Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@12:06:11 GMT

عقب نشینی پ ک ک از منطقه سنجار

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۵۸۵۹

عقب نشینی پ ک ک از منطقه سنجار

به گزارش ایسکانیوز، گروهگ «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اعلام کرد که عناصر این گروهک از منطقه سنجار عراق عقب نشینی می‌کنند.

شبکه روودآو اعلام کرد که این گروه مدعی شده است که مأموریت عناصر وابسته به آن در منطقه سنجار، واقع در شمال غرب عراق که حفظ اقلیت ایزدی از تهدیدها بود، به پایان رسیده است؛ برای همین قصد دارد از این منطقه عقب نشینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم ادعای پ.ک.ک، به نظر می رسد آنچه این گروهک را مجبور به عقب نشینی از منطقه سنجار کرده است، تهدیدهای مکرر ترکیه مبنی بر خروج عناصر پ.ک.ک از منطقه مذکور است.

مقم‌های ترکیه بارها درباره حضور عناصر حزب کارگران کردستان در منطقه سنجار هشدار داده‌اند؛ ترکیه می‌گوید اجازه نخواهد داد سنجار به «قندیل دوم» (منطقه کوهستانی بین ایران، عراق و ترکیه) تبدیل شود.

رجب طیب اردوغان چهراشنبه این هفته درباره حضور پ.ک.ک در سنجار شدار داد و گفت: «اگر بغداد شهر سنجار را از پ.ک.ک پاکسازی نکند ما این کار را انجام می‌دهیم... اگر حملات پ.ک.ک از خاک عراق به ترکیه ادامه یابد، از این هم فراتر می‌رویم».

ارتش ترکیه این هفته بعد از 2 ماه عملیات نظامی خود در منطقه عفرین سوریه توانست بر این منطقه و مرکز آن شهر عفرین که در دست عناصر گروهک پ.ک.ک و شبه نظامیان کرد وابسته به آن بود، مسلط شود.

دولت ترکیه شبه نظامیان موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» سوریه را امتداد حزب کارگران کردستان می‌داند و آنکارا این حزب را در لیست سیاه قرار داده است.

سنجار پ ک ک کردها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سنجار پ ک ک کردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۵۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها

به نقل از رسانه‌های عراقی، وزارت نیروی عراق نیز گزارش داد که به دنبال حمله به میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه، خدمات پمپ بنزین‌های این منطقه متوقف شد.

دولت اقلیم کردستان عراق ساعتی پیش نیز در این ارتباط اعلام کرد که در نتیجه حمله به میدان گازی کورمور در سلیمانیه انتقال ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق به منطقه متوقف شده است.

این در حالی است که مقامات شهرداری چمچمال که محل حمله موشکی قرار گرفت در این باره گفتند: این حمله با یک پهپاد انجام شد که به ساختمان در حال ساخت داخل میدان گازی کورمور اصابت کرد.

ساعاتی پیش بود که منابع خبری از جمله شبکه المیادین از انفجار در میدان گازی «کورمور» در منطقه «چمچمال» در استان سلیمانیه خبر دادند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها