Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه بیش از ۳۶۱ هزار نفر از اماکن گردشگری فارس بازدید کردند، گفت: حافظیه در صدر بازدیدهای نوروزی قرار دارد.

ایران آنلاین / دکتر مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به آمار بازدیدهای نوروزی در اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت نظر این اداره کل، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در بازه زمانی 25 اسفند 96 تا پایان روز دوم فروردین جاری 361 هزار و 74 نفر از اماکن بازدید کردند که مجموعه حافظیه با 101 هزار و 110 نفر بازدید کننده در صدر بازدیدها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید با 71 هزار و 863 نفر بازدید کننده در رتبه دوم و مجموعه فرهنگی سعدیه با 59 هزار و 601 نفر بازدید کننده رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: مجموعه جهانی پاسارگاد با 52 هزار و 660 نفر و ارگ کریم خان زند با 32 هزار و 679 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی است.

وی با تاکید بر اینکه 736 هزار و 365 نفرشب در واحدهای اقامتی استان نظیر هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های موقت، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی در بازه زمانی 27 اسفند 96 تا دوم فروردین سال 97 بسر برده اند، افزود: تعداد کل ترددهای استان فارس، یک میلیون و 104 هزار و 905 خودرو بوده که نسبت مدت مشابه در سال گذشته 26 درصد افزایش از خود نشان می دهد./ خبرگزاری شبستان

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن سی‌ام فروردین‌، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از بناها و عمارت‌های تاریخی کردستان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: علاقه‌مندان به موزه و آثار تاریخی می‌توانند در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین‌ماه «روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی» به صورت رایگان از بافت‌ها، بناها و محوطه‌های تاریخی سطح استان بازدید کنند.

وی افزود: در این راستا منزل آزموده اردلان و عمارت‌های ملک‌التجار، وکیل و مشیر دیوان آماده بازدید علاقمندان، گردشگران و مردم استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی شده و یک اثر منظر فرهنگی هورامان به عنوان ثبت جهانی در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 745580

دیگر خبرها

  • برنامه مدون برای استانداردسازی اماکن گردشگری
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند