Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرود-امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه مسئولان باید نیروهای جوان را در بدنه اجتماع بیشتر به خدمت گیرند، گفت: جوان گرایی از سیره پیامبر(ص) و مورد تاکید اسلام است و باید در کشور اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مصلی مدرسه قلعه بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای حضور جوانان به عرصه‌های مختلف از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، ابراز داشت: در این چهار دهه از عمر انقلاب ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل و چهار میلیون دانشجوی در حال تحصیل وجود دارد که باید این جوانان برای رسیدن به پیشرفت‌های بیشتر در درون جامعه به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه جوان‌گرایی در درون جامعه باید بیشتر شود، تصریح کرد: اهمیت ندادن مسئولان به ظرفیت‌های موجود در کشور از جمله خطاهای بزرگ محسوب می‌شود و این تفکر که بدون دنیا نمی توانیم کاری انجام دهیم اشتباه است و باید تنبلی و کم‌کاری برخی مسئولان از جامعه رخت بربندد.

عملکرد مسئولان بر حسب دوری از غرب گرایی باشد

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه باید عملکرد مسئولان به دور از غرب‌گرایی و فراجناحی باشد، افزود: نام‌گذاری شعار سال در راستای حمایت از کالای ایرانی، جهت دادن به سیاست های اجرایی و توجیه افکار عمومی صورت گرفت.

نظری در ادامه و ضمن اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در جوار ملکوتی امام رضا(ع) و  بابیان اینکه معظم له نکالیف مردم، مسئولان را در طی سال جاری مشخص کردند، ابراز داشت: بعد از سپری شدن چهار دهه از انقلاب اسلامی، امروز شاهد هستیم که با درایت ولی فقیه، ارزش‌های اسلامی و انقلابی شامل استقلال، خودباوری، مسائل دینی و شرعی، مردم‌سالاری دینی به بهترین نحو در جامعه تبیین شده است.

وی بابیان اینکه تعریف عدالت از دو بعد جهانی و داخلی قابل تعریف است، افزود: غربی‌ها در شرایطی به دنبال عدالت جهانی هستند که در تعارف آن‌ها نظام ارباب رعیتی به وضوح به چشم می‌خورد درحالی‌که در تعریف عدالت اسلامی هیچ‌کسی رعیت دیگری نیست و تنها یک ارباب به نام خدای یکتا وجود دارد.

آمریکا در عدالت جهانی به دنبال منافع خود

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه غربی‌ها در تعریف عدالت جهانی به دنبال منافع خودشان هستند، ابراز داشت: صلح جهانی که سیاست آمریکایی آن را دنبال می‌کند مورد قبول کشورهای اسلامی نیست بنابراین صلح قرآنی و اسلامی عادلانه و یکسان باید در همه جهان گسترش پیدا کند.

نظری بابیان اینکه اختلاف طبقاتی قبل از انقلاب با شرایط کنونی قابل قیاس نیست، تصریح کرد: طبق آمارها حدود ۱۳ الی ۱۴ درصد اختلاف طبقاتی وجود دارد که همین تعداد نیز باید به صورت کامل برطرف شود و چرا باید در جامعه عده‌ای به نان شب محتاج باشند.

وی افزود: امنیت، فناوری، زیرساخت‌ها، سرانه صادرات نفتی و غیر نفتی، توسعه اجتماعی خوب اما مطلوب نیست و در این بین دشمنان می‌کوشد تا اقدامات صورت گرفته و رسیدن به دانش هسته‌ای و پزشکی را در کشور زیر سئوال ببرد و طوری وانمود کند که در این چهار دهه اتفاقی نیفتاده است.

اعتکاف پناهندگی به قرآن 

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه همه مشکلات کشور قابل حل است و هیچ مشکلی که  کلید حل آن در دست غربی‌ها باشد در کشور وجود ندارد، ابراز داشت: انقلاب دوران قدرت و نشاط خود را طی می‌کند بنابراین باید توجه به جوانان به عنوان سرمایه کشور در اولویت اول مسئولان قرار گیرد و از سوی دیگر اقتصاد نوعی جنگ و جهاد محسوب می‌شود که در این راستا باید جوانان بیشتر وارد میدان شوند.

نظری به برکات ماه رجب و برگزاری مراسم اعتکاف اشاره و اضافه کرد: تنها راه حل رهایی از فتنه‌ها و دسیسه ها پناهندگی به قران و اهل بیت(ع) است و اعتکاف مهم‌ترین برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اضمحلال اخلاقی به شمار می‌رود که باید به آن توجه داشت و زمینه حضور هر چه بیشتر نسل جدید را در مساجد فراهم کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین جعفر قدیانی، ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان گفت: کرمان مزین به نام سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و امروز اگر نیروهای مسلح ما در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند به برکت خون این شهید والامقام و هزاران شهید دیگر است.

وی به عملیات غرور آفرین سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در تاریخ اسلام و پس از حیات امامان معصوم (ع) شیعه هیچ وقت به اندازه امروز عزت نداشته است، این نعمتی که است که به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) تحقق یافته و شیعه به این جایگاه رسیده است.

حجت الاسلام قدیانی، خطاب به قضات جوان گفت: خوب است گاهی به گذشته خود مراجعه کنیم و جایگاه کشورمان در سطح جهانی و بین المللی و وضعیت آن زمان را با پیشرفت‌های اکنون مقایسه کنیم، بیش از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و تعداد زیادی از جمعیت کشور جوانانی هستند که قبل از انقلاب را ندیده اند و کسانی که قبل از انقلاب را دیده اند نیز گاهی یادشان می‌رود، قبل از انقلاب کجا بوده ایم و الان کجا هستم.

این مقام عالی قوه قضائیه گفت: در دل تحریم‌ها نیروهای مسلح ما موفق به ساخت مدرن ترین موشک‌های کروز و بالستیک نقطه زن شده اند و باید بپذیریم که علیرغم همه مشکلات و سختی‌ها، کشور رو به پیشرفت است.

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: حفظ شأن و جایگاه قضات و همچنین معرفی قضات شجاع، مؤمن و متعهد به جامعه در دستور کار دادستانی انتظامی قضات کشور قرار دارد و قدردان زحمات شبانه روزی قضات و کارمندان پرتلاش در دستگاه قضائی هستیم.

گفتنی است در این آئین از خدمات غلامعباس مبشری تقدیر و مختار شمس الدین، مستشار دادگاه تجدیدنظر استان کرمان به سمت رئیس جدید نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری کرمان منصوب شد.

کد خبر 6088548

دیگر خبرها

  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • «کارگران» رزمندگان عرصه اقتصادی هستند
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • شبکه ملی تسهیل‌گر جوانی جمعیت در سمنان ایجاد می‌شود