Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@15:14:34 GMT

تلاوت سوره عنکبوت با صوت «عبدالباسط محمد عبدالصمد»

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۷۸۴۲

تلاوت سوره عنکبوت با صوت «عبدالباسط محمد عبدالصمد»

بهار، آینه‌دار خداوند بر روی زمین، پیام‌آور رویش و رحمت خداوند است. در بهار، نسیم از خواب برمی‌خیزد و درختان تولدی دوباره می‌یابند. ابرهای باران‌زا، ردای سبز بر زمین می‌پوشانند و طراوت به طبیعت بازمی‌گردد و چه بهتر که با شنیدن صوت دلنشین قرآن، این طراوت بهاری را به دل و جان خود نیز منتقل کنیم.
خبرگزاری ایکنا؛ به مناسبت ایام نوروز تلاوت آیاتی از سوره مبارکه عنکبوت با صوت عبدالباسط محمد عبدالصمد، قاری شهیر جهان اسلام را که شامل آیاتی با مضمون بهار و سرسبزی است، ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تلاوت در دهه 50 میلادی در رایو مصر اجرا شده است و عبدالباسط آیات 46 تا 69 سوره مبارکه عنکبوت را تلاوت می‌کند.

دانلود

آیه‌ ۶۳ سوره مبارکه عنکبوت از دگرگون شدن زمین پس از مرگش گفته شده است
وَلَئِنْ سَأَلْتَهُمْ مَنْ نَزَّلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ مِنْ بَعْدِ مَوْتِهَا لَيَقُولُنَّ اللَّهُ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ ﴿۶۳﴾
و اگر از آنان بپرسى چه كسى از آسمان آبى فرو فرستاده و زمين را پس از مرگش به وسيله آن زنده گردانيده است‏ حتما خواهند گفت الله بگو ستايش از آن خداست با اين همه بيشترشان نمى‌‏انديشند (۶۳)

دانلود


انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟

ایتنا - آژانس فضایی اروپا عکسی را منتشر کرد که توسط فضاپیمای مارس اکسپرس گرفته شده و نشان می‌دهد آثار واضحی از پدیده «عنکبوت» در سراسر منطقه قطبی جنوبی مریخ پخش شده است.
حقیقت این است که آن‌ها چیزی نیستند که در تصویر دیده می‌شوند، بلکه این طیف‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که نور خورشید بهاری بر روی لایه‌های دی‌اکسیدکربن رسوب‌شده در ماه‌های تاریک زمستانی می‌افتد.

آژانس فضایی اروپا در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد: نور خورشید باعث می‌شود یخ دی‌اکسیدکربن در پایین لایه به گاز تبدیل شود، که شکل فواره‌های بلند، قبل از اینکه دوباره بیفتد و روی پشت‌بام بنشیند، انباشته شده و به یخ بالایی نفوذ می‌کند.

این باعث ایجاد لکه‌های تاریک با عرض ۴۵ متر تا ۱ کیلومتر می‌شود. همین فرآیند الگوهای متمایز «عنکبوت شکل» را ایجاد می‌کند که در زیر یخ حک شده‌اند.

 
نقاط تاریکی را می‌توان در حومه بخشی از مریخ به نام شهر اینکاها مشاهده کرد. دلیل این نام این است که «شبکه خطی و تقریباً هندسی تپه‌ها» یادآور خرابه‌های اینکاها است.

شهر اینکاها که رسما با نام Angustus Labyrinthus شناخته می‌شود، در سال ۱۹۷۲ میلادی توسط کاوشگر مارینر ۹ ناسا کشف شد.

آژانس می‌گوید: «ما هنوز مطمئن نیستیم که شهر اینکاها دقیقاً چگونه شکل گرفته است. تپه‌های ماسه‌ای ممکن است در طول زمان به سنگ تبدیل شوند. شاید مواد از میان ورقه‌های شکسته سنگ مریخ نفوذ کرده باشند و یا تپه‌ها ممکن است ساختارهای دندانه‌دار مرتبط با یخچال‌های طبیعی باشند.

دیگر خبرها

  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید! + عکس
  • آیا عنکبوت‌های غول‌پیکر در مریخ وجود دارند؟
  • (ویدئو) ۸گل تماشایی دیدار پرسپولیس و آلومنیوم اراک
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد