Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز این روزنامه عرب زبان اورده است: پس از ائتلاف با ایران، روسیه متوجه عراق شد؛ چرا که شیعیان در رأس قدرت دولت عراق قرار دارند که رابطه نزدیکی با ایران دارند. به طور کلی، سیطره سیاسی ایران در عراق بسیار زیاد است و آمریکا در این کشور عربی قدرتی ندارد.
به عقیده من، در بحبوحه جنگهای خاورمیانه و درگیریهای آن، روسیه و پیمان آن با ایران، عراق، حزب الله و لبنان، علاوه بر استفاده آن از سوریه بعنوان پایگاه نظامی بزرگی برای ارتش روسیه، توافق هسته ای بین ترکیه و روسیه و فروش اس 400 به ارتش ترکیه، بسیار قدرتمندتر از ائتلاف ترامپ با ولی عهد سعودی، ولی عهد امارات و دولت مصر در سطح استراتژیک یا نظامی، و نیز در سطوح جغرافیای سیاسی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در واقع، من همچنان بر این عقیده ام که اسرائیل از سیاست ترامپ و ائتلاف او با عربستان و امارات، در مقابل ائتلاف استراتژیک بزرگ پوتین، آسوده خاطر نیست، و هر اندازه که روسیه به اسرائیل ضمانت دهد، باز هم صهیونیستها نگران قدرت ایران و پیشرفت موشکهای بالستیک آن هستند، گذشته از این، اسرائیل از سیطره ایران بر عراق و ارتش این کشور و نیز بازسازی ارتش سوریه براساس قواعد جدید، بیمناک است.
در هر صورت، در مرحله آینده منطقه، عربستان و امارات همه تلاش خود را می کنند تا ترامپ توافق هسته ای را تایید نکند، تا بدین ترتیب این توافق از بین رفته و ایران در واکنش به آن، از توافق خارج شود. با اینکه دولتهای اروپایی پایبند به آن بوده و برای نگه داشتن ایران در توافق می کوشند از مسئولان دولت ایران بخواهند خروج امریکا از توافق هسته ای را به منزله از بین رفتن کامل آن ندانند. در این شرایط، عربستان چشم به انفجار اوضاع بین ایالات متحده و ایران خواهد داشت.
پس از خروج ترامپ از توافق، اروپا در مقابل او ایستاده و با بیان این مطلب که ایران کاملا به توافق پایبند بوده است، دلیلی برای لغو آن توسط رئیس جمهور آمریکا، نمی بیند.
اما عربستان و امارات، بویژه بن سلمان آماده اند تا ثروتهای هنگفتی را به آمریکا و اقتصاد آن سرازیر کنند تا ارتش آمریکا قادر به ضربه زدن به ایران باشد.
در این شرایط چه اتفاقاتی بوقوع خواهد پیوست؟ باید منتظر ماه می و مشخص شدن موضع ترامپ در مورد توافق هسته ای باشیم؛ چرا که تا آن زمان اتفاقات زیادی در خاورمیانه روی می دهد و به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا به سمت مقابله با ایران می رود؛ در این صورت ایران در خلیج فارس با ارتش آمریکا مقابله خواهد داشت و منطقه عربی و آسیایی در معرض انفجار بزرگی قرار می گیرد.

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: ایران توافق آمریکا ترامپ روسیه ائتلاف امارات عربستان اسرائیل منطقه نظامی استراتژیک سمت مقابل پایبند انفجار مقابله ترکیه رئیس شرایط جمهور خاورمیانه بالستیک پیمان پیشرفت نگران همچنان سعودی دارند عقیده سوریه بسیار سیاسی سیطره بزرگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد

سناتور آمریکایی «لیندسی گراهام» از دولت جو بایدن خواسته است تا توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای کمک به ایجاد زمینه برای توافق صلح با فلسطینی‌ها انجام دهد.

سناتور گراهام یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو حداقل تا حدی به تمایل عربستان سعودی برای یک پیمان نظامی با آمریکا بستگی دارد.

به نقل از ایسنا این سناتور که برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی چندین بار به عربستان سعودی سفر کرده است، گفت درباره این موضوع با بایدن و مقامات ارشد دولت او از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا صحبت کرده است.

گراهام گفت: «عربستان سعودی خواهان یک توافق دفاعی متقابل با ایالات متحده است. ما هفته‌ها روی این موضوع کار می‌کنیم. آنتونی و جیک، به بستن قرارداد در مورد معاهده ادامه دهید. بدون این معاهده، ولیعهد سعودی نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بخشی از توافق، ارائه راه‌حلی برای مشکل فلسطین خواهد بود.»

بایدن مدعی شده است که پیشرفت او در میانجی‌گری برای توافق سازش میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ممکن است انگیزه حملات غافلگیرکننده حماس در اکتبر گذشته علیه رژیم صهیونیستی باشد که منجر به جنگ اخیر در غزه شد. این جنگ که براساس گزارش‌ها، بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است، مذاکرات تل‌آویو با ریاض را از مسیر خود خارج کرد.

گراهام گفت، بحران غزه بدون تکمیل توافقنامه رژیم صهیونیستی و عربستان قابل حل نیست. این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و اسرائیل به توافق برسیم، این به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد، ایرانی‌ها را تنها می‌کند، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می‌کند و امنیت را به شکل واقعی برای اسرائیل تأمین می‌کند.»

عربستان سعودی نفت‌خیز ادعا می‌کند که ۷ درصد از ذخایر اورانیوم جهان را در اختیار دارد. گراهام گفت برنامه‌های مذکور از آمریکا می‌خواهد غنی‌سازی این ذخایر را به‌عنوان بخشی از پیشنهاد ریاض برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی کنترل کند. چنین توافقی براساس «توافقنامه ابراهیم» است که براساس آن بحرین و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک با تل‌آویو برقرار کردند و سودان و مراکش هم بعدا این توافقنامه را امضا کردند.

گراهام گفت: «می‌خواهم به رئیس‌جمهور بایدن کمک کنم تا این کار را انجام دهد. بدون این توافق هیچ راه‌حلی برای مشکل فلسطین وجود ندارد. بدون این معامله، همه چیز بدتر می‌شود. بنابراین، اجازه دهید معامله را انجام دهیم، زمان ما در حال اتمام است.»

دولت پیش از بایدن – دونالد ترامپ– میانجی توافق‌های ابراهیم بود. گراهام در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ ممکن است در رقابت با بایدن در انتخابات امسال تلاش کند توافق تل‌آویو – ریاض را تضعیف کند، گفت این رئیس‌جمهور سابق آمریکا «می‌خواهد کشتار پایان یابد.»

این سناتور آمریکایی افزود: «ما ماه نوامبر در اینجا انتخابات خواهیم داشت، اما آیا می‌توانیم قبل از نوامبر جان چند نفر را نجات دهیم؟»

به گزارش راشا تودی، بلینکن که راهی تور منطقه‌ای شده است، روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت می‌توان چارچوبی برای راه‌حل دو دولتی و عادی‌سازی روابط با ریاض ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟