Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@14:00:45 GMT

اعتراضات کارگری گسترده در فرانسه

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۲۸۷۴

ده‌ها هزار نفر از کارکنان بخش خصوصی فرانسه در اعتراض به برنامه کاهش بودجه دولت دست به اعتراض زدند.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، افراد مختلفی از بازنشستگان و معلمان گرفته تا پرستاران و کارکنان خدمات عمومی، برای حمایت از سیستم سوسیالیستی به خیابان‌های پاریس و سایر شهرهای فرانسه آمدند.
در پایتخت فرانسه حدود یک چهارم از پرستاران و استادان دانشکده‌های پزشکی یا حضور در خیابان‌ها اعتراض خود را به دولت این کشور که به عقیده آن‌ها به جای از میان برداشتن موانع، آن‌ها را تقویت می‌کند، ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گریگوری- یک پرستار معترض- گفت: با برنامه‌های جدید دولت تنها دور خودمان خواهیم چرخید و بیماران باید تاوان آن را بدهند.

کارکنان سایر بخش‌ها هم در اعتراض به لایحه جدید که مزایای بازنشستگی را محدود و اخراج کارکنان را آسان‌تر می‌کند، به خیابان‌ها آمدند.
ماری فرانسوا - مستخدم یک مدرسه - در این باره می‌گوید: اگر الان برای حقوقمان مبارزه نکنیم، عواقب وخیمی در انتظار فرزندانمان خواهد بود. به خاطر کودکانمان اینجا هستم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال گسترده تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به یونان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پراودا، دولت آمریکا به منظور تقویت ائتلاف نظامی ناتو، تجهیزات نظامی زیادی را به یونان ارسال کرده است.

رسانه های یونانی روز دوشنبه گزارش دادند که بندر الکساندروپلیس پر از ده ها خودروی جنگی پیاده نظام «بردلی» و تانک های «آبرامز» آمریکا است.

این رسانه ها اعلام کردند که هدف آمریکا از این اقدام تقویت ناتو در اروپا است.

روز شنبه هم یک رسانه یونانی گزارش داد دولت آتن بسته کمکی جدیدی را برای ارسال به اوکراین آماده می کند. بنا به نوشته رسانه یونانی «کاثیمرینی» کمک های نظامی جدید به اوکراین شامل موشک، قطعات توپخانه و مهمات است.

بنا به گزارش این رسانه یونانی، مقامات یونانی می گویند که این همان مهماتی است که اوکراین بیشترین نیاز را به آنها دارد و ارسال آنها به رفع نیازهای اوکراینی ها کمک می کند.

کد خبر 6058270

دیگر خبرها

  • اعتراضات در آرژانتین به خشونت کشیده شد
  • اعتصاب گسترده در انتظار بخش خدمات عمومی فرانسه 
  • عکس| شیرینی فرانسه ۵۲ سال قبل
  • ارسال گسترده تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به یونان
  • اعتراض شدید کارگران به پیشنهاد عجیب دولت درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ گلپور: کارگران صدقه‌بگیر دولت نیستند
  • محمودزاده، نماینده مجلس: مجلس آینده طرح‌ها و مصوبات غیراصولی زیادی خواهد داشت/ دعوای میان اصولگرایان شدت می‌گیرد/ به دلیل انتقاد از دولت و موضع گیری در جریان اعتراضات سال گذشته ردصلاحیت شدم
  • کمبود مواد غذایی و قطعی برق، مردم کوبا را به خیابان‌ها کشاند
  • دولت نیجر به همکاری نظامی با آمریکا پایان داد
  • اعتراضات فعالان محیط زیست در بخش‌های مختلف آلمان
  • تجمع اعتراض آمیز دانشجویان به سرکوب حداقل دستمزد کارگری