Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس- گروه رادیو تلویزیون: شاید در این سال‌ها سریال‌هایی که در آن زنان حرف اول را می‌زدند کم نبودند، اما هیچ وقت قصه‌ای را ندیدیم که زنان را در کسوت مدیریت نشان دهد. مازیار میری برای سومین سریالش روی سوژه‌ای دست گذاشته که مبتلا به جامعه کنونی است . «هیات مدیره» که در ابتدا قرار نبود در نوروز پخش شود قصه مدیران ساختمانی را به تصویر می‌کشد که شاید در وهله اول قصه تکراری به نظر بیاید و خاطره زیر آسمان شهر و تعدادی از سریال‌های آپارتمانی را در ذهن مخاطب تداعی کند اما در جزئیات سوژه جدیدی را با محوریت خانم‌ها نشان می‌‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال در ایام نوروز هر شب ساعت 23 از شبکه 5 سیما پخش می‌شود. 

 

** ساختمانی تازه تاسیس/ آپارتمانی که شخصیت اصلی است

ساختمانی 13 طبقه حوالی منطقه 22 تهران و دریاچه خلیج فارس لوکیشن اصلی این گروه است که بعد از پایان ساخت و ساز،‌ اولین گروهی که پا به اینجا گذاشتند گروه هیات مدیره بودند که در میان گرد و غبار جامانده از ساخت و ساز این سریال را کلید زدند. شاید بتوان گفت شخصیت اصلی هیات مدیره این آپارتمان است چرا که تمامی اتفاقات روی محور 8 واحد از این ساختمان می‌گذرد. درست است که مجید و میترا به عنوان شخصیت اصلی این سریال انتخاب شدند، اما آنچه در این قصه محوریت دارد خانه‌ای است که نه در شمال شهر تهران قرار دارد و نه در جنوب شهر تهران.

** خانه ویرانه‌ای که آباد می‌شود

مجید و میترا بعد از 5 سال زندگی مشترک از دست همسایه‌های خانه قبلی‌شان فرار کرده و در حالیکه دنبال خانه ویلایی هستند که بتوانند آرامش از دست رفته‌شان را برگردانند، سرشان کلاه گذاشته شده و در این ساختمان گرفتار می‌شوند. آنها در بدو ورود با ویرانه‌ای روبرو می‌شوند که به دلیل عدم مدیریت به اینجا رسیده و همه مدیران به اتهام دزدی هیات مدیره را ترک کردند و ساختمان هیچ مدیری ندارد. مجید و میترا در ابتدا از موقعیت موجود ناراضی هستند و حسرت می‌خورند که چرا موقعیت قبلی را رها کرده‌اند، اما در ادامه مجید طی اقدامی به همراه همسرش به ناچار این خانه ویرانه را با کمک اهالی ساختمان آباد کند.

 

** استفاده از آسانسور حمل بار برای تردد!

حوالی دریاچه خلیج فارس در یکی از فرعی‌هایی که اصلا فکرش را هم نمی‌کنید که ممکن است در اینجا فردی زندگی کند، ساختمانی سیزده طبقه قرار دارد. در بین گرد و غباری که ناشی از روزهای پایانی ساخت این ساختمان است، به لابی این مجتمع مسکونی نزدیک می‌شوید. دو آسانسور که یکی برای حمل بار و دیگری برای تردد خانوارها است در اینجا دیده می‌شود. به ناچار و به دلیل ترافیک آسانسور مخصوص به همسایه‌ها، باید از آسانسور حمل بار برای رفتن به طبقه 13 این ساختمان استفاده کرد. 

** مجید و میترا در خانه خودشان بازی دارند

هر طبقه چندین واحد دارد و واحد سمت راست مخصوص تردد عوامل و شامل اتاق گریم و لباس است و واحد سمت چپ واحدی است که مجید و میترا در آن زندگی می‌کنند. یک راه پله و دو آسانسور این دو واحد را با فاصله زیادی از یکدیگر جدا می‌کند. امروز مجید و میترا در یکی از این واحدها حضور دارند و قرار است تا بعد از ظهر فقط سکانس‌های این دو مقابل دوربین رود و از ظهر به بعد چند بازیگر دیگر که عضو این هیات مدیره هستند مقابل دوربین میری قرار می‌گیرند.

 

** سکانسی در آشپزخانه

حدیث میرامینی باید به آشپزخانه برود و در آنجا منتظر بماند تا احسان کرمی که در اینجا همسر او است، با یک قابلمه آش به داخل بیاید و قابلمه را به میترا بدهد. این سکانس چند بار تکرار می‌شود تا کارگردان آن را تائید کند. 

** آشپزخانه با تلفیق رنگی صورتی و سبز

از آنجایی که این خانه نوساز است فقط در چند بخش از سالن و اتاق‌ها دکورسازی شده است. آشپزخانه‌ای با تلفیق رنگی صورتی و سبز و با لوستری نارنجی فضایی است که در این سکانس بیشتر دیده می‌شود. دو صندلی‌ سفید رنگ پشت کانتر این آشپزخانه قرار دارد. کمی اینطرف‌تر یک دست مبلمان کرم رنگ چیده شده که در کنار آن شومینه و تابلوی نقاشی شده روی دیوار بالایی آن نصب است. 

 

** معرفی شخصیت‌های «هیات مدیره»

این سریال نوروزی دو شخصیت اصلی دارد، مجید و میترا که نقش هر کدام را احسان کرمی و حدیث میرامینی بازی می‌کنند. علاوه بر اینها الیکا عبدالرزاقی در نقش خانم بیگی،احسان کرمی در نقش مجید،‌ حدیث میرامینی در نقش میترا، الیکا عبدالرزاقی خانم بیگی،‌امیر دلاوری سالار بنگاه دار محله، ثریا قاسمی خانم بهمنی،‌داوود نژاد مریم،‌لیلی رشیدی  سوگل،‌ کمند امیرسلیمانی خانم کریمی، مریم امیر جلالی نصرت خانم، رحیم نوروزی پسر خانم بهمنی، رابعه مدنی مادر سالار،‌فریده سپاه منصور مادر مجید، مسعود کرامتی آقای جمشیدی، سیاوش طهمورث شوهر نصرت خانم. 

**عروسک محبوب مجموعه کلاه‌قرمزی در «هیات مدیره» خواننده شد

احسان کرمی که پیش‌تر مجری تلویزیون بود و بعد از آن در تئاتر و صداپیشگی نقش پررنگی داشت این روزها بعد از حضور در سریال عالیجناب که در شبکه نمایش خانگی پخش شد، اولین سریال تلویزیونی خود را با هیات مدیره تجربه می‌کند. نوروز دو سال پیاپی کرمی با صداپیشگی شخصیت «عزیزم ببخشید» در مجموعه کلاه‌قرمزی در باکس مناسبتی تلویزیون حضور داشت و این بار تجربه حضور در باکس نوروزی را با هیات مدیره تجربه می‌کند و همچنین تیتراژ این سریال را می‌خواند. 

 

** شخصیت‌هایی که همه برگرفته از اجتماع هستند

وقتی نام «هیات‌ مدیره» شنیده می‌شود شاید خیلی‌ها یاد انجام کارهای اداری بیفتند، اما در این سریال کار اداری سوژه اصلی نیست و آنچه محوریت دارد هیات مدیره‌ای است که برای انجام کارهای مربوط به امور ساختمانی تشکیل شده است تا نظم را دوباره به این ساختمان برگرداند. هر کدام از شخصیت‌های داستان قصه مربوط به خود را دارند و هر کدام از شما می‌توانید خود و خانواده‌تان را شبیه به یکی از این آدم‌ها ببینید. از طرفی قصه‌های این سریال طوری نگاشته شده‌اند که مخاطبی که از شهر یا کشوری دیگر مشغول تماشای آن است، وقتی این سریال را می‌بیند حس غریبگی نمی‌کند و منحصرا قصه به تهران و ساکنین آن ارتباطی ندارد. 

** خانم‌ها حرف اول را می‌زنند

در این سال‌ها در کنار اغلب سریال‌هایی که کاراکترهای اصلی‌اش را مردها عهده‌دار بودند کم نبودند تعداد سریال‌هایی که زنان نقش پررنگی در آن داشتند. در هیات مدیره طی اقدام جالبی که علی خودسیانی (نویسنده) انجام داده تمامی اعضای هیات مدیره را خانم‌های ساختمان تشکیل می‌دهند و تنها مرد عضو «هیات مدیره» فرید سجادی حسینی است.

 

** سریالی با رگه‌های طنز

همانطور که مردم کشور ما برای قابل تحمل‌تر شدن اتفاق‌های پیرامون نظیر سوختن کشتی سانچی،‌ سقوط هواپیما و ... با درست کردن شوخی‌هایی سعی در قابل تحمل‌تر کردن این اتفاق‌ها دارند، این سریال هم از روحیه ایرانی فاصله نگرفته و در بدترین شرایط هم رگه‌های طنزی را چاشنی خود کرده تا مشکلات قابل تحمل‌تر شود. این سریال طنز موقعیت است و قصد به تصویر کشیدن اثری شیرین و دراماتیک را توامان دارد و مخاطب را به قهقهه نمی‌اندازد. اما مخاطبی که دوست دارد از تماشای این سریال عایدی داشته باشد و در تجربه برخی شخصیت‌ها سهیم باشد. 

** قصه‌های این هیات مدیره ادامه‌دار می‌شود

بنا به روالی که مدتی است در تلویزیون دنبال می‌شود هیات مدیره هم قرار است بعد از تعطیلات نوروز در دو فاز و صد قسمت ادامه پیدا کند که پخش نیمی از آن تا قبل از ماه مبارک رمضان از شبکه 5 سیما پخش می‌شود.

 

** آپارتمان همان شخصیت اصلی است

آپارتمانی واقع در منطقه 22 تهران شخصیت اصلی هیات مدیره را ایفا می‌کند چرا که تمامی اتفاقات روی محور این آپارتمان 13 طبقه  و 8 واحدی می‌گذرد. خانه‌ای که نه در شمال شهر تهران قرار دارد و نه در جنوب شهر تهران، این بار سوژه سریال نوروزی شبکه 5 است. 

** سریالی بدون تکه کلام‌های مرسوم

اغلب سریال‌هایی که برای مناسبتی خاص ساخته می‌شوند از فرمول نانوشته‌ای پیروی می‌کنند و در آنها تکه کلام حرف اول را می‌زند، اما در هیات مدیره هیچ تکه کلامی دیده نمی‌شود چرا که تکه کلام کار را به طنزهای آیتمی تبدیل می‌کند.

 

** تنوع شخصیتی در سریال مازیار میری

آدم‌های این قصه شاید هر کدام نمونه‌ آماری از افرادی که در یک جامعه زندگی می‌کنند باشند طوری که هر مخاطب بتواند خودش را در رفتارهای هر یک از این شخصیت‌ها ببیند و این تنوع شخصیتی به وضوح در آخرین ساخته مازیار میری دیده می‌شود.

** بازیگرانی با لهجه‌های متفاوت

از پانزده بازیگری که در این سریال در نقش‌های اصلی بازی می‌کنند نیمی از آنها لهجه دارند تا نشان دهد که این سریال و شخصیت‌هایش متعلق به کل مردم ایران هستند و منحصرا به تهران اشاره نشود. فرید سجادی حسینی در این سریال لهجه جنوبی دارد و مسعود کرامتی با لهجه اراکی صحبت می‌کند.

 

به گزارش فارس، «هیات مدیره» در ایام نوروز هر شب ساعت 23 روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود و بازپخش آن نیز در ساعات ١١ و ١٧ روز بعد خواهد بود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بحث‌برانگیز درباره حضور «معین» در ایران

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

ادعای بحث‌برانگیز درباره حضور «معین» در ایران

پایتخت «گَز» ایران کجاست؟


فرش‌های گرد مناسب برای دکوراسیون خانه شما


۱۰ ترفند طلایی برای پخت قورمه سبزی


استایل و ظاهر متفاوت صبا راد پای سفره هفت سین حاشیه‌ساز شد


عکس عجیب واردات گوسفند از استرالیا در فرودگاه مهرآباد!


۷ پند بزرگ کوروش را برای سال نو به خاطر بسپار
تبدیل دیوارنگاره میدان ولیعصر به کیک تولد!


پسر ۱۵ ساله، جان ۱۰۰ نفر را در مسکو نجات داد


خاتمی و بشار اسد در پایتخت مسیحیت


پیدا شدن این پرنده بسیار نادر خبرساز شد


پربازدیدترین مکان‌ در تعطیلات نوروزی اعلام شد


تیپ جدید فرشته حسینی در تعطیلات سال نو


تردد در این دو جاده شمالی ممنوع شد
رضاشاه با خرید این خودرو جنجال بزرگی به پا کرد


حرکت قشنگ مردم شیراز برای مسافران نوروزی


زمان برگزاری اولین آزمون سال ۱۴۰۳ اعلام شد
هشدار درباره رانندگی در معابر خلوت تهران

اکران اعدام جلوی چشم بچه‌های ۷ ساله!

دیگر خبرها

  • کل‌کل کوکاکولاخوری حامد آهنگی با خانم بازیگر
  • 4 عکس جدید از «رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی» سریال پایتخت در دنیای واقعی
  • نگاهی متفاوت به قسمت چهاردهم «گناه فرشته» که بازتاب‌های بسیاری به همراه داشت
  • معنای اسم شخصیت‌های سریال جومونگ به فارسی چیست؟/ عکس
  • «آمرلی» روایت به مثابه منشوری چند وجهی
  • شبکه ۲ ویژه‌برنامه شب‌های قدرش را اعلام کرد
  • ویژه برنامه «کوی محبت» از شبکه ۲
  • اعلام جزییات یک برنامه تلویزیونی ویژه شب‌های قدر
  • ادعای بحث‌برانگیز درباره حضور «معین» در ایران
  • محمد کریمی رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد