Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@02:41:33 GMT

منطقه گردشگری منگره طبیعت زیبای اندیمشک

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۲۱۱۶

منطقه گردشگری منگره طبیعت زیبای اندیمشک

علی پور، رییس انجمن کهن آوان اندیمشک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: منگره از مجموع روستاهای بسياری هم چون روستاهای دورق، گرداب، چاونی و چنار تشكيل شده و در اطراف آن محوطه‌های باستانی با ارزشی مثل دورق قرار گرفته و در فاصله 50 كيلومتری شمال انديمشک و در منطقه بخش الوار گرمسيری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در منگره رودخانه ای از دهكده گرداب سرچشمه می گيرد که پس از عبور از تنگه كول گاو به رودخانه اناركی می پيوندد و جاده سراسری را در محلی موسوم به بالارود قطع می كند.

همچنین بینه سادات صدر، کارشناس میراث فرهنگی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان کرد: از جمله جاذبه های این منطقه زیبا کوه، جنگل با آب و هوای معتدل و منابع عظیم طبیعی- زیست محیط و حیات وحش می باشد.

وی  ادامه داد: اين منطقه دارای تصاوير بسيار زيبايی از طبيعت شامل درختان انار، بلوط، انگور، انجير، چنار و ديگر درختان است که در زير اين درختان چشمه‌های بزرگی جاری است.

صدر اظهار کرد: باغ های انار منگره دلیل دیگری است برای زیبا خواندن این منطقه باغ هایی که يكی از منابع درآمدی اهالی محسوب مي شود.

این کارشناس عنوان داشت: جاده دسترسی از انديمشک به منطقه منگره آسفالت شده و هم چنين امكانات اوليه اقامت در منطقه برای حضور گردشگران توسط اهالی روستا ايجاد شده است.

اختلاف دمای اين منطقه با شهرستان انديمشك بين 10 تا 15 درجه‌سانتی‌گراد بوده و اوج گرمای اين منطقه در تابستان به بيش از 30 درجه نمي‌رس پی می توان در هر فصلی از سال به طبیعت این منطقه پناه آورد.

انتهای پیام/و

طبیعتی دل ربا در منگره اندیمشک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نوروز 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چهارمین جشنواره گل و گلاب همزمان با فصل گلاب‌گیری کاشان در گذر گردشگری بوستان آب و آتش آغاز شد.

روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اعلام کرد: این جشنواره تا ۲۵ خرداد هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گذر گردشگری این منطقه همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و تن‌پوش‌های گل، آیین گل غلتان نوزادان، عرقی گیری گلاب، دارچین و هل، همچنین گریم کودک از جمله برنامه‌های چهارمین جشنواره گلابگیری در بوستان آب و آتش است.

محصولات بدست آمده در این جشنواره از جمله گلاب، عرق هل و دارچین به صورت مستقیم عرضه و به فروش می‌رسد. علاقمندان برای حضور در چهارمین جشنواره گل و گلاب گذر گردشگری می‌توانند به بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، خیابان شهیدی، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تصاویر | طبیعت بهاری کردستان
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • آبشار آبگرمه دورود با مناظر رویایی+فیلم
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • رخ نمایی بهار در طبیعت زیبای روستای فندخت شهرستان زیرکوه
  • نگاهی به طبیعت بهاری دریاچه سد آغچه در بوئین میاندشت + فیلم
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم