Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@05:19:40 GMT

کاهش چهار تا پنج درصدی حوادث جاده‌ای در کشور

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۱۶۲۲

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس پلیس راهور ناجا در شیراز گفت: در دو روز گذشته حوادث جاده‌های در کشور و استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چهار تا پنج درصدی داشته است.

سردار سرتیپ تقی مهری با بیان اینکه بیشترین میزان تصادفی هم که در این ایام رخ داده مربوط به محور‌های اصلی است، افزود: از جمله علل کاهش حوادث جاده‌ای حضور پررنگ عوامل راهنمایی و رانندگی، پلیس راه و واحد‌های انتظامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: با تدبیر خوبی که انجام گرفته شاهد افزایش گشت‌های پلیس در جاده‌ها هستیم که همه این‌ها دست به دست هم داده و باعث شده که تعداد تصادف‌های منجر به فوت نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته باشد.
رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: از آنجا که علت ۷۰ درصد تصادفات جاده‌های مربوط به سرعت و سبقت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی رانندگان بوده، به رانندگان توصیه می‌کنیم که نسبت به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی دقت بیشتری داشته باشند و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی به شدت پرهیز کنند.
سردار مهری گفت: طی روز‌های اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رعایت بیشتر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی مردم بوده ایم که از این بابت از آن‌ها قدردانی می‌کنیم.
وی افزود: یکی از نکات مهم و قابل توجه این است که ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق می‌افتد و به همین دلیل رانندگان باید در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها با دقت و هوشیاری بیشتری رانندگی کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: طی دو روز گذشته ۴۰ درصد حوادث ترافیکی در جاده‌ها از نوع واژگونی بوده که بیانگر نقش خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی به جلو در بروز تصادفات است.
او ادامه داد: تقاضای ما از خانواده‌ها که به عنوان سرنشین در خودرو حضور دارند این است که شرایطی را برای راننده فراهم کنند تا بتواند با آرامش رانندگی کند.
سردار مهری، بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب خودرو را ضروری دانست و گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم که به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و بعد ادامه دهند، طول مسیر را هم جزو سفر بدانند و از مواهب طبیعی استفاده کنند تا به سلامت به مقصد برسند.
رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۹۶ تا دوم فروردین ۹۷ (دیروز) در کشور شاهد افزایش تردد و ترافیک سنگین در برخی محور‌ها بودیم که از جمله می‌توان به مسیر‌های ورودی به مشهد مقدس و هنچنین استان‌های شمالی اشاره کرد که مجبور شدیم هم محور هراز و هم محور کرج به چالوس را در ساعاتی یک طرفه کنیم.
او افزود: وضعیت در محور قزوین به رشت مناسب بود، اما در شهر رودبار به دلیل باریک شدن مسیر آزادراه طی روز‌های گذشته حجم بالای ترافیک را داشتیم.
وی، با اشاره به افزایش تردد و حجم ترافیک محور‌های فارس نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: یکی از علل این اتفاق شرایط خوب آب و هوایی این استان است که مسافران بسیاری را از سراسر کشور جذب کرده است.
سردار مهری گفت: از جمله اقدامات خوب فرماندهی انتظامی فارس می‌توان به ایجاد ایستگاه‌های شادمانی و سلامت با مشارکت سایر دستگاه‌ها در سطح جاده‌های این استان اشاره کرد که باعث می‌شود که مسافران در طول مسیر در جاده توقف و استراحت داشته باشند که این نقش مهمی در پیشگیری از وقوع حوادث دارد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶ درصدی آمار مصدومان حوادث جاده‌ای زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ میناخانی با بیان اینکه علت تصادفات در ۶ تخلف حادثه ساز خلاصه می‌شود، گفت: سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی و خواب آلودگی عمده‌ترین عامل تصافات جاده‌ای است.

وی با تأکید بر اینکه نبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو هنگام وقوع تصادفات حوادث تلخی را رقم می‌زند افزود: بیشترین افراد فوتی در تصادف خودرو‌ها به سرنشینان اختصاص دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان ادامه داد: یکی از مشکلات حاکم در بحث تصادفات خستگی و خواب آلودگی رانندگان در آزاد راه‌های استان است و این مهم نیز به دلیل یکنواختی مسیر رخ می‌دهد.

سرهنگ میناخانی با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد تصادفات در آزاد راه‌های استان ناشی از عدم توجه به جلو، خستگی همچنین خواب آلودگی است، گفت: اجرای پویش " چشم به راهیم " در راستای مدیریت این مولفه‌های مهم در حدود ۳۰ کیلومتری ابتدای شهرهاست.

وی با بیان اینکه در سال جاری استان زنجان رتبه سوم کشوری در بحث کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای را به خود اختصاص داده است گفت: این موضوع موفقیت خوبی برای استان محسوب می‌شود.


دیگر خبرها

  • کاهش ۱۶ درصدی آمار مصدومان حوادث جاده‌ای زنجان
  • ترافیک فوق سنگین محور تهران - مشهد
  • به این دلیل ۳ روز آینده به سفر نروید
  • ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی/ احتمال کاهش میدان دید
  • ۸۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • ابراز نگرانی رئیس پلیس راه کرمان نسبت به کم توجهی های حوزه وقوع حوادث رانندگی/مصوبات كامل اجرا نمي شود
  • ابراز نگرانی رئیس پلیس راه کرمان، نسبت به کم توجهی‌های حوزه وقوع حوادث رانندگی
  • افزایش ۴/۹ درصدی تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی؛ صدور ۱۵۷ میلیون برگه جریمه در سال جاری
  • رشد ۶ درصدی جانباختگان تصادفات/ صدور ۱۵۷ میلیون تخلف رانندگی در سال ۱۴۰۲