Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-05@21:56:44 GMT

آمریکا، ۱۰ فرد ایرانی را تحریم کرد

تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۶۵۸۲

این تحریم ها به بهانه آن چه که از آن به عنوان انجام اقدامات مخرب در فضای مجازی و حملات سایبری یاد می شود، اعمال شده است.

به گزارش مهر، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ فرد ایرانی و یک شرکت مستقر در ایران را به لیست تحریم ها اضافه کرده است.

این تحریم ها به بهانه آن چه که از آن به عنوان انجام اقدامات مخرب در فضای مجازی و حملات سایبری یاد می شود، اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعا شده است که این افراد قصد خرابکاری در معاملات تجاری آمریکا را داشته اند.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای این ۱۰ فرد و شرکت را به سرقت مالکیت فکری و اطلاعات از صدها دانشگاه آمریکایی متهم کرده است.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است


به گزارش صدای ایران از انتخاب،آسوشیتدپرس در گزارشی تفصیلی به بررسی تأثیر تحریم‌های اقتصادی بر فعالیت‌های قالی‌بافان سنتی در ایران پرداخته است که با چالش‌های زیادی مواجه هستند.

به نوشته این خبرگزاری، بازار تاریخی کاشان در مرکز ایران، با فرش‌های ابریشمی نفیس خود در جهان شناخته می‌شود، اما به دنبال فروپاشی توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی با قدرت‌های جهانی، و افزایش تنش‌های گسترده با غرب، بافندگان این قالی‌ها برای فروش محصولات خود دچار مشکل هستند.

بر اساس آمار گمرک دولتی ایران، صادرات فرش این کشور که دو دهه قبل بیش از دو میلیارد دلار بود، در سال گذشته خورشیدی به کمتر از ۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

این خبرگزاری نوشت: با توجه به شرایط ایران، گردشگران خارجی کمتری به این کشور سفر می‌کنند، و از طرفی، به دلیل مشکلات انجام معاملات بین‌المللی، فرش‌های ایرانی به فروش نمی‌رسند.

به گفته علی فائز، صاحب یک مغازه فرش‌فروشی در بازار کاشان، آمریکایی‌ها از بهترین مشتریان فرش ایرانی بودند که اشتیاق فراوانی برای خرید این کالای لوکس داشتند، و در گذشته فرش‌های زیادی می‌خریدند.

صنعت قالی بافی کاشان در فهرست «میراث فرهنگی ناملموس جهانی» یونسکو به ثبت رسیده است.

بسیاری از بافندگان فرش‌های ایرانی، زن هستند و مهارت‌های لازم برای آفرینش این محصول سنتی نسل به نسل منتقل می‌شود. بافت یک فرش نفیس فرآیندی پیچیده دارد و ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

این خبرگزاری در بخشی از گزارش خود نوشت: گردشگران غربی و خارجی برای دهه‌ها بهترین مشتریان فرش‌های ایرانی بودند و در سفر خود به این کشور فرش‌های نفیس را به‌عنوان یادگاری یا سوغاتی می‌خریدند.

در بیش از چهار دهه گذشته، واردات فرش ایران به آمریکا چند بار توسط دولت‌های مختلف ایالات متحده ممنوع و آزاد شده است. پس از فروپاشی برجام، ورود فرش‌های ایرانی به ایالات متحده بار دیگر قدغن شد.

ممنوعیت واردات فرش ایران به آمریکا، از بهترین بازار‌های جهانی این کالای لوکس، ضربه سنگینی برای قالی‌بافان ایرانی محسوب می‌شود.

به گفته عبدالله بهرامی، رئیس سندیکای ملی تولیدکنندگان فرش دستباف، ارزش صادرات سالانه فرش ایران به آمریکا پیش از تحریم حدود ۸۰ میلیون دلار بود.

کاهش مسافرت گردشگران آمریکایی و اروپایی به کاشان یکی از دلایل دیگر وضعیت بد اقتصادی قالی‌بافان است. با توجه به شرایط کنونی در ایران و منطقه، تقریبا ورود این گردشگران به کاشان که بهترین مشتریان فرش ایرانی هستند، تا حد زیادی متوقف شده است.

دیگر خبرها

  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد