Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:01:33 GMT

سرزمین عجایب هفتگانه در اشکورات گیلان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۸۷۰۳

سرزمین عجایب هفتگانه در اشکورات گیلان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ اگر شهر کلاچای را پشت سر بگذارید و به قصد دیدن اشکورات سرزمین کهن و تاریخی عبور کنید در مسیر به این سرزمین کهن و تاریخی از مسیر جنگل‌های بکر و دست نخورده‌ای خواهید گذشت که چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌سازد.

اشکورات سرزمین عجایب از سلسله کوه‌های البرز

علی وارسته سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر گفت: اشکورات در امتداد سلسله کوه‌های البرز قرار دارد و از جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رودسر آغاز و تا جنوبی‌ترین نقطه شهرستان رامسر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این منطقه از جنوب به قزوین، از مغرب به املش و رودبار الموت، از مشرق به بخش کوهستانی رامسر و تنکابن و از شمال به دامنه‌های کوهستانی رحیم آباد محدود می‌شود و به سرزمین عجایب گیلان معروف است.

اشکورات با یازده آبادی بکر و جنگلی

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر  با اشاره به اینکه اشکورات در حقیقت به دو منطقه: بالا اشکور و پایین اشکور (اشکور علیا و سفلی) تقسیم می‌شودافزود: اشکور سفلی در حوزهٔ جغرافیایی شهرستان رودسر قرار می‌گیرد و اشکور علیا در حوزه جغرافیای شهرستان رامسر قرار دارد و  دارای یازده آبادی است با نام های  تمل، سپارده، افی، نداک، نارنه، یازن، کلایه، لج، میج، کیت  جوارده (جواهرده) است.

وجود آستان امامزادگانی از دوره سوم هجری قمری در اشکورات

علی وارسته خاطر نشان کرد:مسجد ناصرالحق یا ناصرالکبیر (ع) معروف به آستانه هفت امام در روستای رودبارک یکی ازعجائب هفتگانه اشکورات است که در قرن سوم هجری قمری به دستور ناصرالحق (ناصرالکبیر) ابومحمد حسن معروف به حسن اطروش نوه حسن بن زید در این روستا ساخته شده است.

کوه سنگی عروس و داماد نگین گردشگری اشکورات

وی تصریح کرد: "کوه عروس و داماد" از دیگر عجائب اشکورات است که درروستای زیاز، در ۲۶ کیلومتری بخش رحیم آباد رودسر واقع شده است و دلیل نامگذاری این کوه قرار گرفتن سنگی به شکل عروس و داماد در بالاترین نقطه این کوه است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر افزود: کوه عروس و داماد به واسطه اینکه در بین کوه‌های دیگر اشکور از زیبایی و شکوه خاصی برخوردار است نظر هر تازه وارد و رهگذری را به خود جلب و ناخودآگاه متوجه عظمت خالق هستی که باعث این همه زیبایی است، می‌کند.

جلوه گری  تصویر چند انسان در حال حمل درخت  و به رنگ سنگ سیاه در اشکورات 

علی وارسته با بیان اینکه  دریاچه صمد آباد" و غار وادار، دو تا از عجائب منطقه اشکورات گیلان است که از نقاط معروف و قدیمی این روستا به شمار می‌رود گفت:گردان رجه، روستایی است که استان گیلان و استان مازندران را از همدیگر جدا می‌کند و در این نقطه تصویر چند انسان که در حال حمل درخت بوده به صورت سنگ سیاه درآمده و چشمان تمامی آن‌ها به طرف کوه بلور (شاه سفید کوه) است به چشم می‌آید.

 تونل جنگلی از  دیدنی‌های اشکورات

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر افزود: چشمه آسمانرود به علت صافی و زلالی آب به این نام معروف شده است و یکی دیگر از عجایب هفتگانه اشکورات معرفی شده است.
وارسته خاطر نشان کرد: "تونل یازن" از دیگر دیدنی‌های اشکورات رودسر تونلی بسیار طولانی و از عجائب هفتگانه اشکورات گیلان است.

تجهیز ۸۶ واحد اقامتی- تفریحی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی

سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر اعلام کرد:در نوروز امسال ۴۸ مدرسه با ۳۸۱،کلاس درس و همچنین ۳۸مجموعه اقامتی- رفاهی برای گردشگران داخلی و خارجی شهرستان رودسر آماده سازی شده است.

وی گفت:همچنین برای اطلاع رسانی و معرفی مناطق دیدنی این شهرستان ۸دفاتر اطلاع رسانی در تعطیلات نوروز به گردشگران خدمات سفر ارائه می کنند.

عجایب هفتگانه اشکور و سایر نقاط دیدنی و جذاب مناطق اشکورات ،دارای قدمت دیرینه پس از اسلام است و بستر مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/م.ع

اشکورات رودسر سرزمین عجایب هفتگانه در گیلان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جاذبه گردشگری مکان های تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: جشنواره بهار نارنج هفته آینده (۱۸ الی ۲۱ اردیبهشت ماه) در کومله شهرستان لنگرود برگزار می‌شود.

او افزود: جشنواره بهار نارنج کومله، یکی از جشنواره‌های پرمخاطب در طول سالیان گذشته با حضور گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده است. 

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی گیلان، این جشنواره با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جهانی تصریح کرد: آداب و رسوم مرتبط با بهار نارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آیین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

او گفت: در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت جشنواره کودک، روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه جشنواره غذا‌های سنتی، پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت جشن بزرگ بهار نارنج و در روز جمعه ۲۱ اریبهشت هم جشن بازی‌های بومی محلی از ساعت ۱۸ الی ۲۱ در کومله لنگرود برگزار خواهد شد. 

کومله از توابع شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده است.

بانوان گیلانی از شکوفه‌های بهار نارنج در تهیه اسانس طبیعی، مربا، دمنوش، عرقیات و شربت استفاده می‌کنند.

مصرف این گلبرگ‌های عطرآگین علاوه بر درمان بیماری‌های عصبی، نشاط آور و آرامبخش است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه