Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- مدیر کل میراث فرهنگی فارس از بازدید ۳۶۱ هزار و ۷۴ نفر از اماکن تاریخی فرهنگی فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصیب امیری در این رابطه گفت: این آمار  از روز ۲۵ اسفند تا دوم فروردین ماه است.

وی گفت: مجموعه فرهنگی حافظ با  ۱۰۱ هزار و ۱۱۰ نفر درصدر بازدیدها قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس بیان کرد: مجموعه جهانی تخت جمشید با  ۷۱ هزار و ۸۶۳ نفربازدید، مجموعه فرهنگی سعدی با ۵۹  هزار و ۶۰۱  نفربازدید، مجموعه جهانی پاسارگاد با  ۵۲ هزار و ۶۶۰ بازدید و ارگ کریم خان زند با ۳۲ هزار و ۶۷۹ بازدید در رتبه های بعدی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری عنوان کرد: همچنین طی مدت مذکور۷۳۶ هزار و ۳۶۵ نفر شب در اماکن اقامتی فارس اسکان یافتند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر

کلیدواژه: مصیب امیری میراث فرهنگی فارس نوروز مجله ایران مهر بوشهر نوروز نوروز 97 حوادث چهارشنبه سوری گردشگری شهرکرد گرگان مسافران نوروزی کرمانشاه مشهد اردوهای راهیان نور خرم آباد شیراز سقوط هواپیمای ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید

مصطفی ده پهلوان فارس اظهار داشت: اصلی‌ترین کانون تمدنی ایرانی فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، وی امروز، ۳۰ فروردین ماه در حاشیه مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید که به مناسبت فرارسیدن روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی در این مجموعه جهانی برگزار شد، گفت: ظرفیت آثار در حوزه میراث فرهنگی در استان فارس بسیار گسترده است و شهرت جهانی دارد.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور به شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی که به شکلی به تاب‌آوری در مقابل مخاطرات محیطی تاکید دارد، اشاره کرد و گفت: معتقدم این شعار به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید و مشارکت مردم مطرح‌شده گره می‌خورد چراکه اگر میراث فرهنگی پشتوانه مردمی نداشته باشد محکوم به فنا خواهد بود.

ده پهلوان افزود: برای نمونه برداشت بی‌رویه آب و فرونشست‌های زمین خطرات جبران‌ناپذیری را برای مجموعه‌های جهانی، چون تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار‌های ارائه‌شده حدود ۷۰ چاه غیرمجاز در دشت مرودشت پلمپ شده است، افزود: زمانی حفاظت و صیانت از آثار تاریخی به‌درستی رخ می‌دهد که علاوه بر میراث فرهنگی جامعه هدف، چون مردم و حتی ادارات و سازمان‌ها براین مهم تأکید داشته باشند.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در ادامه سخنانش اخذ سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید را اتفاق بزرگ و مهمی دانست و گفت: موضوع صیانت و پاسداشت از میراث فرهنگی وجوه مختلفی دارد که بخشی از آن به حفاظت‌های داخلی و علمی خود مجموعه‌ها و بخش دیگر آن به قوانین و مقررات موجود برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: سند مالکیت تخت جمشید اقدام ارزشمند و بزرگی است که باعث می‌شود حفاظت و صیانت از این مجموعه عظیم راحت‌تر صورت گیرد.

ده پهلوان ادامه داد: زمانی که میراث فرهنگی در پناه قانون قرار می‌گیرد بی‌تردید راحت می‌توان از آن‌ها حفاظت و حراست کرد.

وی به تعامل خوب وزارت میراث فرهنگی با قوه قضاییه در بحث حفاظت از آثار تاریخی کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون برای رسیدگی به جرائم حوزه میراث فرهنگی شعبه‌ای ویژه در تهران فعال‌شده است.

امروز طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد، سند مالکیت تخت جمشید با حضور تنی چند از مسئولین کشوری و استانی و شهرستان مرودشت رونمایی شد و بیش از ۱۰۰ نفر از پیسشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد موثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است
  • بازدید از اماکن تاریخی فارس، امروز رایگان است
  • امروز از بناهای تاریخی به‌صورت رایگان بازدید کنید
  • ‌سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید فردا رونمایی می‌شود
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» فردا رونمایی می‌شود