Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- مديرکل استاندارد خراسان رضوي گفت: عيارسنجي طلا در توليدات کارگاههاي طلاسازي استان و انطباق آن با شاخص هاي استاندارد در سال 96 نسبت به سال قبل از آن 10 درصد بهبود يافت.

عليرضا جميع، شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پارسال 364 مورد نمونه برداري از کارگاه هاي طلاسازي استان انجام شد که عيار 200 نمونه مطابق استاندارد بود که نشان از بهبود 10 درصدي اين استاندارد نسبت به سال 95دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه استاندارد مورد قبول در يک محصول طلاي 18عيار، 750 از هزار است، گفت: از ميان 166 نمونه غيرمنطبق با استاندارد، 6 واحد صنفي محصولاتي با عيار بحراني و پايين تر از 745 در هزار عرضه مي کردند که به دادگاه معرفي شدند.
جميع ادامه داد: مالکان 140 واحد نيز به دليل عدم انطباق جزيي و دارا بودن عيارهاي 749 و 748 در هزار تذکر گرفته و 20 واحد نيز به دليل توليد مصنوعاتي با عيارهاي 745، 746 و 747 در هزار تعهد کتبي داده و مصنوع طلايشان از بازار جمع آوري شد.
جميع خاطرنشان کرد: 320 کد شناسايي طلاسازي در استان براي واحدهاي سازنده صادر شده است که هم اکنون 140 واحد آن فعال است و از اين تعداد 2 کد براي طلاسازان شهرستان هاي کاشمر و گناباد صادر و بقيه مختص توليد کنندگان مشهدي است.
وي گفت: پارسال هفت کد جديد براي کارگاههاي طلاسازي استان صادر شده است و در سال 97 نيز اين اداره تمرکز خود را بر شناسايي و اعطاي کد به کارگاههاي طلاسازي در شهرستان ها معطوف خواهد کرد.
حدود سه هزار و 400 کارگاه ساخت مصنوعات طلا در کشور وجود دارد که براساس آخرين آمار 140 واحد آن مربوط به استان خراسان رضوي است.
از اواخر سال 1394 تا پايان خرداد ماه 95 يک ميليون و 512 هزار و 796 گرم طلا به ارزش 54 ميليون و 739 هزار و 666 دلار در قالب مصنوعات طلا از استان خراسان رضوي صادر شده است.
کارگاه هاي طلاسازي داراي کد شناسايي مولفه هايي از قبيل نيروي متخصص، تجهيزات ساخت و توزين و ساير مولفه هاي مربوط به راه اندازي يک کارگاه طلاسازي استاندارد را دارا هستند.
کد مذکور شامل شماره کارگاه و حرف انگليسي مخفف نام استان محل توليد است که روي مصنوع طلا حک مي شود.
3221/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

احمد وحیدی در حاشیه سفر یک روزه خود به مشهد گفت: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه انتخابیه سراسر کشور آماده شده است.
وزیر کشور گفت: با برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۴۵ نماینده دیگر به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.

وزیر کشور در سفری یک روزه و با هدف شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده در خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است.

بر اساس اعلام استاندار خراسان رضوی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ۸۹۰ واحد تولیدی راکد در این استان شناسایی شد که در حال حاضر ۳۰۸ واحد تولیدی از این تعداد احیا شده و ۳۵ واحد در شرف احیا هستند.

همچنین افزون بر ۵۰۰ واحد اقتصادی نیز غیر قابل احیا در استان خراسان رضوی اعلام شده اند که باید وضعیت آنان تعیین تکلیف گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد