Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی باید تولیدکنندگان شاخصه‌های لازم را برای تولید کالای خود در نظر بگیرند تا بتوانند در رقابت با کالای خارجی موج بازار را به نفع خود برگردانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال 97 بار دیگر مسئله اقتصادی را سرلوحه برنامه‌های سال 97 قراردادند و این بار حمایت از کالای ایرانی در رأس بیانات ایشان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به تولید ملی بدون توجه به تولیدات داخلی هرگز ممکن و میسر نمی‌شود و در این راه باید به‌شدت از این مقوله حمایت کرد.

کالای ایرانی از دیرباز کیفیت خوبی در میان بازار صادرات داشته است و سنت بازرگانی قدیم همواره بر کیفی بودن کالای ایرانی صحه گذاشته است اما چه چیز رخ‌داده است که امروز کالاهای ایرانی در رقابت با کالای های خارجی قافیه را واگذار نموده‌اند.

اما برای حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی باید تولیدکنندگان شاخصه‌های لازم را برای تولید کالای خود در نظر بگیرند تا بتوانند در رقابت با کالای خارجی موج بازار را به نفع خود برگردانند.

برای جا نماندن از کو رس صادرات کیفیت می‌تواند مهم‌ترین شاخصه هر کالا باشد، اگر کفت کالای ایرانی بتواند با کالاهای خارجی رقابت کند مطمئن بخت و اقبال حداقل در داخل کشور به نفع کالای ایرانی می‌شود.

تبلیغات مهم‌ترین محور صادرات است تا جایی که می‌توان با تبلیغی جذاب و مشتری‌پسند یک کالای بی‌کیفیت را در صف کالای باکیفیت جای داد.

متأسفانه در سال‌های اخیر برای صادرات کالاهای ایرانی از تبلیغات خوبی استفاده‌نشده است و درواقع کالای ایرانی به‌خوبی برای مردم کشور خودمان و کشورهای همسایه شناسانده نشده است.

استفاده از برچسب‌های کشورهای خارجی مانند ترکیه و چین بر روی لباس تولید داخل خود گواه ضعف مفرط در تبلیغات ایرانی برای کالا است.

برای این امر باید کیفیت محصولات را به حدی بالا ببریم که این کیفیت برتر خود تبلیغی مناسب برای کالا باشد و در کنار آن تبلیغات مناسب و البته چشم‌نواز می‌تواند صادرات چند برابری کالاهای ایرانی را در برداشته باشد.

بسته‌بندی مناسب و مشتری‌پسند در چند سال اخیر یکی از ترفندهای مناسب صادرات به شمار می‌رود که محصولات ایرانی فعلاً نتوانسته‌اند برای خود دست‌وپا کنند و اگر تولیدکنندگان همان‌گونه که برای جلب رضایت مشتری تلاش می‌کنند دربسته بندی مناسب محصولات نیز همت کنند مطمئناً کالاهای ایرانی در صف اول صادرات قرار می‌گیرند.

به‌هرحال حال امروز کالای ایرانی مانند پرنده‌ای در قفس است که برای بیرون جستن از قفس یک‌قدم می‌خواهد اما این قدم را نمی‌داند چطور بردارد برای بیرون پریدن این قفس باید دستی به کمک بیاید، پس بیاید برای رهایی کالای ایرانی از حصار تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار

وزیر نیرو با بیان اینکه توسعه صادرات فنی و مهندسی صنعت آب و برق در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: پروژه چند منظوره «اومااویا» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه آبی کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اجرایی شد و اکنون آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر محرابیان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور ایران در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها، اظهار کرد: ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت در اختیار دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی است.

وی ادامه داد: اکنون توان فنی و مهندسی کشورمان در حوزه ابزارهای مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی به ۱۰۰ درصد رسیده است و ایران در بین ۴ کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌های دیپلماسی دولت سیزدهم بازاریابی و زمینه‌سازی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالای ایرانی در بازارهای بین‌المللی است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ارزآوری از این محل صادرات خدمات فنی مهندسی تا ۲ سال آینده به ۵ میلیارد دلار برسد.

محرابیان خاطرنشان کرد: در مسیر توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم، سریلانکا یکی از کشورهای هدف وزارت نیرو محسوب می‌شود و در این زمینه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی و بزرگ‌ترین پروژه آبی این کشور از سوی شرکت‌های ایرانی ساخته و هم اکنون آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اینکه طرح منحصر به فرد و چند منظوره «اومااویا» با تکیه بر توان و دانش مهندسان و متخصصان ایرانی در جنوب شرقی سریلانکا افتتاح می‌شود، گفت: تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک کشور سریلانکا از جمله مزایای این طرح است.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه هزینه اجرای پروژه سد اومااویا ۵۳۰ میلیون دلار بود که به صورت نقدی به مجری ایرانی پرداخت شد، گفت: این طرح از جمله بزرگ‌ترین و فنی‌ترین پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی محسوب می‌شود که صفر تا ۱۰۰ مراحل مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 747395

دیگر خبرها

  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • چه دلایلی ایران رادیاتور را در رادیاتور محبوب کرد؟
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • مشکل اصلی انیمیشن های ایرانی این است که در قصه‌پردازی و روایت ضعیف هستیم
  • رونمایی از بسته حمایت از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان