Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: شامگاه پنجشنبه تعداد ۴۲۱ کپسول گاز از چادر مسافرانی که باغ فدک را برای اسکان انتخاب کرده بودند، خارج شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان، مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: شامگاه پنجشنبه دو هزار و ۵۳۰ چادر در کمپ گردشگری باغ فدک برپا و شب شلوغی در این مکان سپری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آتشپاد بهزاد بزرگزاد با اعلام اینکه شب گذشته چندین حادثه در باغ فدک توسط مأموران آتش نشانی رفع خطر شد، افزود: شب گذشته دختر چهارساله ای که بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت و گازگرفتگی شده بود، از مرگ حتمی نجات یافت. رفع خطر ریزش بنزین از باک یک‌دستگاه خودرو سواری و نیز خارج کردن یک کپسول گاز از داخل خودرو از دیگر مأموریت های شب گذشته بود.  

وی تصریح کرد: شامگاه پنجشنبه تعداد ۴۲۱ کپسول گاز از چادر مسافرانی که باغ فدک را برای اسکان انتخاب کرده بودند، خارج شد. 

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه شب گذشته در سطح شهر اصفهان، ۱۶ حریق اطفا و ۱۰ حادثه رفع خطر شد، تأکید کرد: شهرداری اصفهان همه ساله در قالب ستاد تسهیلات سفر تمهیداتی را با تشکیل کمیته‌های تخصصی برای میزبانی هر چه بهتر از مسافران نوروزی در نظر می‌گیرد.  

بزرگزاد با بیان اینکه کمیته ایمنی و حوادث، یکی از کمیته های تخصصی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان به شمار می‌رود، افزود: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی فعالیت خود را در قالب کمیته ایمنی برای ایجاد بستری امن و ایمن برای مسافران نوروزی از روز ۲۷ اسفند ماه سال گذشته آغاز کرد.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: تمام هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، خوابگاه‌ها، مدارس و منازل استیجاری مورد بازدید قرار گرفته و آموزش نکات ایمنی به مسوولان مدارس ارایه شده است. 

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال حداقل ۱۰ خودرو در میادین مرکزی شهر مستقر و هر شب بیش از ۶۵ نفر نیرو در ستاد نوروزی آماده باش هستند. 

بزرگزاد از استقرار اکیپ‌های امداد و نجات در قالب سه ایستگاه در منطقه صفه و دیگر مراکز گردشگری از جمله ناژوان خبر داد و اظهار کرد: در سایر مکان‌های گردشگری اصفهان نیز با توجه به حجم حضور مسافران استقرار خودروهای آتش‌نشانی صورت گرفته تا نوروزی بدون حادثه برای شهروندان و مسافران رقم بخورد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کپسول های نجات بخش قرمز چه می دانید؟ | این کپسول ها می توانند زندگی‌تان را نجات دهد

همشهری آنلاین _ فاطمه عسگری: در حالیکه اگر او در این خودرو یک کپسول آتش نشانی کوچک داشت می توانست از عمق این فاجعه لااقل اندکی بکاهد.

بله درست است همان کپسول‌های کوچکی که خیلی هایمان فکرمی‌کنیم آقای راننده برای دیزاین خودرویش به ستون کناری خودرو وصل کرده در چنین مواقع بحران زایی می‌تواند نجات بخش باشد. البته این فقط یکی از کاربردهای این نجات بخشهای سرخ رنگ است باور کنید وجود یکی از این کپسول‌ها در هر خانه و زندگی لازم است و باید تمام خانواده‌ها در کنار تمام ملزومات ریز و درشت زندگی یکی از این کپسول ها تهیه و در خانه و خودروی خود نگهداری کنند چرا که حادثه اصلا خبر نمی کند. درست است نیروهای خدوم آتشنشانی به محض برقراری تماس و اعلام یک حادثه آتش سوزی سریعا خود را به محل حادثه می رسانند اما با وجود ترافیک‌های سرسام‌آور و در هم تنیده شهرها و حیاتی بودن نقش زمان در جلوگیری از گسترده شدن آتش وجود یک کپسول آتشنشانی می‌تواند تا قبل از رسیدن این نیروها از گسترده شدن حادثه جلوگیری کند. خانه و مغازه و محل کار و خودرو هم ندارد.

نگرانی از بابت چگونگی شارژ کردن یا استفاده کردن از این کپسول‌ها شاید مهمترین عاملی باشد که خیلی‌ها بیخیال خرید و نگهداری از آن می‌شوند. نگرانی که با وجود فیلم‌های آموزشی در اینترنت و مراکز تهیه و شارژشان در شهرها خیلی محلی از اعراب ندارد. اما این نکته را هم باید حواستان باشد که از شارژ کردن این کپسول ها در هر مرکز بی نام و نشانی هم خودداری کنید و بهتر است در این مورد از نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی محل زندگی تان کمک بگیرید.

برای خرید کپسول های آتشنشانی حواستان باشد که این کپسول ها ۴ کلاس A، B، C و D دارند کلاس A برای کنترل یا خاموش کردن آتش های ناشی از مواد قابل احتراق مانند کاغذ و چوب، کلاسB برای مقابله با آتش سوزی ناشی از مایعات قابل اشتعال مانند بنزین، گریس و روغن، کلاس C بهترین وسیله ایمنی برای اتش سوزی های الکتریکی و کلاس D برای خاموش کردن آتش ناشی از فلزات قابل اشتعال است. در کنار این کپسول ها، کپسول های خاموش کننده چند منظوره ای با برچسب A-B-C وجود دارند که می‌توانید برای بیش از یک نوع آتش از آن‌ها استفاده کنید. بنابراین به جای خرید هر کلاس خاموش کننده، از این نوع کپسول، برای کنترل آتش در خانه خود استفاده کنید

بیشتر بخوانید:‌این پارکینگ ها ویژه کارگرها است | توقفگاهی عجیب و غریب

کد خبر 844432 برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم آتش‌ نشانی خودرو

دیگر خبرها

  • تهران در بین ۱۰ کلان‌شهر دنیا بیشترین تعداد ایستگاه آتش‌نشانی را دارد
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • تهران در بین ۱۰ کلانشهر دنیا بیشترین تعداد ایستگاه آتشنشانی را دارد
  • از کپسول های نجات بخش قرمز چه می دانید؟ | این کپسول ها می توانند زندگی‌تان را نجات دهد
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیر شهر اصفهان اضافه می‌شود
  • کمپ شرق به کمپ‌های گردشگرپذیری شهر اصفهان اضافه می‌شود
  • نکاتی که در هنگام خرید چادر برزنتی باید بدانیم؟
  • میزبانی شایسته شهر گنبدهای فیروزه‌ای از حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • آتش نشانان در محل وقوع ۲ حادثه حضور یافتند