Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@18:28:25 GMT

لغو ممنوعيت پروازهاي ترکيه به اربيل عراق

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۵۳۹۳

لغو ممنوعيت پروازهاي ترکيه به اربيل عراق

خبرگزاري آريا - ترکيه ممنوعيت پروازها اين کشور را به فرودگاه اربيل در شمال عراق لغو کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «بن علي ييلديريم» Binali Yıldırım نخست وزير ترکيه اعلام کرد، ممنوعيت پروازهاي اين کشوربه فرودگاه اربيل در شمال عراق از صبح امروز (جمعه) لغو شده است.
نخست وزيرترکيه همچنين افزود، حريم هوايي ترکيه براي پروازهاي خارجي به مقصد اربيل از صبح امروز گشوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود هفت ماه پيش سازمان هواپيمايي کشوري عراق در نامه اي به دفاتر نمايندگي شرکت هاي هواپيمايي خارجي دربغداد، توقف پروازها به اربيل وسليمانيه عراق را خواستار شده بود.
اين اقدام در پي تصميم دولت بغداد براي توقف پروازهاي خارجي به فرودگاه هاي اربيل و سليمانيه در مخالفت با برگزاري همه پرسي جدايي منطقه کردستان عراق، انجام گرفته بود.
مجوز آغاز پروازهاي بين المللي به اربيل و سليمانيه صادر شد
مديرکل فرودگاه اربيل گفت، با موافقت دولت مرکزي عراق، اداره کل فرودگاههاي اين کشور مجوز آغاز پروازهاي بين المللي به فرودگاه هاي منطقه کردستان را صادر کرد.
«تلار فايق» مديرکل فرودگاه اربيل چندي پيش با اشاره به آغاز پروازهاي بين المللي به فرودگاههاي منطقه کردستان عراق در پي موافقت دولت مرکزي عراق و صدور مجوز توسط اداره کل فرودگاههاي اين کشور افزود، آسمان کردستان عراق به روي پروازهاي بين المللي باز است.
به گفته مديرکل فرودگاه اربيل، براي آغاز پروازهاي بين المللي شرکتهاي هوايي به يک هفته زمان نياز دارند.
«حيدر العبادي» نخست وزير عراق پيش از اين ضمن اعلام لغو ممنوعيت پروازهاي خارجي در منطقه کردستان تأکيد کرد، از اين به بعد مسئوليت نظارت و اداره اين فرودگاه ها برعهده وزارت کشور عراق خواهد بود.
حيدر العبادي در اين زمينه گفت، فرودگاه هاي اربيل و سليمانيه در شمال عراق بار ديگر مي توانند پروازهاي بين المللي را پذيرش کنند.
اين تصميم دولت عراق با استقبال مقامات منطقه کردستان روبه رو شد.
با تصميم دولت مرکزي عراق، فعاليت فرودگاه ها و گذرگاه هاي مرزي در منطقه کردستان عراق به ويژه پروازهاي بين‌المللي به دو فرودگاه اربيل و سليمانيه از اواخر سپتامبر سال 2017 و چند روز پس از برگزاري همه‌پرسي جدايي در منطقه کرستان عراق تعطيل شد.
133/111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۵۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، علی حسنوند دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان، ظهر امروز در حاشیه پلمب یکی از تالارهای خرم‌آباد بیان داشت: باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم‌آباد و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی براینکه تالار مذکور درنزدیکی فرودگاه خرم‌آباد قرار دارد و تیراندازی‌های صورت گرفته در داخل تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای این فرودگاه شده و بعضا لغو تعدادی از پروازهای این فرودگاه را به همراه داشته، موضوع مذکور در دستور کار دادستانی قرارگرفته، که علیرغم تذکرات داده شده به مدیر تالار مذکور، و اخذ تعهد از ایشان، متاسفانه نامبرده توجهی به تذکرات داده شده نداشته، که نهایتا دستور پلمب تالار صادر گردید.

دیگر خبرها

  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان (۱۷اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل تیراندازی در عروسی!
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد