Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این انقلاب در 40 سالگی نه تنها عصا به دست نگرفته، بلکه عصا زیر بغل دیگران گذاشته است.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صفار هرندی طی سخنانی در پیش از خطبه‌های اولین نماز جمعه سال 1397 ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال نو، خداوند را به خاطر نعمت تحول در ایام شکر کرد و گفت: از خدا می خواهیم حال ما را به بهترین حالت متناسب با دگرگونی طبیعت، دگرگون کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال 97 چهلمین سال تحقق یک آرزوی بزرگ است و آن آرزو این است که دولت کریمانه‌ای که متکی به دولت کریمانه حضرت موعود باشد، مستقر شود. این آرزوی والا با وقوع انقلاب اسلامی جلوه‌ پیدا کرد. امسال به عنوان چهلمین سال تحقق، کاممان به صورت مضاعف شیرین شده است. چهل در فرهنگ دینی و عرفانی ما معنا دارد. وقتی در صحبت‌های عامیانه گفته می شود فردی به 40 سالگی می‌رسد یعنی به یک بلوغی از حیث فهم و تجربه دست پیدا می کند.

صفار هرندی اضافه کرد: 40 سالگی سن رسیدن به پختگی است. اگرچه سن پیری محسوب نمی شود، ولی آغاز میانسالی محسوب می شود. گفته می شود در 40 سالگی مستحب است عصا به دست گیرند که این موضوع حکایت از این دارد که انسان تکیه‌گاه خود را محکم کند و در این سن احتیاط کند و محافظه کاری به خرج دهد، اما آیا این موضوع در مورد انقلاب که به 40 سالگی رسیده، صادق است؟ یعنی انقلاب باید محافظه کار شود؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: وقتی به عمل انقلاب و نظام که تحت هدایت نایب امام عصر (عج) اداره می شود، نگاه می‌کنیم می توانیم نظامی را ترسیم کنیم. اگرچه در برخی سطوح میانی مشکلاتی وجود داشته باشد که انتقادهایی را از سوی مقام معظم رهبری در اینباره شاهد بودیم اما آنچه متاثر از هدایت های مرکزی و سیاست های کلی شاهد هستیم  این است که یک احساس نشاط در انقلاب وجود دارد و انقلاب دارای حیات است.

وی اظهار کرد: در طول 40 سال از انقلاب اسلامی، شاهد آن نبودیم که این نظام توسط مردم پس زده شود یا اینکه جریانات کودتایی بتوانند به آن نزدیک شوند.

صفار هرندی با اشاره به نشاطی که در رهبری حضرت امام راحل وجود داشت، گفت: آنچه ما در این نشاط می دیدیم به چشم همه آمده بود. مرحوم مهندس بازرگان 73 سال داشت که می گفت امام با اینکه سن‌شان چند سالی از من بیشتر است، عجیب است که مانند جوان‌ها عمل می کنند و من نمی توانم همپای ایشان باشم. چه در زمان رهبری حضرت امام (ره) و چه در زمان پرافتخار بعد از ایشان، این انقلاب با شتاب و سرعت جلو می رفته است. در مرکزیت این انقلاب بزرگوارانی با نیروی جوانی جلودار بودند که هیچگونه احساس کمبودی در هدایت ها و مرکزیت دیده نمی شد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی در 40 سالگی نه تنها عصا به دست نگرفته بلکه عصا به زیر بغل دیگران گذاشته است، گفت: دولت‌ها برای درخواست کمک به سوی این نظام آمدند. دولت هایی که برخاسته از رای مردم بوده ولی در حال سقوط بودند، مانند سوریه. شیاطین اصرار داشتند دولت های مردمی را ساقط کنند که در اینجا با توسل به تجربیات انقلاب اسلامی شرایط معکوس شد. همه می دانند که مداخلات ما از جنس مداخلات لشکرکشی نبوده و آنها هم توقع عمده‌ای از ما نداشتند. آنها از ما درخواست تجربه داشتند، کاری که حاج قاسم سلیمانی و یاران اندک ایشان در سوریه انجام دادند حداقل کمکی بود که می توانستیم انجام دهیم که حاصلش ارزشمند بود.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود

اخیراً بحث درباره ساختِ گران سریال در شبکه نمایش‌خانگی به سمتِ تلویزیون هم آمده است. یکی از تهیه‌کنندگان این‌طور گفته که هر قسمت ۲ میلیارد تومان آب می‌خورد.

او کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند؛ با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت آغاز شوند، اما سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت می‌رسند.

حتی یکی از تهیه‌کنندگان سیما پرده از نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان برداشت. این گمانه‌زنی‌ها به سمتِ‌سریال‌های زیرخاکی و نون‌خ آمد. حتی برخی این‌طور اعلام کردند که سعید آقاخانی با دستمزد نجومی دوباره به تلویزیون آمده و حواشی‌ای خاص را به جان خریده است.

مهدی فرجی در واکنش به این گمانه‌زنی‌ها، بودجه عجیب و غریب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی گفت: واقعاً بودجه این سریال به مانند بودجه‌های دیگر سریال‌های معمولی تلویزیون است. حتی یک ریال از میراث فرهنگی دریافت نکردیم. با بودجه صداوسیما که بسیار بودجه معمولی بود مثل دیگر سریال‌هایش این کار را ساختیم.

وی افزود: می‌گویند سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ این نکته را از همان «نون‌خ» اول هم می‌گفتند او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است برای هرکدام یک دستمزد می‌گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می‌گویم دستمزد سعید آقاخانی مثل دستمزد‌هایی است که صداوسیما به همه پرداخت می‌کند. او برای «نون‌خ» که از نویسندگی تا مونتاژ حدوداً یک سریال درگیر کار بود رقمی که دریافت کرد حتی به مراتب از سریال «راز بقا» نمایش‌خانگی به مراتب کمتر بود. شاید برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شاد کردن مردم علاقه‌مند است و این باور را دارد صداوسیما همچنان رسانه فراگیری است و مردم آن را می‌بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی نسبت به اظهارنظر مجازی که داشته، «نون‌خ‌۵» پایان مجموعه‌های «نون‌خ» است تجدیدنظری خواهد داشت، گفت: نمی‌دانم واقعاً؛ یک مقدار باید جلو برویم و ببینیم ظرفیت‌های داستانی برای «نون‌خ۶» پیدا می‌شود.

فرجی همچنین در خصوص احیای نهضت ساخت سریال‌های دنباله‌دار تلویزیون توسط سیمافیلم، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال‌هایی که چند فصله‌اند و به صورت سری ساخته می‌شوند، قصه است. حتماً باید به قصه به طور خاص و ویژه توجه کنیم، زیرا توجه به قصه و فیلمنامه، این ظرفیت را ایجاد می‌کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و دنبالش کنند. به هر حال این نوع سریال‌ها برای مردم یک نوع وابستگی ایجاد کرده که قصه و فیلمنامه خوب می‌تواند این خاطرات خوش و نوستالژی زیبا را برایشان تکرار کند.

او در پاسخ به این سؤال که نظرسنجی‌های تلویزیون را باور دارد که ۷۰ درصدِ مردم تلویزیون می‌بینند، افزود: من گاهی احساس می‌کنم بینندگان ما بیشتر از این آمار‌ها و ارقام‌اند. صداوسیما شاید در این خصوص خیلی سختگیرانه اظهارنظر می‌کند. در ارتباطاتی که با مردم داریم می‌بینیم مخاطبان ما را به واسطه «نون‌خ» می‌شناسند و چقدر این سریال را دنبال کرده‌اند؛ به این باور می‌رسیم شاید بیش از این درصد‌ها مردم مخاطب تلویزیون و سریال‌هایش هستند.

فرجی که گفته می‌شود قرار است یک سریال در نمایش‌خانگی را پیگیری کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که خیلی جدّی امسال این سریال را دنبال می‌کند که به جایی برسد.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • تهیه‌کننده نون‌خ: سعید آقاخانی دستمزد نجومی نگرفته/ آمار مخاطبان تلویزیون بیش از آن چیزی است که گفته می‌شود
  • اگر کالابرگ خود را نگرفته اید، بجنبید!/ دولت دارد با فروشندگان اجناس کالابرگی تسویه می کند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند