Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:57:13 GMT

شورای حقوق بشر 5 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۸۵۷۶

شورای حقوق بشر 5 قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی تصویب کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه انتقادها و محکوم کردن‌های بین‌المللی رژیم صهیونیستی، شورای حقوق بشر سازمان ملل 5 قطعنامه علیه این رژیم تصویب کرد.

نشست سالیانه شورای حقوق بشر سازمان ملل، در پایان نشست روز جمعه خود، با تصویب  5 قطعنامه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تایمز اسرائیل»، این 5 قطعنامه‌ توسط کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی تحت بند هفتم شورای حقوق بشر به این نهاد حقوق بشری بین‌المللی ارائه شده بود؛ بندی که خواستار ارائه گزارش مداوم درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

طبق این بند، هر زمان شورای حقوق بشر نشستی برگزار کند، باید گزارشی درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری فلسطین قرائت و منتشر شود.

این اقدام در حالی انجام شده که بهمن ماه سال گذشته این شورا گزارشی درباره 206 شرکت مرتبط با شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی منتشر کرد؛ اقدامی که اعتراض شدید واشنگتن و تل‌آویو را موجب شد.

 143 شرکت از این شرکت‌ها در رژیم صهیونیستی یا شهرک‌های غیرقانونی آن و 22 شرکت در آمریکا مستقر هستند. شرکت‌هایی از 19 کشور دیگر هم هستند که سهم آلمان 7 و سهم هلند 5 شرکت اعلام شد(جزئیات بیشتر).

شورای حقوق بشر سازمان ملل در اقدام تازه خود علاوه بر انتقاد شدید از مواضع رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، حمایت خود را از تشکیل کشور مستقل فلسطینی اعلام کرد.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین کنعانی تصریح کرد نهادهای آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهادهای ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشورها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار نمایند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899054

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد