Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:13:36 GMT

نوروزگاه در آذربایجان غربی برپا شد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۶۱۸۹

نوروزگاه در آذربایجان غربی برپا شد

ارومیه- ایرنا- نوروزگاه با هدف معرفی آیین های سنتی و بومی محلی با داستان خوانی و معرفی اساطیر افسانه ای، عاشیق نوازی و تکم گردانی از امروز/ 3 فروردین/ در ارومیه و 16 شهرستان دیگر آذربایجان غربی آغاز شد و تا ششم فروردین ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عصر روز جمعه در آیین افتتاحیه نوروزگاه که در مدرسه 22 بهمن ارومیه برگزار شد، گفت: این آیین، زمینه آشنایی بیشتر مردم به ویژه گردشگران را با آداب و رسوم بومی محلی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کنار محل برگزاری نوروزگاه، برنامه های متنوعی نظیر برپایی سیاه چادرهای عشایری، نمایشگاه های صنایع دستی و نمایشگاه های فروش سوغات فراهم شده تا گردشگران با آداب، سنت ها و سوغات این مناطق بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: در همین راستا 200 غرفه فروش صنایع دستی و سوغات در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای یکهزار و 575 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و 2 اثر ثبت شده جهانی شامل قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب است.
سه گنبد و بازار تاریخی ارومیه، غار سهولان و تالاب کانی برازان مهاباد، موزه مردم شناسی ارومیه، کوه زندان تکاب، کلیسای ننه مریم، غار تمتمان، دژ بسطام، عمارت کلاه فرنگی ماکو، خانه انصاری، مسجد جامع و مسجد سردار ارومیه از جمله آثار تاریخی آذربایجان غربی به شمار می رود.
8135/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروزگاه آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه    14 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

  پیش از خطبه ها؛   حجت الاسلام میرزایی ،  مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)   آذربایجان غربی در سخنانی به

تبیین اهمیت و الزامات تعلیم و تربیت مهدوی خواهد پرداخت.

مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۷ تن در تصادف زنجیره‌ای در محور ارومیه-سلماس
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • آیین تقدیر از مقام معلم در مدارس فسا برپا شد
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد