Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@22:59:27 GMT

رونمايي از سامانه جديد موشکي ارتش يمن

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۱۰۹۹

رونمايي از سامانه جديد موشکي ارتش يمن

خبرگزاري آريا - يگان موشکي ارتش يمن در چهارمين سالروز حمله نظامي عربستان به يمن از سامانه موشکي بومي خود به نام «بدر يک» رونمايي کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از شبکه العالم ؛ يگان موشکي ارتش يمن روز پنجشنبه پس از آنکه تأسيسات شرکت ملي نفت عربستان «آرامکو» در استان نجران (جنوب عربستان) را با موشک کوتاه برد «بدر 1» هدف قرار داد، از به خدمت گرفتن اين سامانه موشکي بومي براي مقابله با متجاوزان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبر رونمايي اين سامانه موشکي جديد در حالي منتشر شد که يگان موشکي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن چهارشنبه گذشته هم با موشک زمين به هوا، يک فروند جنگنده متجاوز عربستان از نوع «اف 15» را در آسمان استان صعده هدف قرار داد.
پيشتر «شرف لقمان» سخنگوي ارتش يمن تاکيد کرده بود، تأسيسات اقتصادي متجاوزان تا زمانيکه محاصره و تجاوز آنان به يمن ادامه داشته باشد در تيررس موشک هاي يمني خواهد بود.
بعد از چند ماه وقفه در پاسخ موشکي نيروهاي يمن به حملات ائتلاف ضد يمن به سرکردگي عربستان، اين پاسخ‌ها همزمان با سفر «محمد بن سلمان»، ولي‌عهد عربستان به آمريکا و موافقت کنگره اين کشور با مشارکت در جنگ عليه يمن از سر گرفته شده است.
قدرت دفاعي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با وجود محاصره همه جانبه اين کشور توسط رژيم سعودي روز به روز در حال افزايش است.
عربستان با حمايت امارات، آمريکا، بريتانيا و فرانسه از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است.
رژيم سعودي و متحدانش تاکنون به دليل مقاومت مردم يمن تاکنون نتوانسته‌اند «عبدربه منصور هادي) را به عنوان دست نشانده خود در اين کشور به قدرت برسانند. 111/114

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا