Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:49:38 GMT

گردشگری بازار، موتور محرکه اقتصاد نوروزی مهاباد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۰۸۹۷۹

گردشگری بازار، موتور محرکه اقتصاد نوروزی مهاباد

مهاباد- ایرنا- صنعت گردشگری و به ویژه گردشگری بازار همزمان با تعطیلات نوروزی در مهاباد اوج می گیرد و این بخش را به موتور محرکه اقتصاد در این شهرستان گردشگرپذیر تبدیل می کند.

به گزارش ایرنا، روزانه به طور متوسط بیش از پنج هزار نفر از بازارچه های تجاری و البسه مهاباد دیدن و خرید می کنند و در تعطیلات نوروزی این تعداد از مسافران به 2 برابر افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جاذبه های گردشگری و توریستی کم نظیری چون غار آبی سهولان و مناظر بکر حاشیه سد مهاباد نیز محل اطراق و استراحت گردشگران بازار در این شهرستان چشم نواز است.
در این بین بازار تاناکورای مهاباد با فروش اجناس خاص خود یکی از پر طرفدارترین واحدهای تجاری آذربایجان غربی بوده که حتی در نخستین روزهای سال نیز پذیرای گردشگران نوروزی است.
به گفته رئیس هیئت امنای بازار تاناکورای مهاباد، گردشگری بازار محور توسعه این شهرستان به شمار می رود و اجناس این شهرستان مشتریان داخلی و خارجی خاص خود را دارد.
'حسن زردی' اظهار کرد: در مقاطع مختلف سال به خصوص ایام نوروز تعداد مشتریان به بیش از 2 برابر افزایش می یابد.
یک گردشگر عراقی در حال خرید در بازار مهاباد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در بازار این منطقه اجناس متنوع با کیفیت مورد پسند برای سلیقه های مختلف وجود دارد.
'رسول گردلی' اظهار کرد: فرهنگ تجاری ایرانیان مثل سایر بخش های فرهنگی این کشور منحصربفرد بوده و صداقت در داد و ستد و راستگویی در تجارت آنان ملموس است.
وی ادامه داد: سوغاتی های مناسب و متناسب با ذائقه مردم عراق را از بازار مهاباد خرید کرده و از نقاط گردشگری شهر مثل سد مهاباد و غار سهولان نیز دیدن کرده ام.
وی افزود: برخورد مناسب و میهمان نوازی از دیگر ویژگی های مردم مهاباد و ایران است که در داد و ستد آنان تاثیر مستقیم و مثبتی دارد.
یک گردشگر تهرانی نیز به خبرنگار اعزامی ایرنا به بازار مهاباد گفت: علاوه بر گردش در آذربایجان غربی و بازدید از آثار تاریخی و دیدنی شهرهای مهاباد، ارومیه، نقده و تکاب، سری هم به مجتمع تجاری مهاباد زدیم و بخشی از خریدهای مورد نظرمان را انجام دادیم.
علیرضا بخشعلی زاده اظهار کرد: آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر با مردمان با فرهنگ، گردش را در آذربایجان غربی برای گردشگران به یادماندنی کرده است.
به گزارش ایرنا اگرچه طی ماه های اخیر برخی از مسئولان مهاباد از قیمت بالای برخی از اقلام مصرفی در این شهرستان انتقاد کرده بودند اما گردشگران در بیشتر موارد برای خرید ارزان به این منطقه سفر می کنند.
امروزه بخشی از کالاهای عرضه شده در بازار مهاباد خارجی است اما با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی انتظار می رود تا در ماه ها و سال های آینده مغازه داران برای فروش ارزان قیمت محصولات ایرانی اقدام کنند.
بازار تاناکورای مهاباد نیز در زمان حاضر با سه هکتار مساحت و 925 مغازه از ویژگی هایی چون تنوع محصول و عرضه ارزان قیمت اجناس برخوردار است و طرفداران زیادی از اقصی نقاط کشور دارد.
متوسط مبادله روزانه تاناکورای مهاباد بیش از پنج میلیارد ریال بوده و بیش از 500 میلیارد ریال، مجموع دارایی های این واحدهای تجاری است.
3093/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گردشگري بازار موتور محركه مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۰۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از دستگیری قاتل جوان ۳۷ ساله در اطراف روستای کولیجه شهرستان مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صادق شکری، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر وقوع یک فقره مرگ مشکوک جوانی در اطراف روستای کولیجه بلافاصله کارآگاهان بررسی صحنه جرم به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد آثار ضربه و جراحات وارده به سر جوان عامل مرگ بوده و تحقیقات میدانی و بررسی محل تردد مقتول و عملیات شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کارآگاهان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی گفت: با انجام تحقیقات میدانی از اهالی روستا و بررسی آثار و علائم به‌جای مانده از صحنه جرم متهم به قتل شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد.

شکری تصریح کرد: متهم دستگیر شده در همان بازجویی‌های اولیه به قتل با ضربه چوب‌دستی به سر مقتول اعتراف و انگیزه خود را مزاحمت ناموسی مقتول برای همسرش عنوان کرد.

کد خبر 750675

دیگر خبرها

  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • مزاحمت ناموسی موجب قتل در شهرستان مهاباد شد