Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 کشور گفت: بخش خصوصي نيز مي تواند گندم مازاد بر نياز کشاورزان خوزستان را به صورت مستقيم و به صورت توافقي خريداري کند.

سياوش حسين پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:طبق سياست شرکت بازرگاني دولتي ايران و به تبع آن شرکت هاي غله و خدمات بازرگاني مناطق 14 گانه کشور مي توانند خريد تضميني گندم داشته باشند و اتحاديه هاي تعاوني روستايي خوزستان به صورت مباشر در کنار شرکت غله و خدمات بازرگاني خوزستان مبادرت به خريد گندم به نرخ تضميني خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت:مراکز خريد تضميني گندم خوزستان، متناسب با سطح زير کشت و ميزان برداشت گندم در سطح اين استان پراکنده شده و در راستاي تسهيل و تسريع روند تحويل گندم و کاهش هزينه حمل و نقل و جلوگيري از معطلي کشاورزان، گندم شهرستان هاي تابعه را در همان منطقه خريد و ذخيره سازي خواهند کرد.
برداشت گندم در خوزستان از نيمه نخست فروردين از مناطق گرمسيري جنوب خوزستان شروع و به تدريج به مناطق مرکزي و شمالي کشيده مي شود.
قيمت تضميني پيشنهادي گندم معمولي ازسوي وزارت جهادکشاورزي در سال زراعي 97 - 96 ، براي هر کيلوگرم 14هزار و 300ريال و گندم دوروم 14هزار و630ريال اعلام شده که نسبت به سال زراعي گذشته 10درصد افزايش نشان مي دهد.
پيش بيني شده درسال زراعي جاري حدود يک ميليون و 200هزار گندم در خوزستان برداشت شود که حدود 30درصد نسبت به سال زراعي گذشته کاهش نشان مي دهد.
پارسال يک ميليون و 353 هزارتن گندم به بهاي 17هزار و 735ميليارد ريال از کشاورزان خوزستاني خريداري شد.
* آمادگي خريد تضميني کلزا
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 کشور از آمادگي اين شرکت براي خريد دانه روغني کلزا در خوزستان خبر داد.
حسين پور افزود:تمهيدات لازم براي خريد تضميني محصول دانه روغني کلزا در شرکت و سيلوهايي که قرار است مبادرت به خريد از کشاورزان خوزستاني شود انجام شده است.
قيمت پيشنهادي وزارت جهاد کشاورزي براي خريد هرکيلوگرم دانه روغني کلزا در سال زراعي جاري ، 30هزار و 335ريال اعلام شده است.
بهبهان ، شوش ، دزفول ، باغملک ، ايذه ، انديمشک و شوشتر از مناطق کشت دانه روغني کلزا هستند.
شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 4 کشور پارسال حدود 18هزار و 940تن روغني کلزا به نرخ تضميني از کشاورزان خوزستاني خريداري کرد.
به گزارش ايرنا در استان خوزستان سالانه حدود 15.8ميليون تن انواع محصولات گرمسيري و سردسيري توليد مي شود که از اين حيث مقام نخست را در کشور دارا است.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی

به گزارش خبرنگار مهر، محسن البرزی عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: از زمان آغاز خرید گندم در شهرستان باوی تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

فرماندار باوی افزود: همچنین در مدت شده ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی خبر داد: پیش بینی شده امسال ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان باوی خریداری شود.

کد خبر 6090288

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان