Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود جدی دستگاه قضا به دستبرد‌هایی که به منابع طبیعی، محیط زیست، کوه، رودخانه و انفال وارد می‌شود خبرداد و گفت: ۳۱۰ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل و دراین رابطه ۴۰۰ متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد کرمی دادستان یاسوج در گفت وگو باخبرنگارگروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به بازگشت ۴۲۱ هکتاری از اراضی ملی و منابع طبیعی به بیت المال از ورود جدی دستگاه قضا به دستبرد‌هایی که به منابع طبیعی، محیط زیست، کوه، رودخانه و انفال وارد می‌شود خبرداد و گفت: ۳۱۰ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل و دراین رابطه ۴۰۰ متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

وی گفت: همه ادارات متولی پای کار هستند و دستور داده ایم که به محض مشاهده تصرفات ابتدایی ورود و به نمایندگی از دادستان برخورد کنند.

این مقام قضایی افزود: ۳۱۰ پرونده در رابطه با تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل شده است که دراین رابطه ۴۰۰ متهم احضار و قرار‌های تامینی متناسب برای آنان صادر شده است.

دادستان یاسوج در ادامه به حوزه تغییر کاربری اراضی زراعی اشاره کرد و گفت: ۷۸ پرونده تشکیل و ۸۰ نفرهم متهم این پرونده‌ها هستند که ۸ هکتار اراضی که تغییر کاربری اراضی داده اند با وضع سابق اعاده شده است.

کرمی به اقدامات دستگاه قضایی در خصوص رفع حریم رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در حریم رودخانه بشار بیش از سه چهارم حریم این رودخانه رفع تصرف شده است و برای سال آینده نیز برنامه‌های خوبی را در دست انجام داریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه منابع طبیعی، حفظ طبیعت و محیط زیست کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: در ایام نوروز با فعال‌تر شدن گشت‌های منابع طبیعی و محیط زیست از تصرف، تخریب حاشیه‌ی رودخانه ها، اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست جلوگیری مي شود.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان به چاه‌های غیرمجاز اشاره کرد و افزود: دردوسال گذشته، ۲۰۰ چاه غیرمجاز در سطح استان شناسایی شده است که تعدادی مسلوب المنفعه شده و تعدادی هم در مرحله رسیدگی است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با پرونده زمین‌های ازگل و کاظم صدیقی گفت: پس از اظهارات حاج آقای صدیقی در خصوص باغ ازگل پرونده قضایی تشکیل شد و افرادی احضار شدند و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تسنیم، وی افزود: استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله از سازمان ثبت و شهرداری انجام شد و اظهارات سردفتری که انتقال زمین در دفتر او صورت گرفت اخذ شده و تحقیقات مقدماتی به عمل آمده ور در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است.

دیگر خبرها

  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • احضار افرادی درباره پرونده باغ ازگل
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)