Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:45:05 GMT

وزیر علوم درگذشت استاد دانشگاه خواجه نصیر را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۲۰۲۵

وزیر علوم درگذشت استاد دانشگاه خواجه نصیر را تسلیت گفت

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی فقدان درگذشت دکتر سید امیرالدین صدر نژاد را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در پیامی درگذشت استاد دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاسف برانگیز درگذشت استاد فرهیخته دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، شادروان دکتر سید امیرالدین صدرنژاد، موجب تاثر و تاسف اینجانب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجانب ضمن عرض تسلیت این فقدان بزرگ به خانواده معزز آن فقید سعید و جامعه دانشگاهی کشور، برای ایشان از درگاه پروردگار متعال، غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان نیز صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.»

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تسلیت درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چلنگری (آهنگری به شیوه سنتی) اظهار کرد: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در چلنگری، افزود: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   ایزدی آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و تصریح کرد: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد.   مرحوم نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی