Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-19@20:49:39 GMT

زلزله کرمانشاه تلخ ترین خاطره‌ام در سال ۹۶ بود

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۴۷۸۶

زلزله کرمانشاه تلخ ترین خاطره‌ام در سال ۹۶ بود

به گزارش «نماینده»؛ دانستن نکاتی جذاب از زندگی مسئولان کشور در دستگاه‌های مختلف، از آن دست موضوعاتی است که برای اغلب افراد جامعه، از آن جهت که بدانند زندگی مسئولان چگونه می‌گذرد، مسئله‌ای جالب و پر مخاطب است.

اینکه برای یک مسئول در طول سالی که گذشت چه اتفاقاتی افتاده و چه چیزهایی او را خوشحال یا ناراحت کرده است و همچنین دیگر نکات مثل مواردی که در زندگی سایر افراد وجود دارد، برای بسیاری از مردم قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسئولان حوزه اجتماعی که بسیاری از مردم به نحوی با آن در ارتباط هستند، رئیس سازمان بهزیستی کشور است. انوشیروان محسنی بندپی متولد ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۳۵  است و در روستای بندپی شهر نوشهر به دنیا آمده است.

تحصیلات شما چیست؟

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در ایران گذراندم و پس از آن برای سپری کردن مقطع دکتری به خارج از کشور رفتم و در رشته بهداشت در دانشگاه نیوکاسل انگلیس ادامه تحصیل دادم. در حال حاضر استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم.

در چه سنی ازدواج کردید و چند فرزند دارید؟

در سن ۲۸ سالگی با همسرم ازدواج کردم و ماحصل زندگی ۳۳ ساله ما، ۳ فرزند است که همیشه خدا را بابت داشتن چنین فرزندانی شکر می‌کنم. ۲ پسر و یک دختر دارم.

بهترین اتفاق زندگی تان در سال ۹۶ چه بود؟

عروسی پسرم در سال ۹۶ و اینکه در دانشگاه به عنوان پژوهشگر نمونه در حوزه علمی و تحقیقاتی برگزیده شدم از بهترین اتفاقاتی بود که در زندگی شخصی من در سال جاری رخ داد.

تلخ ترین اتفاق زندگی شما در سال ۹۶ چه بود؟

زندگی فراز و نشیب زیاد دارد و تلخ ترین خاطره ام در زندگی سال ۹۶ همان حادثه دردناک زلزله کرمانشاه بود؛ خاطره تلخ از دست دادن جمعی از هموطنان عزیزم در این حادثه برایم تا ابد ماندگار است.

آیا بچه پولدار بودید؟

بچه پولدار که نه، اما وضع مالی و اقتصادی خانواده من زمانی که کودک بودم نسبتا خوب بود و می‌توانم بگویم که وضعیت زندگی ما متوسط بود.

آیا فکر می‌کردید زمانی رئیس سازمان بهزیستی شوید؟

در پایان هر یک از دوره‌های تحصیلی که به کاری مشغول می‌شدم و مسئولیتی در حوزه‌ای به من واگذار می‌شد، فکر می‌کردم که همان کار مورد علاقه و آرمان واقعی من بوده است و با جدیت آن را انجام می‌دادم.

از کار تدریس در دانشگاه گرفته تا رئیس مرکز هیئت علمی وزارت بهداشت بودنم و همچنین زمان نمایندگی ۳ دوره‌ای‌ام در مجلس شورای اسلامی.

همیشه دوست داشتم در انجام کارهایی که بر عهده‌ام گذاشته می‌شوند، کاری نو و خلاقانه و بدون نقص را ارائه دهم و خوشبختانه در دستیابی به هدفم موفق می‌شدم، اما هیچ گاه فکر نمی‌کردم که روزی رئیس سازمان بهزیستی بشوم!

آخرین باری که عیدی گرفته اید چه زمانی بوده است؟

تا یادم می‌آید به بقیه عیدی داده‌ام و تنها عیدی ای که طی این سال‌ها گرفته‌ام از مادرم بوده است. هنوز هم به بقیه عیدی می‌دهم، به بچه‌ها و کوچکترها که پول برایشان جذابیت بیشتری دارد معمولا به آن‌ها "پول" عیدی می‌دهم و به بزرگترها از کتاب و لوازم التحریر گرفته تا سایر چیزها را به عنوان عیدی هدیه می‌دهم.

آیا تا به حال عیدی گرفته اید؟

اگر کسی بتواند در عید نوروز و سال جدید به من عیدی بدهد و به خاطر این موضوع به سختی نیفتد، خوشحال می‌شوم و این موضوع محبت او را می رساند.

دوست دارید جای چه کسی باشید؟

اصولا  آدم قانونمداری هستم و البته به قول خیلی‌ها جدی هستم. خیلی به دنبال این نیستم که به جای کسی باشم. من کار دستگاه خود و کارمندانم را رصد می‌کنم و معتقدم اگر هر کسی کار خود را با عشق انجام دهد، شرایطی را ایجاد می‌کند تا اهداف دستیابی به توسعه پایدار محقق شود.

صمیمی ترین دوست شما در زندگی چه کسی است؟

اگر بخواهم صمیمی ترین دوست خودم را در تمام این سال‌ها معرفی کنم، باید بگویم که صمیمی ترین دوست من همسرم است و در این ۳۳ سالی که از زندگی مشترک ما از سال ۱۳۶۳ می‌گذرد رابطه ما با هم مثل ۲ دوست خیلی صمیمی بوده است.

صمیمی ترین همکار شما در سازمان بهزیستی کیست؟

صمیمی ترین، نزدیک ترین و قابل اعتماد ترین فرد در میان همکارانم به من، قائم مقام و همچنین مدیر کل دفترمن یعنی آقای پهبد پورشبانان است.

به چه تفریحاتی علاقه دارید؟

دایره کاری ما در بهزیستی خیلی گسترده است و معمولا فرصتی برای دنبال کردن امور مورد علاقه‌ام پیدا نمی‌کنم. به جای انجام برخی از کارها مثل "سینما رفتن و سفر" که جزء علاقه مندی‌های من به شمار می‌آیند، ترجیح می‌دهم که به همه همکارانم در استان‌های مختلف در ادارات بهزیستی سر بزنم و مشکلات و مسائل مربوط به آن ها را حل و فصل کنم.

ماجرای شکایت شما از یکی از خبرگزاری ها چه بود؟

شکایت چند ماه پیش ما از یکی از خبرگزاری‌ها به دلیل انتشار گزارشی در خصوص تجاوز یکی از نیروهای تاسیساتی در یک مرکز نگهداری از معلولان بود که به دنبال آن و به دلیل مطرح شدن موارد خلاف واقع و پر و بال دادن به موضوع از این خبرگزاری شکایت کردیم.

واحد حقوقی ما با دقت وارد عمل شد و با جدیت موضوع گزارش آن خبرگزاری را دنبال کرد. باید بگویم که اصل موضوع صحت دارد، اما نه به آن شکلی که در خبرگزاری فوق به آن پرداخته شده بود.

نیروی تاسیساتی فوق از آغاز بررسی‌های اولیه و تایید صحت مسئله تعلیق شد و در صورت تایید نهایی قصور واحد مدیریت آن مرکز نگهداری از معلولان، با کادر مدیرتی نیز برخورد جدی خواهیم داشت.

رابطه شما با خبرنگاران چگونه است؟

خبرنگاران در کار ما به عنوان حلقه وصل ارتباطی جامعه هدف با سازمان بهزیستی به شمار می‌روند و یار و یاور هستند و خوشبختانه رابطه متقابل خوبی با آن‌ها داریم. نباید به خبرنگاران به شکل رقیب نگاه کنیم.

اگر یک دعای اجابت شده داشته باشید، برای چه کسی دعا می‌کنید؟

دعایم را به همه تعمیم می‌دهم و همیشه برای قشر جوان دعا می‌کنم و دلم می‌خواهد شرایط برای زندگی جوانان آسان شود و آینده‌ای خوب و روشن را پیش رو داشته باشند.

دعای شما برای خوانندگان این گفتگو چیست؟

برای همه آرزوی سلامتی و شادی دارم و امیدوارم که سالی که پیش رو دارند، برای آن‌ها سالی سرشار از برکت، موفقیت و اتفاقات خوشایند و خوب باشد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: بندپی بهزیستی نماینده نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد به پرسپولیس در آبادان، خاطره تلخ از فراز!

به گزارش "ورزش سه"، با وجود موقعیت صنعت نفت آبادان در جدول که از 22 بازی قبلی خود فقط 16 امتیاز به دست آورده و در مکان پانزدهم جدول قرار دارد، اما به نظر نمی‌رسد سرخ‌ها برای پیروز بیرون آمدن از آبادان کار راحتی داشته باشند.

صنعت نفت بعد از تغییرات دوباره در کادر فنی خود و حضور فراز کمالوند در راس کادر فنی این تیم دست به کار بزرگی زد و در آبادان سپاهان پرستاره را مغلوب کرد اما هفته بعد از آن در اهواز مقابل استقلال خوزستان بازی شش امتیازی را باخت. با این حال صنعت نفت در همین مسابقه هم نمایش قابل قبولی ارائه داد و در شرایطی مغلوب گل دقیقه پایانی حریف شد که قبل از آن حداقل در سه یا چهار موقعیت عالی می‌توانست گل برتری را به ثمر برساند.

با توجه به کیفیتی که صنعت نفت در بازی قبلی خود ارائه داده و البته میزبانی‌اش در آبادان به نظر می‌رسد پرسپولیس برای پیروزی در این دیدار کار بسیار دشواری خواهد داشت چرا که در شرایط کنونی از دست دادن امتیاز برای فراز و یارانش در حکم نزدیکتر شدن به سقوط خواهد بود.

نکته جالب اینکه صنعت نفت در تهران مقابل پرسپولیس یک امتیاز به دست آورد در حالی که چهار بازی قبلی خود مقابل سرخ‌ها را واگذار کرده بود. در عین حال این تیم طی پنج بازی اخیرش در لیگ تنها یک برد مقابل سپاهان داشته اما پرسپولیس چهار برد و یک تساوی به دست آورده است.

پرسپولیس در حال حاضر و در فاصله هفت هفته مانده به پایان فصل بیش از سه برابر صنعت نفت امتیاز دارد اما روی کاغذ نیز در این مسابقه از پیش برنده نیست و به نظر می‌رسد مصاف با صنعت نفت از دو دیدارش قبلی با گل گهر و ملوان بالای جدولی برایش دشوارتر باشد.

پنج سال و نیم قبل فراز کمالوند و صنعت نفت در آبادان موفق به حذف پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند. در آن سال تیم قدرتمند پرسپولیس با اقتدار قهرمان لیگ شد تا دوران طلایی پنج ساله این باشگاه آغاز شود اما فراز و بازیکنانش دست به کار بزرگی زدند و با حذف پرسپولیس در ضربات پنالتی خاطره تلخی برای پرسپولیس در آبادان رقم زدند.

از آن تیم البته تنها علیرضا بیرانوند در پرسپولیس مانده و سیدجلال حسینی هم روی نیمکت حضور دارد اما پرسپولیس اگر مقابل کمالوند و تیم باانگیزه‌اش وا بدهد و امتیازی در آبادان جا بگذارد کار خودش را برای رقابت با استقلال سخت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود
  • 5 بازی خاطره انگیز یوونتوس با سرمربی گری مارچلو لیپی / قسمت دوم
  • 5 بازی خاطره انگیز یوونتوس با سرمربی گری مارچلو لیپی / قسمت اول
  • خاطره جالب محمد بحرانی از ۳۰۰۰ تومان پدر بزرگ که زندگی اش را تغییر داد (فیلم)
  • خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است / زیرنویس فارسی
  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور چه بود؟
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • ایران امروز قوی و مقتدر شده است
  • هشدار زرد به پرسپولیس در آبادان، خاطره تلخ از فراز!