Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از خوداتکایی کشور در تولید سه محصول اساسی پروتئینی شیر،گوشت مرغ و تخم مرغ خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،  حسن رکنی اظهار داشت: در سال ۹۶ میزان تولید شیر کشور به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزارتن در سطح رسید که از این میزان ۸۵۰ هزارتن در هشت ماهه اول سال جاری در قالب ۳۰ نوع فرآورده لبنی به کشورهای دیگر صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیش بینی کرد: تولید شیر در سال ۱۳۹۷ به ۱۰.۵ میلیون تن افزایش یابد.

رکنی اظهار امیدواری کرد: با تولید این میزان از محصول ارشمند شیر بتوانیم در راستای بهبود تغذیه و سلامت مردم و همچنین توسعه جایگاه مصرف آن در سبد غذای خانواده ها گام های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید گوشت مرغ با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن به افزایش سرانه مصرف ۲۷ کیلوگرم در سال ۹۶ رسیده ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که سازمان دامپزشکی برای مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام داده است، پیش پینی می شود امسال ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شود که با تولید این میزان از محصول بتوانیم به جایگاه صادراتی خود در منطقه بازگردیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه پرورش دام های سنگین و دو منظوره و دام های سبک چندقلوزا و پربازده را از برنامه های این معاونت برای تامین و خوداتکایی در زمینه گوشت قرمز عنوان کرد.

true برچسب ها : تخم مرغ حسن رکنی شیر خام گوشت قرمز وزارت جهاد کشاورزی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا