Web Analytics Made Easy - Statcounter

توریست ایرلندی در بازدید از آثار باستانی دشتی گفت: مردم ایران زمین، به ویژه بوشهر و دشتی دارای فرهنگ مهمان‌نوازی و دوست‌داشتنی هستند. ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتی،  دیوید اون که صبح امروز از آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری دشتی بازدید می‌کرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خورموج اظهار داشت: محرابه مند منظره‌ای فوق‌العاده‌ای است وقتی فکر می‌کنی آن زمان که خورشید چطور وارد تونل‌ها می‌شده و می‌چرخیده و مردم چطور می‌پرستیدند جالب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای اون افزود: مردم ایران زمین، بوشهر و دشتی خیلی مهمان‌نواز هستند و هرچه سؤال بپرسی خیلی دوستانه پاسخ می‌دهند مردمی بافرهنگ و دوست‌داشتنی هستند.

این توریست ایرلندی با بیان اینکه برای نخستین بار به ایران ،بوشهر و شهرستان دشتی سفر می‌کنم افزود: تلاش می‌کنم در سفرهای بعدی اعضای دیگر خانواده و دوستانیم در سفر به ایران با این شهرها آشنا کنم.

نمایشگاه صنایع‌دستی، عکس و محیط‌ زیست در کلات حیدری (محرابه مند) شهرستان دشتی گشایش یافت.

معاون عمرانی فرمانداری دشتی اظهار داشت: دولت از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان حمایت می‌کند.

حمید برد ستانی بیان کرد: نمایشگاه کلات حیدری تجربه موفقی از فعالیت دهیارها و شوراها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز گفت: تلاش شورا و دهیار و مردم روستای حیدری در برگزاری جشنواره نوروز و نمایشگاه در محرابه مند یا کلات حیدری قابل‌تقدیر است.

حمید زارعی افزود: استفاده از ظرفیت روستا و منطقه و جلب حمایت ادارات با برگزاری نشست‌های مختلف قابل‌اعتناست.

حسن فقیه رئیس شورای اسلامی روستای حیدری و مسئول برگزاری نمایشگاه نیز بیان کرد: از هفتم تا نهم جشن نوروز گاه شامل موسیقی، نمایش طنز و شعر محلی ساعت 21 در کلات دشتی برگزار می‌شود.

محرابه مند در جوار روستای حیدری یکی از قدیمی‌ترین آثار باستانی موجود در شهرستان دشتی و استان بوشهر است اما به سبب کم‌توجهی درخطر نابودی است.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور و مشارکت خود در انتخابات یازدهم اسفند ماه حماسه باشکوهی را رقم زدند که از حضور همه ملت ایران و به خصوص مردم شهرستان گناوه تقدیر می‌کنم.

امام جمعه گناوه ضمن تبریک به منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، برای وی در مسیر پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به شأن قانونگذاری و نظارتی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با قانون گذاری مناسب، ریل گذاری خوبی را برای حرکت دولت به سوی پیشرفت و رفع موانع موجود انجام دهد.

وی یادآور شد: مردم ولی نعمت‌های انقلاب هستند و تلاش همه مسئولان باید در جهت گره گشایی از کار آنها باشد.

کد خبر 6078070

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات اتاق اصناف کشاورزی در خاتم
  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • دختر سروش رفیعی مهمان تمرین پرسپولیس شد (+عکس)
  • رسمی؛ تاریخ بازگشت شیمس به WWE اعلام شد
  • وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها
  • آئین تجلیل از همسران شهدای دشتی و تنگستان برگزار می شود
  • شهرستان دشتی در بحث ساخت مسکن فراتر از تعهدات عمل کرده است
  • افزایش جذب گردشگر در گرو تأمین زیرساخت‌های مناسب
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • تجمع شادباش سیلی سخت در بوشهر برگزار شد