Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قرار گرفتن در نزدیکی دریا و موقعیت جغرافیایی خاص سبب شده تا مازندران شاهد آب و هوای شرجی و معتدل باشد و این آب و هوا ییلاق ها، مراتع، جنگل و دیدنی های بسیاری را به این دیار بخشیده است. جاذبه های گردشگری مازندران پایان ندارند ولی در یک نگاه کلی مجموعه ای از این جاذبه ها را برای شما گردآوری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمک ‌آبرود

نمک ‌آبرود شهرکی گردشگری و ویلایی است که دارای خط تله ‌کابین است و امکانات مناسب و خوبی از جمله رستوران، سرویس بهداشتی، پارکینگ، مرکز خرید و ... را در اختیار شما قرار می دهد. تله کابین نمک ‌آبرود همه روزه از ساعت 08:00 تا 19:00 کار می کند و نفری 25000 تومان است. این تله ‌کابین در مدت ۱۲ دقیقه گردشگران را از نواحی جلگه‌ای به ارتفاع ۹۷۰ متری قله کوهستان مدوبن و قله دیوحمام منتقل می‌کند. تفریحات دیگری مثل سورتمه، زيپ لاين که قرار است نوروز 97 افتتاح شود، پینت بال، پیست موتور چهارچرخ ، پیست دوچرخه سواری، پیست کارتینگ، شهربازی، سینماهای چند بعدی، باشگاه تیراندازی، نمایشگاه حیوانات تاکسیدرمی، مجموعه پروازی و مجموعه تفریحی آکوالیون نیز در این دهکده توریستی قرار دارد. توجه داشته باشید هزینه ورودی 10000 تومان به ازای هر ماشین است و روز سیزدهم فروردین ماه تعطیل می باشد.

جواهرده

جواهرده در رامسر قرار دارد و برای رسیدن به آنجا باید از بازار، سه راهی فلسطین را به سمت جنوب رامسر رفته و به حرکت ادامه دهیدتا به روستای جواهرده برسید. این منطقه از سه جهت در محاصره کوه قرار داردو نیمی از سال پوشیده از برف است. علاوه بر زیبایی های دلفریب و آب و هوایی خنک و دلپذیر این منطقه، مسیر رسیدن به روستای جواهرده به دلیل وجود جاذبه های مختلفی مانند آبشار، دریاچه قو و ... خود جاذبه ای تماشایی و دیدنی‌ست. هزینه ورودی در ایام اوج سفر به ازای هر ماشین 5000 تومان است .

چشمه باداب سورت

روستای سورت، حد فاصل روستاهای اروست و مال خاست واقع در استان مازندران است. این چشمه پلکانی کم‌نظیر در جهان به عنوان دومین میراث طبیعی ایران ثبت شده است. این باداب شامل چندین چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است. اطراف چشمه نیز پوشیده از درختچه‌های زرشک وحشی و ارتفاعات بالاتر پوشیده از جنگل‌های سوزنی برگ است. پاموک‌کاله در ترکیه، بایشوایتای در چین، مطقه سنگ زرد در آمریکا و باگنی سان فلیپو در ایتالیا مکان‌های مشابه باداب سورت در جهان هستند.

عباس آباد

مجموعه باغ‌های عباس‌آباد در ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر قرار دارد. این مجموعه شامل سد عباس‌آباد، مخزن و دریاچه سد، گل‌باغ، کاخ، حمام، آسیاب آبی و دو برج آجری می‌شود. عمارت داخل این دریاچه در زمان آبگیری با ارتفاعی بالغ بر ۱۸ متر به زیر آب می‌رود و فقط سقف آن همراه با درختچه‌هایی نمایان است.

 

هفت آبشار سوادکوه

در دل جنگل زیبا و دیدنی لفور، علاوه بر جنگل نوردی می توانید از هفت آبشار کوچک و بزرگ دیدن کنید. این آبشارها به هفت آبشار تیرکن هم معروف هستند. با طی کردن 3 کیلومتر به  آبشار اصلی که از همه بزرگ و زیباتر است می رسید که ارتفاعی در حدود ۹ متر دارد. این منطقه فرصت خوبی برای پیک نیک و آب بازی، عکاسی و جنگل نوردی به شما می دهد و  می توانید از آستان مقدس امام زاده علی (علیه السلام) در درازکلا نیز دیدن کنید.

ره آورد و غذاهای محلی

برنج، ماهی، ازگیل، کندس، گل کاسنی، کلوچه، انواع مرکبات، آغوز نون، کماج، نصیری، بهاردونه، پشتِ زیک، پیسّه گِندِه، آب دندان، نان کوهی، عسل کوهی، رشته به رشته، شکر قرمز، شربت بهار نارنج، مربای بهار نارنج، آلبالو، انار، انار جنگلی، بادمجان ترشی، سیر ترشی، هفت بیجار، ترشی یارمسی و مربای پرتقال از سوغاتی های خوشمزه خطه مازندران هستند.
 صنایع چوبی، حصیر، گلیم، جاجیم، جوراب بافی، موج بافی، پارچه (چوغا، باشلق، وازشمد)، نمد و سفال نیز از صنایع دستی مازندران به شمار می روند.

همچنین مرغ و اردک و ماهی شکم پر و آش ترش و آش ماست از غذاهای محلی استان مازندران هستند.

پیشنهاد

 آبشار یخی، کاخ صفی آباد،  برج لاجیم، دشت لار و دریاچه زیبای آن، دریاچه خضر نبی، آبشار شاهاندشت، خانه نیما یوشیج،  تالاب گز، روستای کندلوس، پارک جنگلی سی‌سنگان، دریاچه کوهستانی ولشت، ییلاق یا دره سه هزار، کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر، دریاچه فراخین، جنگل راش سوادکوه، جنگل الیمستان، دریاچه ممرز نوشهر، دریاچه چورت ساری و پل ورسک تنها نمونه هایی از هزازان جاذبه دیدنی خطه مازندران است.

دانلود مسیرهای عمومی گردشگری استان مازندران

در این فایل که به صورت pdf ارائه شده است شناسه مسیرهای عمومی گردشگری استان معرفی شده اند و با کلیک بر روی   شناسه مسیرهای مازندران می توانید آن را دانلود کنید.   انتهای پیام/ نوروز در مازندران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۷۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مرتضی احمدی نجات مسئول روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گفت: گردشگران و علاقه‌مندان به بازدید از بنا‌ها و جاذبه تاریخی می‌توانند از روز یکشنبه 16 اردیبهشت از بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان بازدید کنند.


مجموعه جهانی باغ تاریخی فین، محوطه باستانی سیلک، خانه‌های تاریخی بروجردی، طباطبایی و عباسیان، حمام سلطان امیراحمد از جمله بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان کاشان هستند

دیگر خبرها

  • گره اندر گره
  • دریاچه «کیو» خرم‌آباد در یک روز بارانی
  • (عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟
  • جاذبه های دیدنی نیاسر کاشان، کهن باغشهر ایران
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • پسرفت دریای خزر مشکل بنادر مازندران