Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@03:08:26 GMT

قلعه رودخان کجاست+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۵۵۶۵

قلعه رودخان کجاست+ تصاویر

خبرگزاری میزان- ایران دارای قلعه‌های فراوانی است، که قلعه رودخان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین مکان‌های دیدنی است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، قلعه رودخان نام قلعه ای هست در 20 کیلومتری شهر فومن در استان زیبایی ها، گیلان. این قلعه در دوره سامانیان همزمان با حمله اعراب به ایران ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نحوۀ دسترسی به قلعه از طریق شهر فومن و پس از گذشتن از روستاهای  «گشت، کرد محله، گشت رودخان، سیاه کش، گوراب پس، ملسکام، سعیدآباد (سید آباد)» و رسیدن به روستای قلعه رودخان است که پس از عبور از حیدرآلات و طی سه کیلومتر جاده خاکی به روستای قلعه دنه (قلعه دهنه) رسیده، سپس وارد اراضی پارک جنگلی قلعه رودخان شده و بایستی مسیر یک و نیم کیلومتری صعود تا محل قلعه را از طریق پله‌های احداث شده طی نمود.

این قلعه متعلق به دوره سلجوقیان است که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای زیبای رودخان ساخته شده و ۶٫۲ هکتار مساخت و ۶۵ برج و بارو و دیواری به طول ۵۰۰ متر دارد.

چون این قلعه تاریخی در کنار رودخانه ای بنا شده، معادل باستانی "دژ رودگان" یا "روگان" (دژی که در کنار رود قرار دارد) یا تغییر یافته آن به نام قلعه رودخان خوانده می شود. این قلعه به زبان اهالی آن منطقه که تالش هستند قله رخون نامیده میشود. سپس به مرور زمان به «قلعه رودخان» تبدیل شده است. قلعه رودخان در دوران های تاریخی به نام های «قلعه هزارپله»، «حسامی»، «سکسار»، «سگسار» و «سگسال» نیز خوانده شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاوصندوق رژیم صهیونیستی کجاست؟ + فیلم

پس از پاسخ پهپادی و موشکی بامداد یکشنبه ایران به رژیم صهیونیستی که در پی حمله تروریستی این رژیم به ساختمان کنسولی ایران در دمشق به وقوع پیوست، رسانه‌ها تصاویری از خسارت‌های ناشی از این حمله تلافی‌جویانه را منتشر کرده‌اند.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مشکل تجمع وانت بار‌ها در ابتدای جاده رشت - فومن
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • فیلم/ گاوصندوق رژیم صهیونیستی کجاست؟
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • ببینید | گاوصندوق رژیم صهیونیستی کجاست
  • گاوصندوق رژیم صهیونیستی کجاست؟ + فیلم
  • قلعه خورموج کجاست؟
  • انجام شخم اولیه ۸۰ درصد از اراضی کشاورزی فومن