Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@12:42:03 GMT

گرسنگی بکشید تا دردهای مزمن سرکوب شوند

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۷۴۰۱

پژوهش جدید دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که می‌توان دردهای مزمن را با احساس گرسنگی سرکوب کرد.

این تغییر تکاملی منحصربه‌فرد که با تعداد بسیار کمی از سلول‌های مغزی کنترل می‌شود، توانست اهداف جدیدی را برای درمان درد به پژوهشگران ارائه دهد. تمرکز این پژوهش روی بررسی روش‌های عصبی درک گرسنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«امبر الهادف» (Amber Alhadeff)، پژوهشگر فوق‌دکترایی که این تحقیق را انجام داده است، می‌گوید: «ما انتظار نداشتیم که گرسنگی به‌طور خاص، احساس درد را تحت تأثیر قرار دهد؛ اما هنگامی‌که این رفتارها را مشاهده کردیم، به آن پی بردیم.»

پژوهشگران در تحقیقات اولیه، تفاوت‌های رفتاری موش‌ها را هنگامی‌که در معرض درد حاد یا درد التهابی طولانی‌مدت قرار داشتند و پس از ۲۴ ساعت محرومیت غذایی، موردبررسی قرار دادند. با این‌که اثر گرسنگی، تأثیر شدیدی بر احساس درد مزمن حیوانات نداشت، کاهش قابل‌توجهی در پاسخ به درد التهابی مشاهده شد.

در این بررسی، واکنش اولیه به درد کاملا بی‌نقص بود، اما درد التهابی به‌شدت سرکوب شد. نهایتا در این پژوهش مشخص شد که مولکول خاصی موسوم به «نوروپپتیدYهیپوتالاموس» (NPY) که یک انتقال‌دهنده عصبی است، می‌تواند احساس درد التهابی را متعادل کند. با توقف این مولکول، گرسنگی از بین می‌رود و احساس درد افزایش می‌یابد.

اگر این مدار عصبی در انسان محقق و مؤثر واقع شود، روش نوینی برای کنار آمدن با درد التهابی مزمن خواهد بود.

الهادف می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم درد را به‌طور کامل خاموش کنیم. اگرچه دلایل زیادی برای درد وجود دارد، اما اگر بتوانیم درد التهابی را هدف قرار دهیم، نتیجه‌ای عالی خواهیم گرفت.

این پژوهش در مجله «journal Cell» به چاپ رسیده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا با مجوز دادن به پلیس این کشور برای برخورد و سرکوب خشونت‌آمیز با مطالبات دانشجویی به ویژه در محیط دانشگاه تعهدات حقوق بشری خود را نادیده گرفته است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077187 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • تصاویری جدید از سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • سرکوب خشن تجمع همبستگی با غزه در دانشگاه ویرجینیای آمریکا+ فیلم
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه + فیلم
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار