگیری ثبت شد در فرایند بعدی باید قرار داد ببندند و طرح های پژوهشی را اجرا کنند و همه این مراحل به صورت فرایندی طی می شود .

وی ادامه داد : شاید در مرحله های بعدی یک دستگاهی بعد از گرفتن کد رهگیری به دلایل فنی نتواند کد رهگیری را از سامانه سمات بگیرد چون در این سامانه هم مباحث فنی صورت می گیرد اما ما در استان در کارگروه آموزش و پژوهش این طرح ها را مصوب کردیم .

بررسی ۱۱۵ پروپوزال طرح های پژوهشی

این مقام مسئول از بررسی ۱۱۵ پروپوزال طرح های پژوهشی در کمیته ذیل کارگروه آموزش و پژوهش برای ۲۱ دستگاه اجرایی دارای اعتبار پژوهشی استانی خبر داد و افزود : ۶۵ اولویت پژوهشی دستگاههای اجرایی استان در کارگروه آموزش و پژوهش بررسی شد .

مجیدی تعیین ۶۲۷۹ میلیون ریال اعتبار پژوهشی مصوب از محل یک درصد اعبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی از اقدامات موثر این دستگاه خواند و گفت : تصویب طرح های پژوهشی با اعتبار ۵۸۲۱ میلیون ریال دستگاه های اجرایی توسط کارگروه آموزش و پژوهش اجرایی شده است .

وی از برگزاری ۵ جلسه کارگروه آموزش و پژوهش در سال ۹۶ خبر داد و خاطرنشان ساخت : دستگاه ما در اجرای هفته پژوهش و برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در سال ۱۳۹۶ نقش موثری داشت .

سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان  بیان کرد : تصویب 93 درصد اعتبارات پژوهشی توسط کارگروه آموزش و پژوهش در استان انجام گرفته است .

رشد ۴۹ درصدی بررسی پروپوزالهای طرح های پژوهشی

مجیدی همچنین به رشد ۴۹ درصدی بررسی پروپوزالهای طرح های پژوهشی نسبت به مشابه سال قبل یعنی سال ۹۵ اشاره کرد و گفت : در مجموع ۱۴ جلسه در خصوص بررسی طرح ها و اولویت های پژوهشی دستگاه های اجرایی بررسی شد .

وی آموزش و پژوهش را رکن اساسی یک دستگاه اجرایی دانست و اضافه کرد : برای ما آموزش در دستگاه ها و امر پژوهش یک واجب اداری است و سعی داریم حتما این موارد را در طول سال در دستگاه های اجرایی داشته باشیم .

این مقام مسئول گفت : در سال جدید نیز پژوهش و آموزش جایگاه بالقوه ای در نزد ما دارد و حتما سعی خواهیم کرد بودجه بیشتری نسبت به سال گذشته صرف طرح های پژوهشی استان و دستگاه های اجرایی بشود .

انتهای پیام /

 

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بررسی جزئیات تشکیل «سپند» در مجلس؛ سپند چیست؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۳ اردیبهشت صحن مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره جزئیات طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع، مواد یک و ۲ این طرح را به شرح زیر به تصویب رساندند:

«ماده ۱- به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آنها و در راستای غافلگیری فناورانه دشمن و پیشگیری از غافلگیری فناورانه کشور با تاکید بر مدیریت و دستیابی به فناوری‌های بدیل، نوظهور، شالوده شکن، پر مخاطره و برتر ساز در حوزه تهدیدات نوین و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تامین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین، سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می‌شود، با هدف تداوم و تثبیت راه دانشمند شهید فخری زاده تشکیل می‌گردد.

ماده ۲- سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل و با ماهیت موسسه دولتی و دارای استقلال مالی، معاملاتی و اداری بوده و در چهارچوب مقررات نیرو‌های مسلح و اساسنامه مصوب بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می‌شود.»

tags # مجلس شورای اسلامی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • آغاز بررسی جزئیات تشکیل «سپند» در مجلس؛ سپند چیست؟
  • انتقاد دیوان محاسبات از افزایش نامتعارف هزینه برخی دستگاه‌ها
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • ارائه برنامه عملیاتی کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی های تصادفات
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت