Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تازه‌ترين بررسي‌ها نشان مي‌دهد آمريکا همچنان بزرگترين صادرکننده سلاح به مناطق مختلف جهان به ويژه خاورميانه و عربستان سعودي به همراه امارات و مصر نيز از مهمترين کشورهاي واردکننده سلاحهاي آمريکايي و اروپايي‌اند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، تازه‌ترين گزارشها نشان مي‌دهد آمريکا همچنان بزرگترين صادرکننده سلاح به مناطق مختلف جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مؤسسه تحقيقاتي صلح بين‌المللي استکهلم» (SIPRI) در تازه‌تارين گزارش خود درخصوص بزرگترين صادرکنندگان و خريداران سلاح در جهان اعلام کرد آمريکا طي 5 سال گذشته 34 درصد فروش سلاح جهان را به خود اختصاص داده که در اين زمينه مقام نخست جهان را دارد. داده‌هاي اين گزارش شامل دوره پنج ساله 2012 تا 2017 است که در مقايسه با دوره 2008 تا 2012، فروش سلاح آمريکا 30 درصد افزايش يافته است.

روسيه نيز به عنوان دومين صادرکننده بزرگ سلاح نزديک به 20 درصد فروش سلاح در سطح جهان را به خود اختصاص داده‌است.
«عود فلورانت» مدير بخش سلاح و هزينه‌هاي نظامي مؤسسه (SIPRI) مي‌گويد بنا به قراردادهايي که در دوران دولت اوباما صورت گرفته، فروش سلاح آمريکا بين سالهاي 2013 به بالاترين ميزان خود از اواخر دهه 90 تاکنون رسيده‌است.

به گفته «فلورانت» سلاحهاي آمريکا به دست‌کم 98 کشور صادر شده‌اند.
سلاحهاي روسيه نيز به 47 کشور جهان صادر شده‌اند با اين تفاورت که فروش سلاح روسيه در پنج سال گذشته 7 درصد کاهش داشته‌است.
کشور فرانسه نيز با 6.7 درصد فروش سلاحهاي جهان در 5 سال گذشته مقام سوم جهان را کسب کرده‌است و پس از آن نيز به ترتيب کشورهاي آلمان، چين، و انگليس قرار دارند.
خبرگزاري «گاردين» گزارشي دراين زمينه منتش کرده و نوشته نيمي از فروش سلاحهاي آمريکا طي پنج سال گذشته به کشورهاي منطقه خاورميانه بوده و عربستان نيز دومين واردکننده بزرگ سلاح طي 5 سلاح گذشته بوده‌‌است.

براساس اين گزارش طي پنج سال گذشته فروش سلاح به منطقه خاورميانه دو برابر شده و کشورهاي عربستان، مصر و امارات مهمترين مشتري کشورهاي فروشنده سلاح بوده‌اند.
گاردين با اشاره به سفر محمد بن سلمان در هفته نخست ماه مارس به لندن مي‌نويسد: انگليس که هم‌اکنون فرش قرمز زير پاي وليعهد عربستان پهن مي‌کند، بيش از نيمي از سلاحهاي خود را به پادشاهي عربستان مي‌‎فروشد که نسبت به گذشته واردات سلاح انگليس به عربستان 225 درصد افزايش يافته‌است.

اين روزنامه انگليسي همچنين فاش مي‌کند که عربستان پس از مداخله نظامي در يمن 78 جنگنده، 72 هلي‌کوپتر جنگي و 328 تانک از انگليس خريداري کرده‌است.
گاردين با بيان اينکه خشونتهاي فراگير در منطقه خاورميانه ونگراني‌هاي حقوق‌بشري موجب بحثهاي سياسي زيادي در اروپا و آمريکاي شمالي در خصوص اعمال محدوديت بر فروش سلاح شده تأکيد مي‌کند: آمريکا و کشورهاي اروپايي همچنان مهمترين منبع تأمين سلاح منطقه خاورميانه هستند و بيش از 98 سلاحهاي آمريکايي و اروپايي را عربستان سعودي خريداري کرده‌‍‌است.

با اين حال «گاردين» اذعان مي‌کند که کشور ايران حتي در بين 40 کشور نخست واردکننده جهان قرار ندارد و تنها يک درصد واردات سلاح به منطقه خاورميانه به کشور ايران اختصاص دارد.
براساس گزارش گاردين، واردات سلاح رژيم صهيونيستي 125 درصد افزايش يافته و کشورهاي آمريکا، آلمان و ايتاليا تأمين‌کننده اصلي سلاح اسرائيل‌اند.
کشور هند که بيشترين سلاح خود را از روسيه وارد مي‌کند، بزرگترين واردکننده سلاح جهان است، و کشورهاي مصر، امارات و چين نيز در ميان پنج کشور نخست واردکننده سلاح قرار دارند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی

سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • علی‌آبادی: از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد