Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@22:07:36 GMT

تماشای آسمان از سرسرای مجموعه نیاوران

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۴۳۶۰

تماشای آسمان از سرسرای مجموعه نیاوران

سقف کاخ نیاوران به روی گردشگران نوروزی گشوده شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، کاخ اختصاصی نیاوران همزمان با آغاز سال نو با گشودن سقف کـاخ از بازدیدکنندگان نوروزی استقبال کرده و گردشگران میتوانند آسمان نیلگون را از میان سرسرای این کاخ نظاره کنند.

گفتنی است یکی از ویژگی‌های شاخص کاخ اختصاصی نیاوران سقف متحرک آن است که علاوه بر زیبایی و تهویه هوا، در مواقعی نور کاخ را نیز تأمین می‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازه اصلی روی سقف متحرک، از نوع شیروانی آلومینیومی است که علاوه بر مجهز بودن به تابلوفرمان الکترومکانیکی سه فاز، به سیستم کنترل فاز جهت جلوگیری از دو فاز شدن سیستم موتور گیربکس (جعبه دنده) نیز مجهز است.

این سازه علاوه بر داشتن اهرم دستی، مجهز به فیوزهای مینیاتوری سه فاز جهت روشن و خاموش شدن و همچنین دکمه‌های شروع و توقف، برای فرمان دادن به سقف برای باز و بسته شدن است. همزمان با روشن شدن الکتروموتور 380 ولتی، سقف از وسط به دو نیم باز می‌شود و روی ریل‌های ثابت حرکت می‌کند.

یادآور می شود مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران یکی از کاخ موزه‌های شمال شهر تهران بوده که بناهای آن متعلق به دوران قاجار و پهلوی است و علاقه مندان برای بازدید در طول نوروز می توانند همه روزه از ساعت 9 تا 18 به این مجموعه واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۴۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری

به گزارش خبرنگار مهر، رامین پورعباس عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شعر رضوی با اشاره به برگزاری اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در ۲۶ اردیبهشت گفت: علاوه بر ۴۱۶ اثر ارسالی از داخل کشور، ۱۲۰ اثر از ۶۰ شاعر کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آلمان، هلند، عراق، روسیه و ترکمنستان به این جشنواره ارسال شده است.

وی اشاره به برگزاری اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعری رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان سلماس اظهار کرد: علاوه بر برگزاری کارگاه‌های شعرخوانی، اختتامیه این جشنواره ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری در سلماس برگزار خواهد شد.

پورعباس با بیان اینکه تمام تدابیر برای میزبانی شایسته از این جشنواره اندیشیده شده است، افزود: علاوه بر ۴۱۶ اثر ارسالی از داخل کشور، ۱۲۰ اثر از ۶۰ شاعر کشورهای مختلف از جمله ترکیه، آلمان، هلند، عراق، روسیه و ترکمنستان به این جشنواره ارسال شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس گفت: شاعرانی از استان‌های آدربایجان شرقی، قم، خراسان رضوی، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان‌جنوبی، مازندران، گیلان و آذربایجان‌غربی در این جشنواره شرکت داشته و آثار خود را ارسال کرده‌اند.

پورعباس تصریح کرد: آثار ارسالی از شاعران سلماس در این دوره با رشد چشمگیر مواجه شده به نحوی که ۴۰ اثر از ۲۶ شاعر توسط شاعران سلماسی به جشنواره ارسال و امید است با میزبانی شایسته از این جشنواره شاهد افتخارآفرینی شاعران سلماس نیز در این جشنواره شعر بین المللی باشیم.

کد خبر 6099893

دیگر خبرها

  • شرکت ۶۰ شاعر خارجی در جشنواره شعر رضوی ترکی آذری
  • قلم آیپد به قابلیت‌های سرفیس مجهز شد!
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • حسن صباح جزو مقدسات نیست/ ممنوعیت تماشای سریال "حشاشین" موجه نیست
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • تماشای رودخانه فصلی در سربیشه جان یک نفر را گرفت
  • شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • احتمال انتقال ویکتور اوسیمن به چلسی در ازای پول نقد و روملو لوکاکو