Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@21:33:28 GMT

خاطره جالب فوتبالی علی پروین از عید نوروز

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۳۲۱۹

علی پروین (زاده ۲۹ شهریور ۱۳۲۵ تهران) بازیکن، کاپیتان و مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تهران است.

پس از تشکیل باشگاه پیکان در سال ۱۳۴۶، پروین به این تیم پیوست. او در سال ۱۳۴۷ مرد شماره یک تیمش بود و در سال ۴۸ علی‌رغم پیوستن بازیکنان بزرگی مثل همایون بهزادی که از پرسپولیس به پیکان آمده بودند باز هم بهترین بازیکن تیم بود و موفق شد با پیراهن پیکان به مقام قهرمانی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با علی پروین اسطوره فوتبال ایران گفتگوی نوروزی ترتیب دادیم که در ذیل می خوانید:

*سال ۹۶ را چگونه گذراندید؟

سال ٩٦ زیاد خوب نبود و از نظر اقتصادی برای کل مردم ایران سال خوبی نبود.

*از لحاظ مالی امسال چگونه بود؟

اصلا خوب نبود.

*بدترین اتفاق سال ۹۶ از نظر شما چیست؟

بی پولی و وضع اقتصادى بد مردم.

*بهترین اتفاق سال ۹۶ از نظر شما چیست ؟

به نظرم صعود تیم ملی به جام جهانی و قهرمانی تیم پرسپولیس بهترین اتفاق سال ٩٦ بود.

*سال ٩٧ را چه طور پیش بینی می کنید؟

سال 96  فقط براى مردم گرانى بود. امیدوارم امسال برای مردم سال خوبی باشد و همه در وضعیت خوب اقتصادی قرار بگیرند به خاطر اینکه مردم از گرانی اذیت می شوند وامیدوارم این وضعیت بد اقتصادى تمام شود

*چه آرزویی در سال ۹۷ دارید ؟

آرزو می کنم همه مردم سلامت باشند چرا که هیچ چیز بهتر از سلامتی نیست. خداوند به همه مردم تن سالم دهد تا آنها بهترین زندگی را داشته باشند.

*تا حالا سفره هفت سین چیده اید؟

خیر.تاکنون سفره هفت سین نچیده ام و فقط در لحظه سال تحویل آن را تماشا کردم.

*از نوروز که در تیم ملی بودید چه خاطره ای دارید ؟

سال ۵۸ دختر کوچک من به نام لیدا به دنیا آمد که من آن زمان همراه تیم ملی در سنگاپور بودم. این بهترین خاطره فوتبالی ام در تیم ملی بود.

*بازیگر و خواننده مورد علاقه شما چه کسانی هستند؟

 

پژمان جمشیدی بازیگر مورد علاقه ام است چرا که او شاگردم بوده و در دنیای هنر توانسته موفق باشد.

*بهترین عیدی زندگیتان را از چه کسانى گرفتید و به چه افرادى عیدى مى دهید ؟

از پدر و مادرم .در قدیم سکه ۵ ریالى و یک تومانى گرفتم و الان هم به نوه هایم عیدی میدهم.

*برای نوروز ۹۷ برنامه سفر در نظر گرفته اید ؟

از دو سه روز مانده به عید شمال می‌روم تا خستگی از تنم بیرون برود.

*در دوران شما کدام بازیکنان تیم ملی شیطنت بیشتری داشتند ؟

به نظر من تمامى بازیکنان شیطنت داشتند و واقعا نمى توانم اسم خاصى را ببرم و هر کدام شیطنت هایشان شیرین بود.

*یک دروغ سیزده بگویید ؟

بلد نیستم و تا به حال هم نگفتم.

*کدامیک از خوراکی و تنقلات سفره‌هفت‌سین را بیشتر دوست دارید؟

آجیل از خوراکی های مورد علاقه من در نوروز است.

*نظرتان دربازه پیشنهاد تیم های عربی به برانکو؟

برانکو در پرسپولیس می ماند.

*نظرتان در مورد کی‌روش چیست ؟

به نظر من کى روش حرفه ای است.البته باید تمام امکانات برای موفقیت تیم فراهم باشد.او چند بازی تدارکاتی در نظر گرفته تا تیم ملى موفق شود. امیدوارم با همه امکاناتى که به دست میاد بهترین شرایط هم براى تیم ملى رقم بخورد.

*بهترین دوست ورزشی خود را معرفی کنید ؟

محمود خوردبین

*به فوتبال ایران چه نمره اى می‌دهید ؟

۱۵

*درست است که می گویند شما پولدار هستید؟

خیر. پولدار نیستم و زندگی معمولی دارم.

*اهل فضای مجازی هستید؟

خیر، از ۸ شب تا ساعت ۱۱ ظهر فردا گوشی من در منزل سایلنت است.

*چه غذایی را بیشتر از همه دوست دارید ؟

به دیزی علاقه زیادی دارم اما نمی توانم زیاد بخورم.

*پیام نوروزی برای هموطنان؟

سال نو را به همه مردم تبریک می گویم و امیدوارم سال خوبی داشته باشند. خواهشم از مردم این است که در زمان رانندگى دقت کنند تا در عید اتفاق بدی رخ ندهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال باشگاه پرسپولیس باشگاه پیکان پرسپولیس علی پروین فوتبال ایران مردم ایران صعود تیم ملی گرانی سلامت سفره هفت سین هفت سین نوروز عیدی پدر بازی ایران فضای مجازی علی پروین عید نوروز اسطوره فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان شهدای کارگر در خطه کویر

در سکوتی که زمزمه‌ی بهشت را در خود نهفته، در آغوش خاطره‌ای که عطر یاس سپید را به مشام می‌رساند، در حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) گرد هم آمدیم تا نغمه‌ی حماسه را در سیم‌های قلبمان نواخته، یادِ ستارگان درخشان آسمان وطن، شهدای معلم و کارگر شهرستان را در یادواره‌ شهدا گرامی بداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، در شبی پر ستاره، در نجف ایران گرد هم آمدیم تا یاد و خاطره مردان و زنانی را گرامی بداریم که با اهدای جان خود، از مرز و بوم این سرزمین دفاع کرده و با تقدیم قطره قطره‌ی خون خویش، معنی شجاعت و ایثار را تفسیر کردند.

دیشب مهمان شهدایی بودیم که ستاره‌های درخشان آسمان عشق و ایمان بودند؛ آن‌هایی که در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و پاسداری از کیان ایران اسلامی، بی‌دریغ، جان خود را فدا کرده و تا ابد در تاریخ این ملت، جاودانه شدند.


دیشب حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی (ع)، انعکاسی از حماسه‌های بی‌نظیر شهدای انقلاب و اسلام بود.

در این مکان معنوی که یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های بزرگان و عالمان دین بود، گرد هم آمدیم که بار دیگر با آرمان‌های شهدای گرانقدر تجدید بیعت کرده و پیمان ببندیم که راه پرفروغ آنها را ادامه دهیم.

ما مهمان شهدایی بودیم که به ما درس آزادگی و شجاعت را آموختند؛ شهدایی که با ایثار جان خود به ما فهماندند که در برابر ظلم و ستم سکوت نخواهند کرد و تا آخرین نفس برای حفظ استقلال و آزادی وطنشان تلاش خواهند نمود.

ما در این جمع معنوی از خداوند متعال درخواست نمودیم که روح مطهر شهدا را با اولیای الهی محشور گرداند و به خانواده‌های معظم آنها صبر و اجر عنایت نماید.

دیشب، ما ساکنان این خطه کویری همراه با دیگر زائران و عاشقان فرزند بلافصل امیر مؤمنان حضرت علی (ع) در این محفل نورانی، با دلی آکنده از احترام و ارادت، به پیشانی پر غرور مادران صبور و پدران استوارشان که با صبر و ایثار، شیر مردان این خاک را پرورش دادند، بوسه زدیم.

ما مهمان شهدایی بودیم که در ترنم شجاعت، ترانه جاودانگی سرودند و با نثار جان خویش، سرودی از فداکاری و از خودگذشتگی را به یادگار گذاشتند.

ما مهمان کسانی بودیم که نام پرفروغ آنان چونان نگینی درخشان بر تارک تاریخ این سرزمین می‌درخشد و یاد حماسه‌هایشان، تا ابد در قلب مردم ایران زنده خواهد بود.

ما در کنار مضجع نورانی نوه‌ی پیامبر خوبی‌ها یاد و خاطره‌ی شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای انقلاب و همه‌ی شهیدان راه آزادی و حق به ویژه شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل را گرامی داشتیم.


به گزارش ایمنا، با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا و یادآوری جان فشانی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان شب‌های پر ستاره چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، ساعت ۲۰ در گلزار شهدای حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) برگزار شد.


سخنران مراسم یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل، حجت الاسلام والمسلمین میر علی اکبری از راویان دفاع مقدس و مداح این محفل نورانی سید علی حسینی نژاد بودند. اجرای گروه سرود هلال منیر نیز از بخش‌های دیگر این مراسم مذهبی بود.

کد خبر 750022

دیگر خبرها

  • طلسم ۳۰ ساله در پرسپولیس؛ دومین کاپیتان هم در حسرت می ماند؟
  • نفرین محمد پنجعلی پشت سر دو کاپیتان پرسپولیس!
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • قول جالب پپ به خبرنگار: شماره‌ام را یادداشت کن!
  • ایران خودرو دوباره فوتبالی شد
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حاجی رحیمی، زاهدی و حجازی در شهرستان بن
  • گره اندر گره
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • یادداشت: پیغامی برای هاشم بیگ‌زاده!