Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس جمهوري کره جنوبي پيش نويس بازنگري قانون اساسي اين کشور را تهيه و براي ارائه به پارلمان اماده کرد .
در اين پيش نويس، کاهش دوره رياست جمهوري از پنج به چهار سال پيش بيني و پيشنهاد شده است که محدوديت قانوني يک دوره رياست جمهوري به دو دوره افزايش يابد.
طبق قانون اساسي کره جنوبي، رئيس جمهور اين کشور تنها اجازه دارد براي يک دوره پنج ساله زمام امور را به عهده بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پيش نويس اصلاح قانون اساسي کره جنوبي همچنين پيشنهاد شده است سن قانوني براي راي دادن از 19 به 18 سال کاهش يابد.
بعد از اصلاح قانون اساسي چين که اخيرا صورت گرفت موضوع پي گيري اصلاح قانون اساسي در کره جنوبي نشان نيز مي دهد که احزاب حاکم در اين کشورها خيز بلندي را براي تحکيم موقعيت خود در ساختار سياسي بر داشته اند.
پيگيري اصلاح قانون اساسي کره جنوبي از سوي احزاب مخالف و موافق
از اينرو بحث اصلاح قانون اساسي کره جنوبي به طور جدي از سوي احزاب مخالف و موافق پي گيري مي شود. قانون اساسي کره جنوبي اواخر دهه 1987 ميلادي تدوين شد و اکنون بيش از 75 درصد از مردم کره جنوبي از اصلاح ان حمايت مي کنند و براين اعتقادند که قانون اساسي اين کشور بعد از چند دهه بايد متناسب با تحولات داخلي، منطقه اي و بين المللي بازنگري شود.
هر چند مون جائه اين رئيس جمهوري کره جنوبي موضوع انتخاب رئيس جمهوري براي دو دوره را مهمترين بخش اصلاح قانون اساسي اين کشور مي داند اما احزاب ديدگاههاي مختلفي دارند که مي تواند به پيچيده شدن مباحث مربوط به اصلاح قانون اساسي کره جنوبي منجر شود .از جمله برخي احزاب و جريانات خواهان کاهش قدرت رئيس جمهوري و افزايش قدرت نخست وزير هستند برخي نيز خواهان قدرت ترکيبي ميان انها مي باشند.
کيم موسونگ Kim Musson کارشناس مسايل سياسي
"در صورتي که احزاب و نمايندگان پارلمان نتوانند کميته ويژه اي را براي اصلاح قانون اساسي تشکيل دهند بايد در مورد مفاد و موارد اصلاح قانون اساسي به اتفاق نظر برسند تا شرايط پيچيده نشود."
موضوع اصلاح قانون اساسي کره جنوبي در زمان رياست جممهوري «پارک گئون هاي» مطرح و به طور جدي نيز درصدد اجراي ان بود. اما طرح اتهام فساد سياسي و مالي به وي که منجر به برکناريش از قدرت شد باعث شد اصلاح قانون اساسي مختومه شود و اکنون «مون جائه اين» رئيس جمهوري کره جنوبي به طور جدي به دنبال اجراي ان است.
با اين حال براساس قانون، حمايت دوسوم از نمايندگان پارلمان سيصد نفري کره جنوبي از اصلاح قانون اساسي لازم است و سپس به همه پرسي عمومي گذاشته خواهد شد.
حزب دمکراتيک حزب حاکم کره جنوبي براين اعتقاد است که اصلاح قانون اساسي بايد در يک بستر ارام و کارشناسي صورت بگيرد تا تمام موارد مربوط به دمکراسي رعايت شود.
زيرا قانون اساسي فعلي ماحصل مبارزه مردم کره جنوبي با نظام ديکتاتوري «چون دو هووان» است.
مون جائه اين رئيس جمهوري کره جنوبي
با توجه به اينکه مون جائه اين در دو ماه اخير و در پي موفقيتش در روند تنش زدايي با کره شمالي توانست موقعيت خود و حزبش را در جامعه کره جنوبي تقويت کند مي کوشد با انتخاب مجدد به عنوان رئيس جمهوري دستاوردهاي انرا نيز بچيند.
اندره ايوانوف Andrei Ivanov کارشناس مسايل سياسي
"فضاي جديدي براي ايجاد صلح در شبه جزيره کره ايجاد شده است که نبايد اين فضا از سوي طرفهاي درگير از بين برود."
به نظر مي رسد اصلاح قانون اساسي کره جنوبي و دو دوره اي شدن رياست جمهوري براي حزب حاکم دمکراتيک مهم است و انتظار دارد در صورت اصلاح قانون اساسي در دوره اتي نيز قدرت را در دست داشته باشد و برنامه هاي خود را در بخشهاي خارجي و داخلي تکميل نمايد. درواقع يکي از انتقادات وارد شده به قانون اساسي کره جنوبي اين است که رئيس جمهوري به دليل تک دوره اي بودن نمي تواند به طور کامل برنامه هاي خود را اجرا کند.
نويسنده: وقاري
133/111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ماده ۲۵ قانون اصلاح قانون معادن، دارای کاستی‌هایی است که مانعی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده از معدنکاری شده است.
محتشمی پور افزود: پیشنهاد‌ها و نظریات خود را به منظور اصلاح این ماده‌ی قانونی به مجلس داده ایم.

الهام رستم نیا گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد