Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد امام خمینی(ره) در خرداد ماه 96 را مشاهده کنید.

10 هزار کودک یتیم در 20 استان کشور حامی ندارند

ابوالقاسم رستگار مدیر کل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر 10 هزار کودک یتیم در 20 استان کشور فاقد حامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزانه باید 4 میلیارد تومان درآمد کسب شود تا بخشی از نیازها را بتوان رفع کرد و این درآمد باید به رقم یک هزار و 730 میلیارد تومان برسد در حالی که اعتبارات موجود فقط 25 درصد نیازها را رفع می‌کند و در تلاش هستیم این میزان بیشتر شود.

تمام مددجویان کمیته امداد در سه سال آینده صاحب مسکن می‌شوند

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:اولویت برخورداری از خدمات مسکن با مناطق روستایی، محروم، مرزی، شهرستان‌های زیر ۱۰۰ هزار نفرجمعیت و مناطق در معرض آسیب بلایای طبیعی است. همچنین در سال ۹۵ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین مسکن مددجویان هزینه شده است،  اعتبار حوزه مسکن کمیته امداد در سال ۹۶ با استفاده از اعتبارات دولتی، جمع آوری صدقات، مشارکت خیران و منابع اختصاصی این نهاد در سال ۹۶ به یک هزار میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

کمیته امداد 300 میلیارد جریمه شد/صندوق بیمه عشایر از سال ۸۹ تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است

جعفر رحیمی مدیر کل اداره بهداشت، درمان و تأمین بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:صندوق بیمه عشایر از سال 89 تا کنون به تعهدات خود در قبال کمیته امداد عمل نکرده است. از سال‌ 89 تا91 دولت ریالی بابت حق بیمه این افراد به کمیته پرداخت نکرد اما ‌ناگهان در سال 92 اعتباری تزریق کرد که توانستیم حق بیمه سال های 93 و 94 را بابت 140 هزار نفر پرداخت کرده و اشتباه خود را تکرار کنیم، چراکه همچنان صندوق تعهدی را پرداخت نکرد و حتی به فوتی‌ها مستمری نداد و از سال 89 به تعهدات خود عمل نکرد.

تسهیلات ۹۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به مددجویان کمیته امداد

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم امضای تفاهم نامه با بانک ملی گفت: بانک ملی امسال متعهد به پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال و توانمند سازی مددجویان کمیته امداد شده است.

وی افزود: تعامل و همکاری بانک ملی با این نهاد موجب شده است که سقف تسهیلات پرداختی در سال جاری به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سال گذشته تعهد بانک ملی برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که با افزایش ۳ برابری این مبلغ در سال جاری به ۹۰۰ میلیارد تومان رسید.

افزایش حمایت‌های مالی کمیته امداد از مددجویان

محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مبلغ 3 هزار و 300 میلیارد تومان در سال 96 برای حمایت‌های مالی از مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است. در سال 95 تعداد یک هزار و 240 هزار مورد بازدید از طرح‌های اشتغال توسط بازرسان و متخصصان در هر رشته انجام و مشاوره‌های لازم به مددجویان ارایه شده است و در این راستا به منظور فنی و تخصصی تر شدن نظارت‌ها، سامانه‌ای طراحی و به زودی راه اندازی می‌شود تا ناظران پس از اعمال اصلاحات بر طرح‌ها، اطلاعات لازم را در سیستم ثبت کنند.

پرداخت وام 30 میلیون تومانی به نیازمندان

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: مبلغ 15 میلیون تومان وام کشاورزی به افراد غیرنیازمند و 30 میلیون تومان به نیازمندان پرداخت می‌شود.

وی افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاوری مبلغ 104 میلیارد تومان وام توسط 7 بانک عامل در اختیار غیر نیازمندان و گروه‌های بیکار متقاضی برای فعالیت در حوزه کشاورزی قرار می گیرد که سقف آن 15 میلیون تومان و با کارمزد 4 درصد خواهد بود.

ارائه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت اشتغال به ۱۶ هزار مددجو

امیر عذیری معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران گفت: طرح استعدادسنجی تا پایان سال ۹۶ به بیش از ۱۶ هزار مددجوی مستعد اشتغال خدمات آموزشی ارایه می‌شود. طرح استعداد سنجی شغلی از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از وضعیت مددجویان شامل اطلاعات جمع‎آوری شده میدانی، گزارش تحلیلی مددکار خانواده، گزارش تخصصی کارشناسان اشتغال و پیشنهادات در خصوص میزان آموزش‎های مورد نیاز، سنجش، میزان استعداد درونی و توانایی جهت اشتغال انجام می‌شود، شغل‎های پیشنهادی برای مددجویان مستعد اشتغال بر اساس استعداد و آموزش‎های فردی این افراد است.

ایجاد بیش از 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

امیر عذیری معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد استان تهران گفت: بیش از 2 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان واجد شرایط تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال گذشته با اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان ایجاد شد. بازارچه عرضه تولیدات خودکفایی زنان سرپرست خانوار با هدف معرفی و فروش دستاورد‌های تولیدی خانواده‌های تحت حمایت به مدت یک هفته میزبان بازدید کنندگان است.

افزایش بیش از یکصد هزار حامی به جمع حامیان کمیته امداد

علی محمد ذوالفقاری معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حدود یکصد و 19 هزار حامی در سال 95 به جمع حامیان کمیته امداد در کشور افزوده شده است. همزمان با ماه مبارک رمضان سفره های اطعام نیکوکاران با پخش غذای گرم و پرداخت کمک های نقدی برپا شده و بسته‌های غذایی متناسب با نیاز ماهانه نیازمندان توزیع می‌شود.

افزایش 5 برابری مستمری نیازمندان تا پایان دولت/ ثبت نام 200 هزار نفر در طرح کارورزی

علی ربیعی وزیر رفاه اعلام کرد حداقل پرداختی به مددجویان در قالب مستمری تا 5 برابر افزایش می‌یابد بنابراین سیاست‌های حمایتی مقطعی نیست بلکه دائمی خواهد بود. شناسایی افراد نیازمند آغاز شده و به صورت پایلوت ادامه می‌یابد، چرا که سیاست‌های حمایتی مقطعی نیست بلکه جزو سیاست‌های دائمی در این دولت است.

بهره مندی ۲ هزار خانواده زندانی از خدمات حمایتی کمیته امداد

علی کریمی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت:کمک‌های کمیته امداد به خانواده‌های نیازمند زندانیان در قالب مستمری و کمک‌های حمایتی انجام شده است.

وی افزود: زندانی شدن سرپرست خانواده زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی فراوان برای اعضای خانواده زندانیان را فراهم می کند از این رو خانواده‌های نیازمند که سرپرست آن‌ها به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد در زندان هستند تا زمانی که شرایط بازگشت فرد زندانی به خانواده فراهم شود تحت حمایت‌های این نهاد باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: با حضور گروه جهادی الکفیل خدمات پزشکی (دندان پزشکی و چشم پزشکی) به ۲ هزار مددجوی زنجانی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله صالحی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جریان حضور گروه جهادی الکفیل در زنجان با بیان اینکه از صبح امروز حدود ۱۰۰ دستیار و ۱۰۰ دندان پزشک در ورزشگان کارگران مستقر شده و در حال ارائه خدمات هستند، اظهار کرد: البته طی روزهای آتی تعداد پزشکان بیشتر هم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از امروز صبح ۴۰ یونیت دندانپزشکی در ورزشگاه تجهیز شده و به ۱۹۰ نفر در نوبت صبح خدمات دندانپزشکی ارائه شد، افزود: همچنین در بحث چشم پزشکی نیز به ۶۰ نفر خدمات در حوزه بینایی‌سنجی ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از دهک‌های یک تا پنج که از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند این خدمات را دریافت خواهند کرد، گفت: از این تعداد ۷۰ درصد جامعه هدف کمیته امداد و ۳۰ درصد نیز بهزیستی است.

صالحی تصریح کرد: در بحث دندانپزشکی خدمات کشیدن، ترمیم و جراحی‌های اولیه انجام شده و در صورت نیاز به ارائه خدمات تخصصی مددجویان به مراکز درمانی علوم پزشکی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر کار گروه جهادی مربوط به خدمات چشم پزشکی است، گفت: در بحث خدمات چشم پزشکی نیز ۱۰۰۰ فریم عینک تهیه شده که به مراجعین ارائه شود.

کد خبر 749859

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • روایت معلم نیکوکار بیرجندی که ۱۱ فرزند معنوی دارد
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه