Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه گاردین روز جمعه در گزارشی با اشاره به بالا گرفتن احتمال خروج آمریکا از برجام عنوان کرد که اتحادیه اروپا درباره راهکارهای احتمالی ازجمله تخصیص خطوط اعتباری اضطراری به شرکت‌های اروپایی که در ایران فعالیت دارند برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش صدای ایران، گاردین در گزارش خود آورده است: خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران سبب خواهد شد تا شرکت‌های چندملیتی اروپایی که با ایران کار می‌کنند به لحاظ مالی آسیب ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا قرار است 12 ماه می پیش رو درباره تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری کند؛ مخالفت این کشور با تمدید تعلیق تحریم‌ها می‌تواند منجر به بروز اختلاف میان آمریکا و اروپا شود.
این روزنامه انگلیسی افزود: وزیران امورخارجه کشورهای اروپایی این هفته درباره سازوکارهای احتمالی خروج آمریکا از برجام ضمن تلاش برای متقاعد کردن کاخ سفید به حفظ این توافق رایزنی کردند.
گاردین ادامه داد: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته اعلام کرد که اتحادیه اروپا خود را آماده می‌کند تا از منافعش در برابر تصمیم‌هایی که در دیگر نقاط گرفته می‌شود حفاظت کند. وزیر امور خارجه انگلیس نیز چهارشنبه گذشته به نمایندگان مجلس این کشور گفت که اتحادیه اروپا ممکن است برجام را در صورت خروج ترامپ از آن زنده نگه دارد. وی بااین‌حال یادآور شد که در چنین حالتی برجام از ارزش کمتری برخوردار است و کار دشوار خواهد شد
این روزنامه انگلیسی افزود: سایمون گس مدیر پیشین بخش سیاسی وزارت امورخارجه انگلیس نیز از پایبندی طرف اروپایی به برجام حمایت کرده است. او در مقاله‌ای که چندی پیش منتشر کرده گفته است که اتحادیه اروپا بایستی پاسخ محکمی را در برابر اعمال تحریم علیه شرکت‌های اروپایی که با حسن نیت در چارچوب برجام فعالیت داشته نشان دهند و این آمادگی را داشته باشد تا با تخصیص خطوط اعتباری غیر دلاری برای حفظ برجام اقدام کند.
گاردین در ادامه عنوان کرد که راهکارهای دیگر همچون اعطای مصونیت به شرکت‌های اروپایی که با ایران فعالیت می‌کنند، «غیرعملی و دشوار است.»
این روزنامه انگلیسی افزود: پاتریک پویان مدیرعامل توتال نیز هفته گذشته اعلام کرد که اگر آمریکا دوباره تحریم‌هایش را علیه ایران وضع کند، ادعا خواهد کرد که قرارداد توسعه پارس جنوبی که سال گذشته با ایران به امضاء رسید پیش از تغییر سیاست آمریکا علیه ایران بوده است. 
گاردین نوشت: در حال حاضر اتحادیه اروپا، انگلیس، آلمان و فرانسه به‌شدت تلاش می‌کنند تا واشنگتن را قانع کنند به‌جای خروج از برجام راهکارهای دیگری را در جهت اعمال تدابیر سختگیرانه علیه ایران بررسی کند. برخی مقامات انگلیسی می‌گویند که در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی که هفته پیش به لندن سفرکرده بود توانسته‌اند او را متقاعد کنند که امنیت منطقه با حفظ برجام بهتر تأمین می‌شود. بااین‌حال برکناری رکس تیلرسون از وزارت امورخارجه آمریکا و پیشنهاد مایک پمپئو برای این سمت سبب شده تا نگاه تهران در جهت احتمال خروج آمریکا از برجام تقویت شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...