Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:59:57 GMT

13موزه استان کرمانشاه آماده بازدید گردشگران است

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۷۹۹۷۶۶

13موزه استان کرمانشاه آماده بازدید گردشگران است

کرمانشاه- ایرنا- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام اماکن تاریخی و موزه های استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی آماده است، گفت: 13 موزه فعال استان در ایام نوروز تا ساعت 20آماده بازدید گردشگران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اکبر رضایی صبح جمعه در جمع خبرنگاران افزود: موزه مردم شناسی و پوشاک در تکیه معاون الملک، موزه پارینه سنگی و خط و کتابت در تکیه بیگلربیگی، محوطه تاریخی طاقبستان، محوطه تاریخی بیستون، محوطه تاریخی معبد آناهیتا از جمله اماکن تاریخی و موزه های استان کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او شهرستان های دالاهو، قصرشیرین، پاوه، سنقر و صحنه نیز موزه های تاریخی دارد.
وی در ادامه سخنان خود ساعت کار محوطه های تاریخی بیستون، تاق بستان و معبد آناهیتا را نیز تا ساعت 22اعلام کرد و افزود: اگر تا این ساعت گردشگران همچنان داخل این سه محوطه حضور داشته باشند، ساعت فعالیتشان افزایش می یابد.
به گفته او امسال قیمت بلیط ورودی به موزه ها افزایشی نداشته است.
وی ادامه داد: تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی به عنوان پربازدیدترین تکایای استان نیز تا ساعت 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.
رضایی همچنین از استقرار چادرها و کانکس های تعدادی از دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان در محوطه های تاریخی پربازدید به منظور خدمات رسانی مناسب به گردشگران خبر داد.
وی عنوان کرد: ارائه نقشه، توزیع بروشورها و نصب بنرهای راهنمای مسافرین و نیز نظافت و رسیدگی به مبلمان محوطه های تاریخی از اقدامات انجام شده برای استقبال از میهمانان نوروزی است.
او تاکید کرد: همچنین برپایی نوروزگاه ها، سیاه چادرها و اجرای مراسمات سنتی و آئینی از دیگر فعالیت هایی است که در ایام نوروز در محوطه های تاریخی استان انجام می گیرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر جهانی ثبت شده استان کرمانشاه است.
3033

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروز97 موزه كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۷۹۹۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام علی فتح‌الله‌زاده اظهار کرد: بازدید از موزه حرم مطهر حضرت معصومه (س) در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و همچنین سالروز ولادت امام رضا(ع) رایگان است.

وی افزود: همچنین علاقه مندان به بازدید از موزه حرم حضرت معصومه(س) می توانند در طول دهه کرامت از تخفیف ۵۰درصدی بهره‌مند شوند.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژه برنامه های موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دهه کرامت بیان کرد: در اواسط دهه کرامت از کاشی های قدیمی حرم امام رضا(ع) و برخی از آثار بسیار قدیمی از ضریح حضرت معصومه(س) در تالار عترت رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در اواسط دهه کرامت آثار قدیمی مفرغی چند هزار ساله دوران باستان برای اولین بار در تالار عبرت به نمایش عموم در خواهد آمد.

فتح‌الله‌زاده اظهار کرد: ساعت بازدید از موزه حرم حضرت معصومه (س) همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۸ صبح الی ۱۵:۳۰ عصر است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه بلیط برای بازدید از موزه حرم حضرت معصومه(س) برای گروه های علاقه‌مند در روزهای عادی نیم‌بها و برای خانواده شهدا و ایثارگران کاملا رایگان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»
  • سرنوشت «تلخ» کارخانه‌ای که «موزه» نشد/«ریسباف» فقط «دست به دست» می‌شود!
  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین